Ga naar inhoud

mobiele telefoon met navigatie / Samsung Gio?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[quote]De meeste (zo niet alle) TomToms redden het ook geen 8 uur zonder bijladen.[/quote]\r\nIk weet niet of daar testen voor zijn, maar gezien de moderne accu\'s moet dat toch wel mogelijk zijn lijkt me.\r\n\r\n@Obelix: Je moet dan v.w.b. het fietsen in elk geval zorgen dat je de optie \"snelwegen mijden\" of iets als \"alleen binnenwegen\" neemt, anders gaat ie je met de fiets de autosnelweg op jagen.:D\r\nNadeel is dat er geen aparte fietsmappen zijn, ook niet met Garmin. Daar heb ik eigenlijk niet zo bij stil gestaan als ik eerlijk moet zijn.\r\n\r\n[quote]Op uw Tomtom en Garmin autonavigatie is het dus niet mogelijk speciaal kaartmateriaal met fiets- en wandelpaden te plaatsen. [/quote]\r\nAldus staat op de site fiets-navigatie.nl te lezen. Misschien handig om eens te gaan kijken wat daar nog meer voor tips staan of op een fietsforum ofzo? Ik doe maar een gok.\r\n\r\nV.w.b. de telefoons heb je gelijk, sommige sites geven onjuiste of onvolledige informatie over de toestellen en hun mogelijkheden.\r\nDe Nokia C7 en C5 hebben inderdaad ingebouwde GPS en navigatie zonder internet, maar de gebruikerstijd is slap te noemen (240 minuten).
Link naar reactie
  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=BlackTiger;574040]\nNadeel is dat er geen aparte fietsmappen zijn, ook niet met Garmin.[/QUOTE]\n:confused: Met Garmin niet ? Dat betwijfel ik... Die is er grotendeels op gericht toch ?\n\nTomtom weet ik niet.\n\nEdit:\n\"[I]Auto-navigatie[/I]\", dat had ik even niet gelezen... Maar Garmin maakt dus ook fiets- of voetgangers navigatie.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;573943]Een echt navigatie apparaat houd het ook geen 8 uur uit ,hoor .\nIk denk net zo lang als een gsm.\nMaar er zijn kleine externe accu\'s ,met diverse aansluitingen ,,dus er is altijd wel wat te regelen.[/QUOTE]\n\nGarmin Edge 605: Accuduur 16 uur. Op te laden via USB. \nMagellan Explorist 210, uurtje of 12, op 2 AA 2700 MaH penlight accu\'s, en die kan je natuurlijk wisselen\n\n[QUOTE=BlackTiger;574040]Ik weet niet of daar testen voor zijn, maar gezien de moderne accu\'s moet dat toch wel mogelijk zijn lijkt me.\n\n@Obelix: Je moet dan v.w.b. het fietsen in elk geval zorgen dat je de optie \"snelwegen mijden\" of iets als \"alleen binnenwegen\" neemt, anders gaat ie je met de fiets de autosnelweg op jagen.:grin:\nNadeel is dat er geen aparte fietsmappen zijn, ook niet met Garmin. Daar heb ik eigenlijk niet zo bij stil gestaan als ik eerlijk moet zijn.\n\n\nAldus staat op de site fiets-navigatie.nl te lezen. Misschien handig om eens te gaan kijken wat daar nog meer voor tips staan of op een fietsforum ofzo? Ik doe maar een gok.\n\nV.w.b. de telefoons heb je gelijk, sommige sites geven onjuiste of onvolledige informatie over de toestellen en hun mogelijkheden.\nDe Nokia C7 en C5 hebben inderdaad ingebouwde GPS en navigatie zonder internet, maar de gebruikerstijd is slap te noemen (240 minuten).[/QUOTE]\n\nJe moet hier even duidelijk onderscheid maken tussen een handheld gps, die veel langer met een accu doet als een TomTom, die bedoelt is om in de auto te gebruiken. een tomtom doet het niet langer als een gsm als hij op accu wordt gebruikt, en soms nog korter.\n\nIk gebruik die fietskaart. Die kaart is lang niet perfect, lang niet alle fietspaden staan erin. maar is toch wel erg handig. toch best wel erg leuke fietspaden ontdekt dankzij de routeplanner.
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;574015]Mijn huidige telefoon is echt toe aan vervanging en het leek me praktisch om daar, als extraatje, een navigatiemogelijkheid (voor noodgevallen) op te hebben[/QUOTE]\r\nAls je het echt alleen voor noodgevallen wilt gebruiken is navigatie op een telefoon prima. Dan moet je geen fietsnavigatiesysteem kopen, want dat is dan gewoon overkill.\r\n\r\nEchter, als je ook de hele dag met het navigatiesysteem wilt rondfietsen om een fietsroute te wijzen, dan komt een telefoon- of autonavigatiesysteem te kort. De batterij gaat niet lang genoeg mee en de kaarten zijn toch voornamelijk gericht op auto\'s. Plus dat je er geen fietsroutes in kunt laden.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;574036]\nBeperkte accuduur ? Hoe bedoel je dat ?\n[/QUOTE]\n\nDe Tomtom (eigenlijk een garmin) die ik heb, zit een accu in. Die kun je thuis/in de auto opladen en dan kun je het ding x-uur gebruiken zonder aan de stroom te leggen. Hoeveel die x-uur is, ben ik nog niet precies achter.\n\nMaar zoals gezegd: het is voor mij momenteel bedoeld voor momenten dat ik de weg kwijt ben en mijn positie wil bepalen. De meeste fietstochten die ik maak, werk ik vooraf uit o.b.v. het fietsknooppuntnetwerk. Laatst weer gemerkt dat het prima werkt, maar niet feilloos is. Sta je midden in het bos en lijkt het er op dat je een paaltje gemist hebt :-( Die zullen ook niet op het gps systeem staan, maar dan heb ik (hopelijk) wel een idee welke kant ik op moet.\nZelfde met wandelen. Een keer een verkeerde afslag genomen en daardoor bleek mijn wandelkaart overbodig. Dan lijkt het mij praktisch om enig idee te hebben waar je bent. Een telefoon en een navigatiesysteem leek me (en lijkt me nog), zoals FooBar aangeeft, overkill. Desondanks bedankt voor de adviezen/tips hierover!\n\n[QUOTE=BlackTiger;574040]@Obelix: Je moet dan v.w.b. het fietsen in elk geval zorgen dat je de optie \"snelwegen mijden\" of iets als \"alleen binnenwegen\" neemt, anders gaat ie je met de fiets de autosnelweg op jagen.:D\nNadeel is dat er geen aparte fietsmappen zijn, ook niet met Garmin. Daar heb ik eigenlijk niet zo bij stil gestaan als ik eerlijk moet zijn.\n[/QUOTE]\n\nInstellen om snelwegen te mijden, hoe blond denk je dat ik ben ;-) Dat komt wel goed.\nWat betreft die fietsmappen. Mogelijk een stukje commercie: nu kunnen ze twee apparaten verkopen. \n\n[QUOTE=BlackTiger;574040]\nV.w.b. de telefoons heb je gelijk, sommige sites geven onjuiste of onvolledige informatie over de toestellen en hun mogelijkheden.\nDe Nokia C7 en C5 hebben inderdaad ingebouwde GPS en navigatie zonder internet, maar de gebruikerstijd is slap te noemen (240 minuten).[/QUOTE]\n\nEn vanwege die onduidelijke informatieverstrekking, probeer ik het maar op het forum. Geen betere informatie dan van gebruikers.\n240 Minuten vind ik inderdaad wel erg weinig.\n\nTips t.a.v. mogelijk geschikte telefoons blijven welkom :)
Link naar reactie
[quote=Marc H]een tomtom doet het niet langer als een gsm als hij op accu wordt gebruikt, en soms nog korter.[/quote]\r\nDat geloof ik graag, ik kan het niet beoordelen, kan me alleen een reklame herinneren waarbij er ook mensen met Tomtom rondliepen door de stad en op een fiets zaten. Kan me niet herinneren dat daar nog een tijdsduur bij vermeld werd dus dat zou kort kunnen zijn.\r\n\r\n@Erik: Garmin gericht op fietsen? Dat wist ik weer niet. Anyway, dat van die fietsdingens heb ik gelezen op die site waar ik naar verwees. Daar kwam ook mijn quote vandaan, was geen uitspraak van mezelf.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;574072]Garmin gericht op fietsen? Dat wist ik weer niet.[/QUOTE]\nNou \'[I]gericht op fietsen[/I]\' weet ik eigenlijk niet, maar meer buiten de auto dacht ik, maar nu lees ik:\n[QUOTE=Obelix71;574063]De [B]Tomtom[/B] ([B]eigenlijk een garmin[/B]) die ik heb....[/QUOTE]\nen dan gaat die vlieger helemaal niet meer op :-S\n\nMaar dit:\n[QUOTE=BlackTiger;574040]\nNadeel is dat er geen aparte fietsmappen zijn, ook niet met Garmin....[/QUOTE]\ngeldt dus [I]niet in het algemeen [/I]voor Garmin omdat die ook veel handheld- en fietsmodellen maakt.\n\nEn FooBar (en ricky1) heeft wel gelijk[B]; [/B]ALS je niet gek bent op een gadget waarmee je je route plant en laat leiden, en er tijdens de rit dus niet actief mee bezig bent, dan is het meenemen van een aparte GPS ontvanger misschien wel te veel. In zo\'n noodgeval zal je, als je het ding een beetje kent, misschien 15 minuten bezig zijn om verder te kunnen.\n\n(Maar ik ben altijd nog wel een beetje angstig van dit soort spul waar je in noodgevallen niet een algemeen modelletje batterijen in kan stoppen.)
Link naar reactie
[quote]geldt dus niet in het algemeen voor Garmin omdat die ook veel handheld- en fietsmodellen maakt.[/quote]\r\nDaar kun je best gelijk in hebben. Zoals gezegd is dat niet mijn uitspraak maar stond dat op de fiets-navigatie.nl site te lezen. Dan staat het daar onjuist vermeld.\r\n\r\nAls ik zou gaan fietsen zou vermoedelijk ook mijn keuze uitvallen op gewoon lekker rijden via de borden en evt. een kaart en een telefoon liefst met ingebouwde gps of anders een goedkoop abo met internet er op en een bijpassende telefoon. Alleen voor de noodgevallen.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;574125]Voor noodgevallen ,(fietsen en wandelen ),,lijkt mij een telefoon met internet en dan google-maps de handigste oplossing.\r\nJe gaat alleen het internet op als het echt nodig is.[/QUOTE]\r\n\r\nIs dan GPS en een voorgeinstalleerde kaartenset niet handiger? Ook om wat Erik aangeeft:\r\n\r\n[QUOTE=erikdenhouter;574169]Dan ben je niet alleen afhankelijk van je accu of batterijen, maar ook nog van dekking in het gebied, de betrouwbaarheid van de provider, en Google.[/QUOTE]\r\n\r\nMaar dan komen we dus weer terug bij mijn vraag: zijn er, naast de eerder genoemde, telefoons die die mogelijkheid bieden?\r\nOf is het mogelijk om gratis/opensource kaarten (via geheugenkaart) te installeren/gebruiken ipv googlemaps? Heb zoiets gelezen, maar heb geen idee of het kan/hoe lastig dit gaat.
Link naar reactie
[quote]Is dan GPS en een voorgeinstalleerde kaartenset niet handiger? Ook om wat Erik aangeeft[/quote]\r\nJazeker, ik gaf ook alleen aan wat ik zelf zou doen. Kan me echter niet voorstellen dat er nog gebied is in Nederland waar totaal geen GSM dekking is. Maar als je helemaal zeker wilt zijn, dan inderdaad een met ingebouwde GPS en voorgeinstalleerde kaarten. Wel weer een model wat je kunt updaten, anders loop (of liever gezegd dan fiets) je achter de feiten aan en dat schiet ook niet op.:)\r\n\r\nIk weet zelf geen andere telefoons die gps hebben waarbij internet niet noodzakelijk is behalve de reeds genoemde Nokia\'s. Misschien iemand anders?
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;574174]Of is het mogelijk om gratis/opensource kaarten (via geheugenkaart) te installeren/gebruiken ipv googlemaps?[/QUOTE]\r\nBij Nokia smartphones zijn de kaarten gratis en kun je een paar keer per jaar gratis updates downloaden. Dat gaat allemaal via de telefoon zelf, als je wil over wifi.\r\n\r\nVoor andere smartphones (met Android bijvoorbeeld) is er ook offline navigatie beschikbaar, maar dat is in ieder geval niet standaard. Bij bijvoorbeeld [url=http://www.navigon.com/portal/nl/shop/software/index.html]Navigon[/url] kun je software voor iphone, android en windows mobile kopen.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Heb de reactie van Sinstar, door de problemen op het forum, gemist. Helemaal begrijpen doe ik zijn tekst ook niet om eerlijk te zijn. \n\nHeb mijn oog nu laten vallen op Samsung Galaxy Gio en Samsung Galaxy mini. \nIemand enige ervaring met deze toestellen? \nKan ik op een van beide (of beide) toestellen navigatie gebruiken zonder verbinding te maken met internet (dus met GPS)? Mediamarkt medewerkers spreken elkaar tegen :s
Link naar reactie
Ricky1; ik had misschien moeten typen dat ik uiteraard ook heb gezocht op internet. De link die jij geeft levert mij niet de info op:\n\"Samsung Galaxy Gio specs\n\nHet overzicht met Samsung Galaxy Gio specificaties is zorgvuldig van de Samsung website overgenomen. Toch zijn alle eiggenschappen onder voorbehoud.\n[b]Schema nog niet geplaatst[/b]\"\n\nDaarnaast: heb liever gebruikerservaringen dan specs via fabrikant.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...