Ga naar inhoud

digitale tv, nu geen beeld op analoge tv meer


Aanbevolen berichten

Vandaag digitale tv geïnstalleerd van Ziggo, nieuwe tv, nieuwe decoder, cinema surround set hadden we al; uiteindelijk werkt alles naar behoren.\r\nEchter: bij de wandcontactdoos waar het signaal binnenkomt takken we het signaal af: een naar de digitale decoder beneden en een signaal naar de bovenverdieping waar via doorlussen tot nu toe de zenders aardig te ontvangen waren op de analoge tv\'s daar. Maar nu dus geen beeld meer. Hoe kan dat?
Link naar reactie
Er is mij gezegd dat ik via de decoder digitaal beeld kan ontvangen op de tv beneden, en dat ik boven gewoon op de wat oudere tv\'s gewoon analoog zou kunnen blijven kijken.\r\nDat si ook wat op de websites vermeld staat (maar echt wijzer wordt je niet van de sites van digitale aanbieders)\r\nIk splits het signaal dus voordat het de decoder ingaat. Een naar boven, en een naar de decoder voor beneden.
Link naar reactie
Ik heb geen behoefte aan een digitaal=gedecodeerd signaal boven. Ik wil het signaal zoals het vroeger was, dus analoog naar boven en gedecodeerd beneden. Dat laatste lukt maar het eerste niet. Ik heb begrepen dat je gewoon ook analoog zou kunnen blijven kijken. Waarom lukt het dan niet? Ik maak de aftakking toch al vóór de decoder?
Link naar reactie
[QUOTE] ..... waar via doorlussen tot nu toe de zenders aardig te ontvangen waren op de [B]analoge[/B] tv\'s. [/QUOTE]\nFrequentieoverzicht :\n[QUOTE] Het analoge aanbod van televisiezenders is niet overal hetzelfde in het Ziggogebied. [/QUOTE]\n[url]https://www.ziggo.nl/producten/televisie/zenderoverzicht/frequentiesoverzicht[/url]\n\nHeb vandaag horen klagen over geen ontvangst analoge Duitse zenders.\nZie ook : [url]http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/2779050/2011/07/12/Klachtenstroom-over-Ziggo-naar-Commissariaat.dhtml[/url]
Link naar reactie
En alle kabeltjes al tig keer gecontroleerd. Zou het zo kunnen zijn dat het signaal nu veel zwakker is dan voorheen? Maar er komt toch nog steeds hetzelfde binnen als vroeger? Ze sturen toch geen ander signaal door die kabel mijn huis in? Volgens mij sturen ze gewoon hetzelfde en is het alleen de decoder met smartcard die het digitale signaal omzet in een weergave op de digitale tv. Als ik dan de aftakking voor boven maak meteen daar waar de kabel binnenkomt dan moet het toch nog steeds goed gaan zoals voorheen? Of maak ik een denkfout?
Link naar reactie
Analoog moet inderdaad gewoon blijven werken. Digitaal vanaf de decoder doorlussen naar boven is niet handig: dan kun je boven alleen kijken wat beneden ook gekeken wordt. En als je alleen boven kijkt moet je steeds naar beneden om de zender te wisselen.\n\nWat gebeurt er als je de decoder loskoppelt? Heb je dan wel beeld?\nEn hoe heb je de splitter die internet verkeer van televisiesignalen scheidt geinstalleerd? Gaat de tv-uitgang daarvan ook daadwerkelijk naar de tv\'s boven, en niet de internet-uitgang (in dat geval is het analoge televisiesignaal er namelijk uit gefilterd).
Link naar reactie
Animal, je hebt helemaal gelijk. Het probleem is opgelost en bleek inderdaad te zitten in twee verwisselde kabels. Ik heb alles los gegooid en ben stap voor stap gaan uitpluizen welke kabel waarvan is etc, dus het is helemaal goed gekomen! :)\n(iemand anders had de kabels aangesloten, ik dacht dat het goed zat maar niet dus)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...