Ga naar inhoud

Autoradio wil niet matchen met telefoon


Aanbevolen berichten

Even kijken of iemand hier een oplossing voor weet, zie meerdere vragen staan over autoradio\'s.;)\n \n Zoon heeft een nieuwe telefoon Samsung Galaxy S2. \n Is er erg enthousiast over. hij zit voor mijn werk veel in de auto en heeft daarom ook in zijn nieuwe Volkswagen Polo een ingebouwd navigatie + carkit systeem (bluetooth). Het gaat hier om systeem rns 310 van Volkswagen. Nu kan hij wel via het systeem bellen, maar krijgt het telefoonboek niet aan de praat, krijgt de melding van het systeem dat het telefoonboek tijdelijk niet beschikbaar is en kan dus niet via het telefoonboek bellen. hij moet dus via de telefoon bellen is dus gevaarlijk en daar koop je dat dure spul niet voor.\n Ook heeft hij dit op het Parrot 3100 systeem van zijn vriendin getest, met hetzelfde resultaat: het telefoonboek wordt niet gevonden. Hij heeft onder het gekoppelde apparaat alle opties qua syncen aangevinkt, maar zonder resultaat. \n Met zijn oude Nokai E75 is het een kwestie van verbinden en klaar, dus zowel op de Parrot als de Polo. \n Hij heeft contact met de VW dealer gehad, het betreft het ingebouwde systeem - voor een eventuele update - maar hier kan het niet aan liggen zeggen ze.\n Tevens een mail naar Samsung, krijg je een niets zeggend bericht :confused:: Bedankt voor uw e-mail. \n - Waarschijnlijk zijn de Bluetooth versies niet gelijk - \n \n Daar heb je wat aan.:rolleyes:\n Maar misschien zijn er meerdere mensen ook tegen zoiets aangelopen, want het is toch erg raar dat het nieuwe spul niet met elkaar kan communiceren? :(\n\n \n Geen exacte computer vraag, maar de huidige telefoons en autoradio\'s zijn in feite ook halve computers nietwaar?
Link naar reactie
[QUOTE=polderpionier;573034]Wat er aan de hand kan zijn is het volgende.\nAls de telefoonnummers alleen op de sim-kaart staan willen sommige car-kits ze niet lezen.\nJe moet deze telefoonnummers eerst gewoon naar de telefoon kopieeren.\nHeb dit zelf ook gehad met meerdere systemen.\n\nGr. Polderpionier[/QUOTE]\nIk denk dat het alléén op de sim kaart staat, althans, ik was er bij dat de shop het kaartje kopieerde.\nWat moet er dan naar het interne geheugen, alle gegevens van het simkaartje?\nIk weet niet wat zoon inmiddels gedaan heeft, denk niet naar het interne geheugen over gezet, zal het doorgeven.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;573036]Ik denk dat het alléén op de sim kaart staat, althans, ik was er bij dat de shop het kaartje kopieerde.\r\nWat moet er dan naar het interne geheugen, alle gegevens van het simkaartje?\r\nIk weet niet wat zoon inmiddels gedaan heeft, denk niet naar het interne geheugen over gezet, zal het doorgeven.[/QUOTE]\r\n\r\nAlleen de contacten met telefoonnummers moeten naar het interne geheugen worden gekopieerd.
Link naar reactie
[QUOTE=polderpionier;573037]Alleen de contacten met telefoonnummers moeten naar het interne geheugen worden gekopieerd.[/QUOTE]\nHelaas.......:confused:\nHet blijkt dat de contactpersonen al op het interne geheugen staan.\nOp het simkaartje staat er nog maar 1, dat zal in de winkel naar het toestel zijn overgezet.\nHeel vreemd dus, ik hoopte dat de tip bruikbaar was omdat wij er van uit gingen dat alles daar nog op stond.\nWaarom er 1 op staat is even niet duidelijk, misschien per ongeluk later toegevoegd.\n\nDus nog steeds niet kunnen bellen via autoradio.\nVanaf het toestel zelf is het geen enkel probleem.\nJe zou zeggen dat Samsung het moet oplossen, maar de service is niet best zo te zien.:o
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 3 maanden later...
[QUOTE=burgkop;575427]Inmiddels opgelost.\r\nWeet niet precies hoe, vele instellingen doorlopen, maar het lag aan een instelling van de telefoon.\r\nZoon blij dat het werkt.\r\nMaar niet met hulp van Samsung en/of Vodafone, die lieten het afweten.[/QUOTE]\r\nEen vriend van me heeft exact hetzelfde probleem. Het lukt ook niet om de contacten van de Samsung Galaxy S2 te syncen met de VW carkit. Je geeft aan dat je van allerlei instellingen hebt doorlopen en dat het nu wel werkt. Zou je (ongeveer) kunnen vertellen wat je gedaan hebt? \r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
[QUOTE=windvanger;584658]Een vriend van me heeft exact hetzelfde probleem. Het lukt ook niet om de contacten van de Samsung Galaxy S2 te syncen met de VW carkit. Je geeft aan dat je van allerlei instellingen hebt doorlopen en dat het nu wel werkt. Zou je (ongeveer) kunnen vertellen wat je gedaan hebt? \nAlvast bedankt![/QUOTE]\nKheb even gevraagd aan zoon, hij geeft dit antwoord:\n\nHet syncen van de telefoon en contacten gaat als volgt:\nAls je hem verbind met de vw carkit geeft de Galaxy S2 een melding bovenin de balk die je naar beneden kunt trekken. (waarin je wifi, gps etc aan/uit kunt zetten), waar er wordt gevraagd om het telefoonboek over te nemen.
Link naar reactie
[QUOTE=windvanger;584658]Een vriend van me heeft exact hetzelfde probleem. Het lukt ook niet om de contacten van de Samsung Galaxy S2 te syncen met de VW carkit. Je geeft aan dat je van allerlei instellingen hebt doorlopen en dat het nu wel werkt. Zou je (ongeveer) kunnen vertellen wat je gedaan hebt? \nAlvast bedankt![/QUOTE]\nVriend weggelopen?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
[QUOTE=burgkop;585244]Vriend weggelopen?[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb ook een vergelijkbaar probleem met de match tussen de Samsung Galaxy SII en de vw Premiumtelefoon van mijn nieuwe Tiguan. Hij vindt hem keurig, laadt ook het telefoonboek etc . Maar na een, twee of soms zelfs drie keer opnieuw starten is het feest over. Geen match, sterker nog: hij vindt de telefoon helemaal niet meer. Pas nadat ik of de batterij uit de telefoon heb gehaald of de vw radio heb gereset kan ik opnieuw verbinden, maar met hetzelfde resultaat na enige tijd.\r\nMijn vrouw heet een Samsung Ace, en die doet het prima , ook met mijn oude Nokia is er geen probleem.\r\nWie weet hier raad??\r\nNB Zowel Samsung als VW zeggen het probleem niet te kennen:cry:
Link naar reactie
[QUOTE=deboer52;591215]Ik heb ook een vergelijkbaar probleem met de match tussen de Samsung Galaxy SII en de vw Premiumtelefoon van mijn nieuwe Tiguan. Hij vindt hem keurig, laadt ook het telefoonboek etc . Maar na een, twee of soms zelfs drie keer opnieuw starten is het feest over. Geen match, sterker nog: hij vindt de telefoon helemaal niet meer. Pas nadat ik of de batterij uit de telefoon heb gehaald of de vw radio heb gereset kan ik opnieuw verbinden, maar met hetzelfde resultaat na enige tijd.\nMijn vrouw heet een Samsung Ace, en die doet het prima , ook met mijn oude Nokia is er geen probleem.\nWie weet hier raad??\nNB Zowel Samsung als VW zeggen het probleem niet te kennen:cry:[/QUOTE]\nZoon heeft een wat andere verbinding in de Polo, maar vraagt zich af of dit misschien kan helpen: Misschien een idee om zijn android te updaten naar versie 2.3.5?\nonder instellingen, over het toestel, kun je zien welke versie er nu op staat.\nwat ook nog kan is om te kijken hoevaak de tiguan in de verbindingen via bt staat. anders alle eerdere verbindingen eruit halen en 1 maal opnieuw pairen.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...