Ga naar inhoud

copy van .jpg file wordt .jpg.pms file


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk weet niet in welke categorie deze thuis hoort, vandaar maar hier begonnen. Een collega van me heeft al zijn foto\'s van c: naar d: (dus andere partitie) verplaatst en vervolgens hebben al zijn foto\'s de extensie \'.jpg.pms\' ipv \'.jpg\'. Ik heb al suf gezocht op internet maar niets kunnen vinden wat hier de oorzaak van is. Kan iemand mij helpen (ook als ik dit moet posten in een andere discussiegroep)? De reden dat ik het ook vraag, al zijn foto\'s zijn niet meer te openen en hij zit met zijn handen in zijn haar.\r\n\r\nDank alvast,\r\nCas
Link naar reactie
Ik heb even gezocht op \"extensie .PMS\" bij google. En kon o.a. dit tegen:\n\nPassword Master Encrypted Password File\nPegasus Mail Signature\nPersonal Media Suite Encoded File\nAliceSoft PMS Bitmap\n\n\nVervolgens kan je je afvragen welke van toepassing zou kunnen zijn. \nHeeft hij ooit gewerkt met door password beveiligde bestanden? \nGebruikt hij Pegasus Mail?\n\nLastiger wordt het terug brengen naar .jpg misschien.\nMaar heeft al geprobeerd van 1 foto de extensie gewoon weer.jpg te maken en gekeken wat dan het daarvan resultaat is? \n\nNiek
Link naar reactie
Ik heb hem dat allemaal gevraagd want ik had die ook al die extensieprogs gevonden, niets van die aard. Ik heb ook een foto opgestuurd gekregen en hem gewoon weer jpg gemaakt (met rename), windows viewer kan er niks mee. Ik heb zelfs gecheckt of er een virus oorzaak hiervan kan zijn, ook niet. Mijn collega zegt dat hij enkel een verplaatsing van c naar d heeft gedaan.
Link naar reactie
Nog meer info. Hij heeft ook een verplaatsing gedaan van mp3\'s. Geen issue, gewoon goed gegaan. Ik heb eens gekeken of er zoiets als een zip achter kan zitten, dus met winmount zip archive de file geprobeerd te openen. Wat bleek: de file komt unzipped in de folder te staan, maar ik moet wel een password invullen. Ik heb hem nu gevraagd welk password dat zou kunnen zijn.
Link naar reactie
Ik zie bij het googlen ook iets over PMS-kleuren [url]www.zoeterhage.nl/PDF/aanlever.pdf[/url]\r\nZou hij bij het verplaatsen al zijn JPG\'s op PMS-kleuren (wa\'s dat??) hebben gezet? En Hoe??\r\nIk zie bij die Alicesoft overigens wel \"Photoshop plugin\". [url]http://filext.com/file-extension/PMS[/url] Heeft je collega Photoshop? Misschien daarmee gehannest?\r\n\r\nAls het een virus is, dan is het wel een bijzondere. Een scan met MBAM kan natuurlijk nooit kwaad.\r\n\r\nEhhh, kan je je maat effe een paar fotootjes sturen? Vragen of hij die even savet op C: en dan verplaatst naar D: dus proberen of ie dat nog eens kan presteren?
Link naar reactie
Hai Joman en Erik,\n\nIk heb hem ook gevraagd naar de grootte. Die was niet veranderd. Ik heb m dus ook de opdracht gegeven om twee dingen uit te proberen:\n1. een mp3 verplaatsen vanuit de dir waar de jpgs stonden naar d\n2. een nieuwe jpg maken en die weer op de oorspronkelijke manier verplaatsen naar d\n\nMisschien, ik gok ook maar wat zo langzamerhand, heeft de dir waar het in stond of juist de dir waar het naar toe is verplaatst iets qua eigenschappen. Maar zo langzamerhand raken de opties uitgeput. Het probleem is ook: hij krijgt z\'n foto\'s niet terug, niet geopend, niks nada. Ik weet dus ook niet hoe hij ze terug kan krijgen, dat is misschien wel de belangrijkste vraag aan het worden. Zit vaak veel levenswerk in.\n\nTips, truks, ik hou me zeer warm aanbevolen. Ik laat nog wel weten wat het resultaat uit de testen was.\n\nCas
Link naar reactie
nog geen oplossing, maar gaat het om een Freecom schijf ?\n\n[url=http://forums.techguy.org/hardware/558918-freecom-external-harddrive-creates-unwanted.html][U]PMS files are [B]Personal Media Suite[/B] files which are used by software provided by Freecom[/U][/url]\n\nToch nog eens kijken of die software er op staat.\nEr wordt dus hardware verkocht wat gebruik maakt van die software, misschien niet direct herkenbaar als zodanig.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Erik gaat een interessante kant op. Ik heb even verder gezocht in die richting. Het programma Personal Media Suite wordt (werd?) geleverd bij sommige externe harde schijven van Freecom. Het kan gebruikt worden om bestanden tussen verschillende pc\'s (bijv. de pc op het werk en de pc thuis) te synchroniseren, maar ook om bestanden in een map te comprimeren en te beveiligen met een wachtwoord. In het laatste geval komt er .pms achter de normale extensie. Zie ook hier: [url]http://www.freecomforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2686[/url]\r\n\r\nHeeft de collega van vraagsteller Cas een externe harde schijf van Freecom en heeft hij het programma Personal Media Suite op zijn pc geïnstalleerd vanaf de bijgeleverde cd?\r\n\r\nZo ja, dan hier een link naar een handleiding van Freecom: \r\n[url]http://www.freecom.nl/files/Productinformation/EOL/DesktopHardDrives/FHD3/Manuals/manual_fhd3_nl.pdf[/url]\r\nIn die handleiding is voor de collega van Cas vooral [B]bladzijde 27[/B] van belang.\r\n\r\nHet rare is echter dat normaal de map Secure&Compress wordt aangemaakt op de externe harde schijf. Bij de collega van Cas is die map mogelijk per abuis aangemaakt op de D-schijf?
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...