Ga naar inhoud

Er is teveel aanbod


Aanbevolen berichten

Het was een link van stroke33, maar dat maakt niet uit.\r\n\r\nKijk op je radio/Cd-speler of daar speakers aan kunnen, want alleen een hoofdtelefoon aansluiting is zeker niet voldoende. Dit soort boxen (en voor € 75-200 per stuk kun je prima slagen) hebben een flink vermogen aan input nodig om een effectief geluid te geven. Zoals gezegd, er is een eindversterker van ongeveer 20 Watt voor nodig (10-50 Watt is prima voor de huiskamer) om die conussen van die speakers in beweging te krijgen :p en dat vermogen zit natuurlijk niet in b.v. een draagbare CD speler. Die gaat niet verder dan 0,5 - 2 Watt, (... ALS deze al speaker-aansluitingen heeft). Dat geeft daardoor geen goed geluid op dit soort boxen.\r\n\r\nJe kan er aan denken om een aparte eindversterker te kopen (tweede hands ook best te krijgen, vaak i.c.m. een tuner ( = radio)).\r\nMaar hoe dan ook, je hebt dus een eindversterker nodig die geschikt is om zulke boxen aan te sturen.
Link naar reactie
Ik ben flink aan het zoeken geweest de afgelopen tijd. Ik kwam er al snel achter dat de prijsverschillen tussen staande en boekenplank boxen niet zo groot was. Maar nu kwam ik gisteren iets tegen, en toen was mijn eerste gedachte, het is te mooi om waar te zijn, dus het zal wel niet waar zijn. Ik sluit een jpg bestandje in, let even op de flinke korting. Maar laat de kenners ook even kijken naar de specificaties. Zelf denk ik dat dit heel erg in de buurt komt van wat ik wil. Wie kent trouwens de winkel?\r\nVoor het commentaar alvast bedankt.
Link naar reactie
quote:\nIk vraag me dan nog even af of je dit soort boxen ook op je radio/Cd-speler aan kunt sluiten. Maar dat kom ik vanzelf wel tegen.\n\ndeze set speakers heeft een aparte versterker nodig, heeft de radio/cd speler dit, dan kan je deze erop aansluiten, let wel:\nde versterker heeft het beste resultaat van 2/3 maal het vermogen van de boxen.\ndwz: hebben de boxen een nominaal vermogen van 150 watt moet de versterker voor het beste resultaat 100 wat rms hebben.\n\n\n\nals versterkers hogere wattages hebben als de boxen dan kan dit kwaad voor de boxen. is dus niet aan te raden. let ook op de impedantie die op de boxen staat, is de box 4 ohm dan kan dat niet op een versterker van minimaal 8 ohm.\nals laatste: \nals er op je boxen 150 watt 4 ohm staat en op de versterker 150 watt bij 8 ohm, maar de versterker kan wel 4 ohm hebben dan is het wattage bij 4 ohm hoger!!\n\nde boxen in de link zijn 60 watt nominaal dus moet de versterker minimaal 40 watt rms zijn voor het beste resultaat.
Link naar reactie
Wat Yomel schrijft is belangrijk, je hebt een flinke eindversterker nodig om dit in beweging te krijgen, en nogmaals, met een (draagbare) radio/CD speler lukt dat echt niet. Wel kun je die radio/cd speler op elke normale eindversterker aansluiten, dat moet altijd kunnen.\nTip is nog dat je nog beter een tuner-versterker kunt kopen, het prijsverschil is niet groot, en een goede FM ontvanger is nooit weg.\n\nMaar voor het geld (!) is dit waarschijnlijk een waardevol setje (zeker als ik de prijzen van dit model bij andere winkels kijk), [B]mits[/B] je ook wat voor een eindversterker uitgeeft.\n100 Watt eindversterker is hiervoor minstens nodig, een echte overkill voor de huiskamer, maar... je kunt de versterker dan wat zachter zetten waardoor het ruisniveau laag blijft. Dat is het voordeel van veel vermogen.\n\n\"Wie kent de winkel ?\"\nIk, (kennen is natuurlijk een groot woord) ik ben er vaker geweest, en het is al decennia een gerenommeerd bedrijf in Rotterdam.\n\nAls de aanbieding waar is (en geen drukfout) dan zou ik zeggen \"[I]kopen[/I]\".
Link naar reactie
Ik zou zeggen: luisteren :) \n\nJa, de prijs is leuk, maar, waarom is hij zo laag geprijsd? \n\nSpeakers kan je niet beoordelen op specificaties. Het zou mij verbazen als deze speaker 50 Khz haalt Het menselijk gehoor haalt niet eens de helft, en de meeste speakers gaan niet hoger dan 22-25 Khz.\n\nDit soort speakers hebben wel baat bij een fijne receiver, maar veel vermogen is niet nodig. \n\nEn erik, een goede receiver ruist helemaal niet.
Link naar reactie
[quote]waarom is hij zo laag geprijsd?[/quote]\r\nOmdat ze momenteel niet meer leverbaar zijn.\r\nAls ik zo naar het plaatje kijk, dan staat er bij dat je moet bellen of mailen voor de levertijd.\r\nIk durf te wedden dat het lang gaat duren (of over een week of twee blijkt dat ze niet meer leverbaar zijn) en je nog geluk moet hebben om er een paar aan die prijs te krijgen.;)
Link naar reactie
[QUOTE=Marc H;582087]Ik zou zeggen: luisteren :) \n\nJa, de prijs is leuk, maar, waarom is hij zo laag geprijsd? \n\nSpeakers kan je niet beoordelen op specificaties. Het zou mij verbazen als deze speaker 50 Khz haalt Het menselijk gehoor haalt niet eens de helft, en de meeste speakers gaan niet hoger dan 22-25 Khz.\n\nDit soort speakers hebben wel baat bij een fijne receiver, maar veel vermogen is niet nodig. \n\nEn erik, een goede receiver ruist helemaal niet.[/QUOTE]\n50 kHz is inderdaad veel, maar die eigenschappen krijg je er in die advertentie toch echt bij voor € 69,00, dus waarom klagen dat ze beter zijn dan je nodig hebt ? :-P\n\nEn dan \'de goede versterker die niet ruist\'... Zeg dat nou eens van een ½ Watt versterkertje dat je bijna voluit moet zetten ? Dan hoor je echt wel ruis hoor ! Vandaar hogere vermogens, juist ook om wat minder ruis over te houden.\n\n\nTrouwens een goed idee om even te luisteren, kom je ook gelijk achter of ze het doen :D\n\n\n(Ik kan de advertentie niet vinden bij Correct.nl, ik denk dat de pret voorbij is)
Link naar reactie
Je hebt de gave van helderziendheid Erik. Toen ze in de gaten kregen dat ik echt die bestelling ging plaatsen was er opeens niets meer, ze waren allemaal op. Dus niet teveel aanbod, maar geen aanbod. Alhoewel, ze hadden goede alternatieven. Maar in de honderden euro\'s per stuk. Ik ben op eigen houtje gaan kijken en vond toen ingesloten de Klipsch F1, voor een redelijke prijs. Iemand hiermee bekend?
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;582120]50 kHz is inderdaad veel, maar die eigenschappen krijg je er in die advertentie toch echt bij voor € 69,00, dus waarom klagen dat ze beter zijn dan je nodig hebt ? :-P\n\nEn dan \'de goede versterker die niet ruist\'... Zeg dat nou eens van een ½ Watt versterkertje dat je bijna voluit moet zetten ? Dan hoor je echt wel ruis hoor ! Vandaar hogere vermogens, juist ook om wat minder ruis over te houden.\n\n\nTrouwens een goed idee om even te luisteren, kom je ook gelijk achter of ze het doen :D\n\n\n(Ik kan de advertentie niet vinden bij Correct.nl, ik denk dat de pret voorbij is)[/QUOTE]\n\nEen goede receiver mag helemaal geen ruis toevoegen. \n\nIk heb hier een Yamaha RX-V1065 staan, een 7.2 receiver met 105 Watt RMS, 155 Watt Max per kanaal. met een 5.1 set van Mordaunt Short Mezzo\'s.\nMijn Fronts (Mezzo 6) zijn ook nog eens Bi-Amped, dus twee voedingen per front speaker. \n\n Ook als ik het volume op maximaal zet, op een geluidsbron zonder geluid, hoor ik geen ruis. En zo hoort het ook.\n\n[QUOTE=Hanske;582133] < - knip - > Ik ben op eigen houtje gaan kijken en vond toen ingesloten de Klipsch F1, voor een redelijke prijs. Iemand hiermee bekend?[/QUOTE]\n\nKlipsch is een vrij bekende maker van speakers. Ze hebben een vrij eigen geluid, en dat moet je maar net mooi vinden. Ik heb even wat reviews gelezen, en ik vraag mij af of dit de goede speakers voor je zijn. In 12 woorden samengevat: Leuk voor rock en in een HC Set, minder voor puur muziek.\nMaar ga niet op mij af, ga zelf luisteren. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...