Ga naar inhoud

Ruisend beeld op TV bij PlayStation


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb een lastige vraag. Ik heb een Philips 42PFL8404 televisie. Daarop is de volgende apparatuur aangesloten:\r\n\r\n[LIST]\r\n[*]KPN Digitenne kastje (via SCART)\r\n[*]Popcorn Hour A-200 (via HDMI)\r\n[*]Sony PlayStation 3 (via HDMI)\r\n[/LIST]\r\n\r\nTevens zit er achter de televisie een switch met UTP kabels die lopen naar de televisie, playstation en popcorn hour.\r\n\r\nNu komt het probleem. Als ik de Playstation gebruik dan heb ik af en toe last van ruis op de televisie. Ik zie wel beeld maar wel met wat ruis er doorheen wat erg irritant is. Soms gebeurd dit als ik de Playstation aan zet, maar soms ook als ik een spel afsluit, en soms gaat alles goed.\r\n\r\nWeet iemand hoe dit kan en hoe dit op te lossen is? Het volgende heb ik al geprobeerd:\r\n\r\n[LIST]\r\n[*]Een andere HDMI kabel gebruiken\r\n[*]HDMI kabel van de Popcorn Hour met de Playstation omgewisseld (de popcorn hour ruist niet)\r\n[*]Contactspray gebruikt op zowel de kabel, tv en playstation\r\n[*]De HDMI kabel op een andere ingang aangesloten\r\n[/LIST]\r\n\r\nNiets van dit alles helpt. De HDMI kabels die ik gebruik zijn van HDGear en zijn 2 meter lang. Tevens hebben die een soort bescherming om de kabel tegen storingen.\r\n\r\nAls ik last van ruis heb en ik haal de kabel even uit de tv en stop deze er weer in, dan is de ruis verdwenen. Ook als ik de kabel uit de playstation haal en er weer in is de ruis verdwenen. En tenslotte, als ik de tv even uit en aan zet is de ruis ook weer verdwenen.\r\n\r\nHoe kan dit en wat kan ik hier aan doen? Ik heb al een andere HDMI kabel geprobeerd (van een goedkoper merk) en de kabel omgewisseld met de Popcorn Hour. Het gekke is dat ik met diezelfde kabel geen ruis heb bij de popcorn hour.\r\n\r\nIk denk zelf dat het in de tv zit maar echt een onderbouwing heb ik hier niet voor. Voorheen had ik een 22\" inch samsung en daar heb ik nooit ergens last van gehad.\r\n\r\nAls iemand iets weet wat mij kan helpen hoor ik het graag! Alvast bedankt!\r\n\r\nGroetjes,\r\nJeroen
Link naar reactie
[QUOTE=JSD1985;573657]Ik denk zelf dat het in de tv zit maar echt een onderbouwing heb ik hier niet voor. Voorheen had ik een 22\" inch samsung en daar heb ik nooit ergens last van gehad.[/QUOTE]\n\nIk kan je - zonder ook maar iets over de PS3 of jouw setup te weten - zo al zeggen dat dit aan je TV ligt. Het is namelijk [I]per definitie[/I] onmogelijk dat je ruis op een HDMI input hebt. HDMI is namelijk digitaal, en dan heb je maar twee mogelijkheden - je krijgt beeld, of je krijgt [I]geen[/I] beeld. Ruis kan alleen voorkomen op een analoog signaal.
Link naar reactie
Het zou ook aan het KPN Digitenne kastje (via SCART) kunnen liggen, het ligt er een beetje hoe dik de scartkabel is, dit is namelijk een indicatie naar de afscherming van de kabel en of deze wel volledig is bedraad.\nProbeer het KPN Digitenne kastje eens zover mogelijk van de TV en de andere apparatuur te plaatsen, de ruis die je ziet kan ook komen doordat het analoog gedeelte van de TV naar voren komt op het moment dat je een van de apparaten afsluit en het dus zwakker word en je dus het analoog signaal erdoorheen ziet komen.
Link naar reactie
Dat van dat KPN kastje is een goede. Ik zal eens helemaal de stroom eraf halen en kijken of het probleem dan nog speelt. Ik had ook al het vermoeden dat het in de televisie zat eigenlijk en niet zozeer de PS3 of de HDMI kabel zelf.\n\nIk laat z.s.m. even weten of het uitzetten van het KPN kastje iets helpt.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik heb nu enige tijd de stroom van het KPN kastje afgehaald. Helaas bood dit geen oplossing. Nog steeds krijg ik zo nu en dan ruis als ik de PlayStation 3 gebruik. Wel kwam ik erachter dat het soms helpt als ik een andere ingang selecteer en dan weer terug naar de ingang van de PlayStation ga. Dit helpt echter niet altijd.\n\nWeet iemand anders iets waar dit aan kan liggen? Of zou het in de tv zelf zitten? Het lijkt mij dat ik dan permanent ruis moet hebben. \n\nWat zou ik nog meer kunnen proberen om deze ruis tegen te gaan?
Link naar reactie
dit soort ellende moet je heel structureel aanpakken, je hebt apparaten 1,2 en 3 en de tv\r\n\r\n1 - sluit apparaat 1 aan op de tv en de rest niet (niet alleen de stroom er af, nee de andere apparaten fysiek er af halen en minimaal 2 meter verder zetten) \r\nstoring JA/NEE\r\n\r\n2 - sluit apparaat 2 aan en de rest niet\r\nstoring JA/NEE\r\n\r\n3 - apparaat 3 en de rest niet \r\nstoring JA/NEE\r\n\r\n---------nu komen de combi\'s , of ben je het al zat *-)\r\n\r\n4 sluit 1 + 2 aan\r\n\r\n5 sluit 1 + 3 aan\r\n\r\n6 sluit 2 +3 aan\r\n\r\nen van de optie 1+2+3 weten we het antwoord al\r\n\r\nnu kan je dus met een aan zekerheid grenzende conclusie trekken\r\ndat het aan xxx ligt in combinatie met jouw TV\r\n\r\nnu zou je xxx dus aan een andere (gelijkwaardige) TV moeten hangen om te weten te komen of het aan xxx ligt of aan jouw TV\r\n\r\n\r\nofff topic\r\npfoooeeeiii he dat was ff denken, maar ik troost me met de gedachte dat jouw werk een hoop meer tijd gaat kosten;)
Link naar reactie
turn, TS zegt in de uitleg al dat hij ruis krijgt en in Citeer:\"Als ik de Playstation gebruik dan heb ik af en toe last van ruis op de televisie. Ik zie wel beeld maar wel met wat ruis er doorheen wat erg irritant is. Soms gebeurd dit als ik de Playstation aan zet, maar soms ook als ik een spel afsluit, en soms gaat alles goed.\n\" dus word het zoeken niet zo\'n probleem maar de oplossing vinden dat is het probleem.\n\nEn hij zegt het eigenlijk al zelf, het gebeurt bij het gebruik van de Playstation 3 en soms bij het afsluiten van een spel op de Playstation 3.\n\nIk vermoed dat het probleem dus in de Playstation 3 zit, TS zou kunne proberen om de Playstation 3 via scart aan te sluiten op de TV om te zien of het probleem zich dan ook voordoet.
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties! Het lastige is dat ik niet altijd ruis heb, soms gaat het ook een lange tijd goed. Ik zal zeker de handelingen van turn even proberen om te kijken of het wellicht nog ergens anders in zit. Misschien dat ik ook contact op ga nemen met Philips met de vraag of het een bekend probleem is. \n\nAls ik de PlayStation om een andere tv (een 22\" inch Samsung) aansluit heb ik het niet dus het zou me verbazen als het in de PlayStation zit. Ik houd jullie op de hoogte!
Link naar reactie
Als het in de TV zit dan zou het probleem zich ook moeten voordoen bij het andere HDMI aangesloten apparaat. En je zegt zelf al dat je de HDMI kabel van de Popcorn Hour met de Playstation hebt omgewisseld (de popcorn hour ruist niet).\nDus zit het probleem in de Playstation 3, mede omdat je zelf aangeeft dat de ruis komt bij het opstarten en het afsluiten van de Playstation 3.\n\nOverigens was die 22\" samsung full HD en via HDMI aangesloten net als de Philips 42PFL8404, overigens fouten op een 42\" TV vallen meer op dan op een 22\" dus kan het op de 22\" samsung best zijn voorgekomen maar omdat deze de helft kleiner is qua beeld het gewoon niet opviel.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;577435]turn, TS zegt in de uitleg al dat hij ruis krijgt en in Citeer:\"Als ik de Playstation gebruik dan heb ik af en toe last van ruis op de televisie. Ik zie wel beeld maar wel met wat ruis er doorheen wat erg irritant is. Soms gebeurd dit als ik de Playstation aan zet, maar soms ook als ik een spel afsluit, en soms gaat alles goed.\r\n\" dus word het zoeken niet zo\'n probleem maar de oplossing vinden dat is het probleem.\r\n\r\nEn hij zegt het eigenlijk al zelf, het gebeurt bij het gebruik van de Playstation 3 en soms bij het afsluiten van een spel op de Playstation 3.\r\n\r\nIk vermoed dat het probleem dus in de Playstation 3 zit, TS zou kunne proberen om de Playstation 3 via scart aan te sluiten op de TV om te zien of het probleem zich dan ook voordoet.[/QUOTE]\r\n\r\nhet zal inderdaad wel bij de tv of de PS liggen, maar als TS alles af kan vinken heeft een verkoper veel minder uitvluchten als het om garantie gaat.\r\n\r\nen als de PS geen probleem geeft met een andere TV .....\r\ndenk in ieder geval hoe lang je nog garantie hebt op de apparaten en stel de verkoper tijdig op de hoogte als je hier gebruik van wil maken.
Link naar reactie
[QUOTE=turn;577752]het zal inderdaad wel bij de tv of de PS liggen, maar als TS alles af kan vinken heeft een verkoper veel minder uitvluchten als het om garantie gaat.\r\n\r\nen als de PS geen probleem geeft met een andere TV .....\r\ndenk in ieder geval hoe lang je nog garantie hebt op de apparaten en stel de verkoper tijdig op de hoogte als je hier gebruik van wil maken.[/QUOTE]\r\n\r\nDe zin in het begin van de Topic \"Soms gebeurd dit als ik de Playstation aan zet, maar soms ook als ik een spel afsluit, en soms gaat alles goed.\" gaf mij de indruk dat het alleen de PS kan zijn want als hij de PS aanzet en afsluit dan staat de TV al aan.\r\n\r\nOverigens JSD1985, gebeurt het bij elk spel wat je speelt??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...