Ga naar inhoud

Kan geen pdf printen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nWie helpt mij verder. Wij hebben een notebook en een netbook op een draadloos netwerk en een brother printer in dit netwerk. Vanaf de notebook met windows 7 home premium edition kan zonder problemen een pdf geprint worden. Vanaf de netbook met windwos7 starter edition lukt dit niet. Op zowel de notebook en de netbook staat adobe reader 9:confused:\r\nOffice documenten printen vanaf de netbook lukt zonder problemen.\r\n\r\nWie helpt mij verder?\r\n\r\nTheom2495
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;586065]Elk PDF document draagt bij zich de rechten van dat PDF document, en sommigen mag je niets kopiëren, sommigen mag je niet printen, sommigen mag je dus echt letterlijk alleen lezen.\r\n\r\nRechtsklik eens in het document, en kijk onder de documenteigenschappen (tab \'[I]Beveiliging[/I]\') of printen wel is toegestaan ?[/QUOTE]\r\n\r\nErik, Dank voor de tip. Dit gaan we uitproberen.\r\nTheo
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;586579]Vertel eens wat er gebeurt als je het probeert. Foutmelding ?[/QUOTE]\r\n\r\nNa printopdracht verschijnt in het display op de printer de tekst \"ONTVANGST\", afdrukken start. Nadat een deel van de pdf is afgedrukt, stopt het afdrukken en staat in het display van de printer weer de tekst \"ONTVANGST\". Afdrukken gaat vervolgens niet verder.\r\n\r\nTheo
Link naar reactie
Dan gaat het dus mis in de communicatie tussen netbook en printer. Een instabiele draadloze verbinding misschien?\n\nSluit je netbook eens bekabeld aan op je router (en vergeet niet de draadloze verbinding uit te schakelen zodat de verbinding ook daadwerkelijk via de kabel loopt). Dan nog eens zo\'n probleem-pdf proberen te printen. Heb je dan hetzelfde probleem?\n\nBlijft het probleem, dan is de verbinding in principe in orde, maar gaat het mis in of de driver of in Acrobat. Aangezien je wel andere dingen kunt printen vermoed ik dat het niet aan de verbinding ligt, maar het kan geen kwaad om dat even vast te stellen.\n\nAls het probleem met de kabel niet is opgelost, installeer om te beginnen dan eens de nieuwste versie van Adobe Reader, Adobe Reader X. Dan wederom proberen.\n\nNog niet? Dan moeten we het denk ik zoeken in postscript. Wellicht stuurt Adobe postscript naar de printer, terwijl de printer daar wellicht helemaal niet of niet goed mee overweg kan. Maar probeer eerst de voorgaande suggesties eens en dan kijken we dan wel weer verder. Ook als het wel aan het draadloos ligt natuurlijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...