Ga naar inhoud

Kwaliteit film


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,\r\n\r\nVan een bepaalde film heb ik drie verschillende versies. Nu wil ik alleen de film met de beste kwaliteit bewaren en de rest verwijderen.\r\nAls we het over kwaliteit hebben waar zou ik dan naar moeten kijken? is dat de frames of de bitrate?\r\nAan de grote van de bestanden is het nl. lastig af te lezen omdat het kopies zijn van DVD\'s, dus bestaat uit meerdere vob-bestanden.\r\nIk gebruik nu spotnet om te achterhalen wat de bitrate is en de frames. Is hier nog een ander handiger programma voor?\r\n\r\nBij voorbaat dank
Link naar reactie
Beide. Een film met bijvoorbeeld 15 frames per seconden en een hele hoge bitrate kan er slechter uit zien dan een met 25 of 30 frames per seconden en een lagere bitrate. Beeldformaat is ook nog belangrijk, een film met een klein beeldformaat wordt op de tv/fullscreen enorm uitgerekt.\n\nAls je een exemplaar hebt waarvan alle drie hoger zijn dan de rest, dan is dat waarschijnlijk je kandidaat. Beoordeel het beeld ook gewoon door er naar te kijken.\n\nAnder programma om details van een videobestand te achterhalen is gspot: [url]http://www.headbands.com/gspot/[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...