Ga naar inhoud

Philips Televisie ontvangt geen zenders


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nSinds vandaag geeft onze Philips-tv problemen. (Typenummer: 22PFL3403/10).\r\nDe tv ontvangt geen zenders, iedere keer geeft ie sneeuw. (Wel leuk om naar te kijken maar dat is niet de bedoeling.;):D)\r\nIk heb al gecontroleerd, maar alle kabels zijn in orde, ik heb ook nog een andere kabel geprobeerd maar die werkte ook niet. Toen heb ik geprobeerd de zenders opnieuw in te programmeren maar geen enkele Frequentie deed het. Wij geberuiken UPC analoog, de radio deed het wel gewoon en en de buurt zijn geen storingen bekend, dit heb ook bij anderen nagevraagd.\r\n\r\nWeet iemand een oplossing of is het ding K-A-D-U-U-K?:confused::confused::confused:\r\nHet apparaat is ongeveer 3 jaartjes oud.\r\n\r\nGroeten,\r\n\r\nMichaël
Link naar reactie
Probeer een andere TV ? \nOf:\ntrek achter de kabel er uit, en hang er een los éénaderig draadje aan in de centrale aansluiting, een metertje of zo. Zoek nu eens de hele band af of er ergens maar iets te vinden is.\nOf:\nsluit via de coax een video speler (DVD of tape) aan, en zoek rond kanaal 39 op de TV terwijl de speler draait..\n\nKan je bij één van die methodes iets vinden dan krijg je geen signaal uit de muur.\n\nKrijg je bij geen van de methoden ook maar iets te zien, dan is de tuner van de TV waarschijnlijk defect.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;571040]Probeer een andere TV ? \r\nOf:\r\ntrek achter de kabel er uit, en hang er een los éénaderig draadje aan in de centrale aansluiting, een metertje of zo. Zoek nu eens de hele band af of er ergens maar iets te vinden is.\r\nOf:\r\nsluit via de coax een video speler (DVD of tape) aan, en zoek rond kanaal 39 op de TV terwijl de speler draait..\r\n\r\nKan je bij één van die methodes iets vinden dan krijg je geen signaal uit de muur.\r\n\r\nKrijg je bij geen van de methoden ook maar iets te zien, dan is de tuner van de TV waarschijnlijk defect.[/QUOTE]\r\nIets of niets?
Link naar reactie
[QUOTE=Maisjul;571044]Hij speelt nog wel dvd\'s gewoon af.[/QUOTE]\nDat kan, als je via b.v. de SCART kabel afspeelt, maar ik bedoel:\n\ngebruik [B]niet de SCART kabel[/B], sluit [B]alleen de coax kabel[/B] die normaal van de TV naar de muuraansluiting van UPC gaat[I] nu[/I] tussen de TV en DVD speler aan. Dan zal de DVD speler een signaal (de film...) op ongeveer kanaal 39 naar de TV uitzenden. De tuner van de TV moet dan wel eerst op dat kanaal afgeregeld staan.\nDus: zet een DVD op, en laat de TV automatisch (of als je weet hoe met de hand) kanaal 39 vinden. Op dat kanaal zou dan die film vanaf de DVD te zien moeten zijn.\n\nDe videospeler zendt dus zelf ergens (tussen kanaal 30 en 39) uit.\nAls het lukt dat te ontvangen (als enige te ontvangen zender :p), is je TV eigenlijk in orde.\nLukt dat niet... dan is waarschijnlijk de tuner van je TV defect.\n\nMet \'iets zien\' bedoel ik niet alleen ruis.\nDe DVD moet perfect te zien zijn indien gevonden met de TV.\nMet een los draadje als antenne zou je misschien wat (3 of zo) hele vage zenders kunnen zien met ruis er doorheen. Maar dat zou ook wel eens [I]niets[/I] kunnen zijn, en daaom is het beter de methode met een DVD- of tape-speler te proberen.
Link naar reactie
[QUOTE=Maisjul;571057].... Op de dvd zit geen Coax dus dat kan ik niet proberen.[/QUOTE]\r\nHmmm.... daar had ik geen rekening mee gehouden, vaak zit er wel een coax uitgang op.\r\n\r\nMaar op de video-recorder dus wel ? Dan zou er (na instelling van de TV tuner, automatisch of met de hand) een beeld te zien moeten zijn, óf van één of ander menu van de video-recorder, óf van de draaiende video-tape, óf van een kanaal van de tuner van de videorecorder, maar bij dat laatste zou er eerst ook een kabel van de video-recorder naar de UPC aansluiting in de muur moeten zitten, want ook die tuner heeft wel eerst een antenne-signaal nodig.\r\n\r\nIk ben bang dat ik je gelijk moet geven dat de TV defect is :(
Link naar reactie
[QUOTE=Maisjul;571044]Hij speelt nog wel dvd\'s gewoon af.[/QUOTE]\r\nReparatie zal duur worden gezien(misschien is er nog garantie) huidige Televisie prijzen zie [URL=\"http://www.vergelijk.nl/lcd_plasma_televisie/f/full_hd_list/full_hd_list%3dja/beeldschermgrootte_in_inch_float/15__c__0__a__beeldschermgrootte_in_inch_float__a__22__c__0/\"]hier[/URL] vergelijkbare TV toestellen, maar omdat de TV verder niet stuk is hoef je hem niet weg te gooien want je kunt hem gebruiken voor de DVD speler of ander apparaat die een scart aansluiting nodig heeft.:D
Link naar reactie
[QUOTE=Maisjul;571041]Wij hebben maar 30 kanalen... en we hebben ook geen tweede tv...[/QUOTE]\nVergat ik uit te leggen:\n\nmet [I]ongeveer kanaal 39[/I] bedoelde ik niet de kanalen die je met de afstandbediening kan kiezen, want dat zijn programmeerbare kanalen om zelf zenders achter te zetten. \nIk bedoel [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/UHF-kanaalindeling] [U]de kanalen van de UHF band[/U][/url] die de TV kan ontvangen, net als op een radio.\n\nKanaal 39 is b.v. 614 mHz.\nErgens tussen 540 en 620 mHz zendt een video recorder zijn signaal naar de TV (op de \'oude\' hoog frequente manier via de coax aansluiting dus, niet via het modernere SCART), en die frequentie moet dus eerst door de TV gevonden worden.
Link naar reactie
[QUOTE=Maisjul;571130]Goed, even verder... onze buurman is langs geweest en heeft zijn tv aangekoppeld en zenders laten zoeken, deze ontving ook geen zenders, toen hebben we UPC gebeld en nu komt er donderdag een monteur. Hopen dat alles dan goed is...[/QUOTE]\n\nDit is dus wat ik precies NIET wilde zeggen gezien mijn ervaring met UPC, pas op dat de monteur niet jou de schuld geeft want dat is een ergerlijke bezigheid van UPC monteurs het ligt nooit aan de kabel aansluiting tot het kastje in de muur maar altijd aan de apparaten van de klager.:cry::p;)\n\nPas ook op dat je niet bent afgesloten zodat zij je een digitaal abonnement aan kunnen smeren.Ik haal dit aan omdat ogenschijnlijk je buurman wel signaal heeft wat normaal gesproken uit het zelfde kastje komt.
Link naar reactie
Je moet de TV vertellen dat ie analoge signalen moet ontvangen\r\nDit doe je in het configuratie gedeelte van de TV\r\nIk had hetzelfde met mijn nieuwe Philips Televisie van februari dit jaar.\r\nJe moet even zoeken , maar ik had het zo gevonden\r\nZe gaan er waarschijnlijk vanuit dat je met zo\'n geadvanceerde televisie geen analoge ontvangst meer wil. alleen digitaal\r\nMaar waarschijnlijk heb je hier niets aan Ik dacht in eerste instantie dat je een nieuwe tv had
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;571063]Reparatie zal duur worden gezien(misschien is er nog garantie) huidige Televisie prijzen zie [URL=\"http://www.vergelijk.nl/lcd_plasma_televisie/f/full_hd_list/full_hd_list%3dja/beeldschermgrootte_in_inch_float/15__c__0__a__beeldschermgrootte_in_inch_float__a__22__c__0/\"]hier[/URL] vergelijkbare TV toestellen, maar omdat de TV verder niet stuk is hoef je hem niet weg te gooien want je kunt hem gebruiken voor de DVD speler of ander apparaat die een scart aansluiting nodig heeft.:D[/QUOTE]\r\nGroot nieuws! UPC heeft daarstraks weer gebeld, het bleek dat ze ons per ongeluk hadden afgesloten. Nu hebben we de kanalen automatisch en handmatig weer ingeprogrammeerd en het is weer opgelost.
Link naar reactie
[QUOTE=Maisjul;571203]Groot nieuws! UPC heeft daarstraks weer gebeld, het bleek dat ze ons per ongeluk hadden afgesloten. Nu hebben we de kanalen automatisch en handmatig weer ingeprogrammeerd en het is weer opgelost.[/QUOTE]\r\n\r\nZo! UPC word eerlijk hebben zij overigens ook vermeld waarom je was afgesloten, je moet dit als gebruiker wel weten zodat het een volgende keer niet weer gebeurt.\r\nJe kunt gelukkig weer TV kijken.;)
Link naar reactie
Dat is mij ook al overkomen, en bijna een tweede maal... Toen ik een monteur rond het UPC kastje voor de deur zag schuifelen heb ik hem van drie hoog uit het raam gevraagd of hij toch nog even wilde wachten voor hij wegging zodat ik kon checken of mijn kabel nog wel aangesloten zat. Wachten deed hij gelukkig :) want voor de tweede maal had men mij afgesloten i.p.v. de niet betalende buur.\n\nBlijkt dat er wel eens een labeltje vanaf het begin op het verkeerde kabeltje zit.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;571211]Dat is mij ook al overkomen, en bijna een tweede maal... Toen ik een monteur rond het UPC kastje voor de deur zag schuifelen heb ik hem van drie hoog uit het raam gevraagd of hij toch nog even wilde wachten voor hij wegging zodat ik kon checken of mijn kabel nog wel aangesloten zat. Wachten deed hij gelukkig :) want voor de tweede maal had men mij afgesloten i.p.v. de niet betalende buur.\n\nBlijkt dat er wel eens een labeltje vanaf het begin op het verkeerde kabeltje zit.[/QUOTE]\n\nWas bij ons ook het geval met die code.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...