Ga naar inhoud

Word 2010: Afbeelding transparant maken.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[FONT=Comic Sans MS]Hallo lezers,[/FONT]\n\nVoor een schrijfgroep ben ik bezig een boek te lay-outen en ik wil daarbij voor sommige gedichten een foto als achtergrond gebruiken voor de tekst. \nDe tekst is dus scherp leesbaar en daar moet de foto een beetje transparant doorheen schijnen.\nIn Word 2003 was dat een fluitje van een cent, maar in Word 2010 kan ik het nergens meer vinden. \nHet boek moet binnen 14 dagen al bij de drukker liggen, dus \'een beetje haast\' is wel geboden. \nIk word tamelijk nerveus nu het zoeken zoveel tijd opslokt...\n\nBij mijn dank is groot voor wie me kan helpen. :)
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;581315]Het plaatje/foto in bijvoorbeeld Paint lichter maken en dan doen wat er op bijgevoegd plaatje staat.[/QUOTE]\n\nIk heb iets soortgelijks in Irfanview gedaan (Paint kan kleuren niet overzetten in grijswaarden) maar het resultaat is niet om over naar huis te schrijven. De foto kan weliswaar licht genoeg gemaakt worden om er tekst op te kunen plaatsen, maar het effect haalt het niet bij die speciale transparantie die ik vroeger wel bereikte. \nNiettemin erg bedankt voor uw moeite.
Link naar reactie
[QUOTE=magwel;581332]Ik heb iets soortgelijks in Irfanview gedaan (Paint kan kleuren niet overzetten in grijswaarden) maar het resultaat is niet om over naar huis te schrijven. De foto kan weliswaar licht genoeg gemaakt worden om er tekst op te kunen plaatsen, maar het effect haalt het niet bij die speciale transparantie die ik vroeger wel bereikte. \r\nNiettemin erg bedankt voor uw moeite.[/QUOTE]\r\n\r\nNa selectie van de afbeelding kun je onder Hulpmiddelen voor afbeeldingen veel meer doen dan ik aangaf, het gehele lint wat tevoorschijn komt onder Hulpmiddelen voor afbeeldingen is voor het bewerken van de afbeelding.\r\nWat ik aangaf wat betreft paint was een hulpmiddel extra maar er zijn veel foto bewerking programma die veel meer kunnen [URL=\"http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/fotobewerking/\"]De Gimp[/URL] is er zo een.\r\nMaar probeer eerst de opties in Word 2010 deze zijn uitgebreider dan in Word 2003 en staan vaak op een andere plaats maar via vraagteken (staat voor help) kun je ook al je problemen met Word oplossen.\r\nVia Hulpmiddelen voor afbeeldingen en dan aan de linkerkant van het lint kiezen voor kleur zie plaatje 2\r\n\r\nZie plaatje:
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;581342]Na selectie van de afbeelding kun je onder Hulpmiddelen voor afbeeldingen veel meer doen dan ik aangaf, het gehele lint wat tevoorschijn komt onder Hulpmiddelen voor afbeeldingen is voor het bewerken van de afbeelding.[/QUOTE]\n\nIk weet \'t, ik heb alle mogelijkheden in de diverse menuutjes van het speciaal daarvoor bestemde lint, bekeken en uitgeprobeerd, maar mijn probleem is dat het speciale effect dat in Word 2003 nog mogelijk was, in de versies van 2007 en 2010 schijnt te ontbreken. Wat in uw voorbeeldjes gedaan is voldeed niet aan de verwachtingen. Ik zal het moeten doen met enkel wat lichter gemaakte grijswaarden. (het boek wordt niet in kleur uitgebracht.)\nNogmaals dank voor de genomen moeite.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...