Ga naar inhoud

Vraag over fotobewerking


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nEr is een foto van een boek die ik voor een \'clubmaandblad\' moet gebruiken. Ik heb hem zelf gemaakt tegen een witte achtergrond, maar die is nogal lelijk uitgevallen. Hoe dan ook; die rand (achtergrond) rondom het boek moet eraf, maar op een andere manier dan domweg afsnijden, dat is hier niet wenselijk. \n\nIk weet dat het kan, maar niet of er ook een gratis fotobewerkingsprogramma bestaat waarmee dit mogelijk is.\n\nIk heb zoiets eerder gedaan in een trialversie van Photoshop, maar die gaf vandaag aan dat die verlopen is. \n\nKan dit b.v. ook in Picasa, of de Gimp, of welk ander programmaatje dan ook? Liefst in Nederlands of Duits; mijn Engels laat zwaar te wensen over... ;)
Link naar reactie
Met GIMP kun je zo goed als alles wat ook in Photoshop kan. En die is er ook in het Nederlands.\n\nHoe je het dan het beste aan kunt pakken hangt een beetje van de foto af. Mogelijk is het genoeg om met een lasso het boek uit te snijden. Of kun je met de toverstaf de achtergrond selecteren. Of ga je met de niveauregeling aan de gang om de witbalans anders in te stellen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...