Anoniem2 Geplaatst: 12 juli 2011 Delen Geplaatst: 12 juli 2011 Vandaag digitale tv geïnstalleerd van Ziggo, nieuwe tv, nieuwe decoder, cinema surround set hadden we al; uiteindelijk werkt alles naar behoren.\r\nEchter: bij de wandcontactdoos waar het signaal binnenkomt takken we het signaal af: een naar de digitale decoder beneden en een signaal naar de bovenverdieping waar via doorlussen tot nu toe de zenders aardig te ontvangen waren op de analoge tv\'s daar. Maar nu dus geen beeld meer. Hoe kan dat? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2011 Er is mij gezegd dat ik via de decoder digitaal beeld kan ontvangen op de tv beneden, en dat ik boven gewoon op de wat oudere tv\'s gewoon analoog zou kunnen blijven kijken.\r\nDat si ook wat op de websites vermeld staat (maar echt wijzer wordt je niet van de sites van digitale aanbieders)\r\nIk splits het signaal dus voordat het de decoder ingaat. Een naar boven, en een naar de decoder voor beneden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2011 kent je digitale decoder geen extra `out` uitgang, zodat je via deze uitgang de kabel kan aansluiten voor de televisies boven ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2011 Niet per ongeluk ergens een kabel losgetrokken?\nZit er wel een fatsoenlijke splitter tussen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2011 Ik heb geen behoefte aan een digitaal=gedecodeerd signaal boven. Ik wil het signaal zoals het vroeger was, dus analoog naar boven en gedecodeerd beneden. Dat laatste lukt maar het eerste niet. Ik heb begrepen dat je gewoon ook analoog zou kunnen blijven kijken. Waarom lukt het dan niet? Ik maak de aftakking toch al vóór de decoder? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2011 [QUOTE] ..... waar via doorlussen tot nu toe de zenders aardig te ontvangen waren op de [B]analoge[/B] tv\'s. [/QUOTE]\nFrequentieoverzicht :\n[QUOTE] Het analoge aanbod van televisiezenders is niet overal hetzelfde in het Ziggogebied. [/QUOTE]\n[url]https://www.ziggo.nl/producten/televisie/zenderoverzicht/frequentiesoverzicht[/url]\n\nHeb vandaag horen klagen over geen ontvangst analoge Duitse zenders.\nZie ook : [url]http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/2779050/2011/07/12/Klachtenstroom-over-Ziggo-naar-Commissariaat.dhtml[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2011 En alle kabeltjes al tig keer gecontroleerd. Zou het zo kunnen zijn dat het signaal nu veel zwakker is dan voorheen? Maar er komt toch nog steeds hetzelfde binnen als vroeger? Ze sturen toch geen ander signaal door die kabel mijn huis in? Volgens mij sturen ze gewoon hetzelfde en is het alleen de decoder met smartcard die het digitale signaal omzet in een weergave op de digitale tv. Als ik dan de aftakking voor boven maak meteen daar waar de kabel binnenkomt dan moet het toch nog steeds goed gaan zoals voorheen? Of maak ik een denkfout? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2011 Analoog moet inderdaad gewoon blijven werken. Digitaal vanaf de decoder doorlussen naar boven is niet handig: dan kun je boven alleen kijken wat beneden ook gekeken wordt. En als je alleen boven kijkt moet je steeds naar beneden om de zender te wisselen.\n\nWat gebeurt er als je de decoder loskoppelt? Heb je dan wel beeld?\nEn hoe heb je de splitter die internet verkeer van televisiesignalen scheidt geinstalleerd? Gaat de tv-uitgang daarvan ook daadwerkelijk naar de tv\'s boven, en niet de internet-uitgang (in dat geval is het analoge televisiesignaal er namelijk uit gefilterd). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2011 Vanochtend gewoon ontvangst analoog overal, nu na aansluiten digi-toestand niet meer...? Er is sinds vanochtend niks veranderd in het aanbod van Ziggo.\nIk wil het zo graag snappen. (en werkend krijgen) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2011 Foo-bar, wij hebben alleen tv/radio van Ziggo via de kabel, internet is van internet plus bellen van kpn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2011 Zou het aanbod door het nieuwe modem veranderd kunnen zijn ?\r\n[url]http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/2779050/2011/07/12/Klachtenstroom-over-Ziggo-naar-Commissariaat.dhtml[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2011 Foo-bar, ik ga morgenavond even kijken wat er gebeurt als ik de decoder loskoppel. Ik ga nu eerst mijn bedje opzoeken en morgen weer werken, dus eerder geen tijd.\r\nAlvast bedankt voor het meedenken en tot morgen! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2011 Je hebt gewoon kabels verkeerd aangesloten of kabel breuk.\nKan helemaal niks anders zijn.\n \nDigitaal signaal naar andere tv\'s in huis werkt niet ,,een hdmi of scart kabel van 10 meter of langer is niet echt bevordelijk voor het signaal. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2011 Animal, je hebt helemaal gelijk. Het probleem is opgelost en bleek inderdaad te zitten in twee verwisselde kabels. Ik heb alles los gegooid en ben stap voor stap gaan uitpluizen welke kabel waarvan is etc, dus het is helemaal goed gekomen! :)\n(iemand anders had de kabels aangesloten, ik dacht dat het goed zat maar niet dus) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen