Ga naar inhoud

Windows 7 speelt geen zelfgebrande DVD's af


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een paar maanden een nieuwe desktop PC met Windows 7, 64 bits. Werkt allemaal prima. \r\nEchter de meeste zelfgebrande DVD\'s van eigen home video-opnamen worden niet afgespeeld in Windows Media Player 12. Ook niet in Gom media player en VLC media player. In Windows Verkenner blijft het betreffende DVD-station leeg alsof er geen DVD is geplaatst.\r\n\r\nDat is vreemd want deze zelfgebrande DVD\'s spelen allemaal probleemloos af in de LG BlueRay DVD speler naar de TV, op mijn oude desktop PC met XP en WMP versie 9, en op de laptop met XP WMP versie 10. Allemaal geen probleem.\r\n\r\nDe DVD speler in mijn nieuwe Windows 7 PC is niet defect want hij speelt verder nieuw gekochte DVD\'s en zelfgebrande home video DVD\'s van familieleden prima af.\r\n\r\nHeeft iemand enig idee waarom zelfgebrande DVD\'s die op de TV, oude desktop en laptop wel kunnen worden afgespeeld, het niet doen op op de nieuwe Windows 7 PC??\r\n\r\nMet vr groet,\r\n\r\nRich116
Link naar reactie
Als de zelfgebrande DVD\'s van familie wel afgespeeld worden, zou ik toch eens kijken welk video-formaat er op je zelfgebrande DVD\'s staat.\r\nKan zijn dat de players en Windows verkenner het formaat niet kunnen lezen.\r\nOf je DVD\'s zijn \'slecht\' gebrand. Het kan dan zijn dat de DVD-speler ze niet kan lezen maar de DVD-brander, door zijn \'krachtigere\' laser wel.
Link naar reactie
Leo36, bedankt voor het meedenken.\n\nDe eigen DVD\'s zijn gebrand met een Medion MD 81888 DVD/HDD recorder, nadat de video-opnamen uit de jaren 80 en 90 eerst op de harde schijf waren gezet.\nIn de handleiding lees ik dat met het DVD-VR opnameformaat wordt gewerkt en HQ video wordt opgenomen in MPEG-2. \n\nAls ik in Windows Verkenner van de laptop XP kijk (die alle DVD\'s wel afspeelt) zie ik dat de DVD uit een Video_RM en Video_TS map bestaat.\nTijdens het afspelen in WMP zie ik bij Bestand – Eigenschappen maar heel summiere informatie: videogrootte 720 x 576, H:B 4:3, geen audio of video codec.\n\nEen enkele DVD wordt wel afgespeeld in WMP 12 Windows 7, maar de meeste worden niet herkend want in Verkenner zie een leeg station.
Link naar reactie
Rich,\r\n\r\nZijn de beschrijfbare DVD\'s allemaal van hetzelfde merk, die wel en niet afspelen.\r\nHeb je al geprobeerd of ze in de DVD-brander van de Desktop wel af te spelen zijn?\r\nJe kunt ook een van de onleesbaren met je laptop kopieren op een herschrijfbaar schijfje om te zien of het dan wel werkt.\r\nEn het kan natuurlijk ook zijn dat de de DVD-speler (of brander) van de nieuwe Desktop computer niet goed werkt.
Link naar reactie
Leo36,\n\nAlle videofilmpjes zijn 2 x op DVD gebrand, de 2e keer als extra backup. Ik heb DVD+R gebruikt van het merk Emtec en van Sony. De enige die afspeelt is een Emtec, de rest van de Emtec en alle Sony niet.\nIk heb geen aparte CD-brander in de desktop, het is één station voor afspelen en branden.\nIk zal je suggestie een onleesbare DVD te kopieren naar een andere schijf uitproberen. Kom daar later nog op terug.
Link naar reactie
Leo36,\nIk heb een onleesbare DVD met de laptop en met Nero Essentials 7 naar een nieuwe DVD gekopieerd en zo waar..... hij speelt nu af op de nieuwe desktop in Media Player 12 en tevens ook in VLC Media player en Gom Media player wat voorheen ook niet lukte. Ik heb de DVD wel op lage snelheid gebrand: 8 x.\n\nKennelijk heeft het onleesbaar zijn van DVD\'s voor mijn Windows 7 PC dus te maken met hoe ze voorheen gebrand zijn, ondanks dat ze elders goed kunnen worden afgespeeld. \nJe tip heeft me naar de oplossing geleid, dus zeer bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...