Ga naar inhoud

USB stick


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Edmoor hierbij even de gevraagde gegevens, ik heb ze alleen even als screenshots bijlage bijgedaan. Ik heb dus zowel de op te starten prog. als de autorun.info gewoon naar de stick gekopieerd. Verder ook nog even over \"Waar kan ik achterhalen of de autorun voor USB sticks in Windows is ingeschakeld\" ik krijg dus niet inbeeld het plaatje (AutoPlay zie tweede bijlage) maar (zie de derde bijlage Eigenschappen)
Link naar reactie
Bij het eerste plaatje gaat het al mis:\n\nIn autorun.inf vertel je dat het bestand PassReminder.exe geopend moet worden, maar dat bestand bestaat niet. Als dat bestand in die map met dezelfde naam zit, zul je ook deze map moeten opnemen in het pad in autorun.inf.\n\nZelfde verhaal voor logo.ico: ook dat bestand bestaat niet.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;569113]Bij het eerste plaatje gaat het al mis:\r\n\r\nIn autorun.inf vertel je dat het bestand PassReminder.exe geopend moet worden, maar dat bestand bestaat niet. Als dat bestand in die map met dezelfde naam zit, zul je ook deze map moeten opnemen in het pad in autorun.inf.\r\n\r\nZelfde verhaal voor logo.ico: ook dat bestand bestaat niet.[/QUOTE]\r\nFoobar kun jij me aan de hand van een voorbeeld duidelijk maken wat ik precies moet doen. Alvast mijn hartelijke dank.
Link naar reactie
Verplaats de bestanden uit de map PassReminder naar de root, dus daar waar de autorun.inf ook staat.\n\nOf neem de padnaam op in de verwijzing naar het programma en het bijbehorende icoontje:\n\n[CODE][autorun]\nopen=\\PassReminder\\PassReminder.exe\nicon=\\PassReminder\\logo.ico[/CODE]\n\nVerander ook de naam van het autorun bestand van AUTORUN.inf naar autorun.inf\nKleine letters dus. Ik weet zo niet of dat belangrijk is maar zo heb ik het zelf gedaan.
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;569120]Verplaats de bestanden uit de map PassReminder naar de root, dus daar waar de autorun.inf ook staat.\r\n\r\nOf neem de padnaam op in de verwijzing naar het programma en het bijbehorende icoontje:\r\n\r\n[CODE][autorun]\r\nopen=\\PassReminder\\PassReminder.exe\r\nicon=\\PassReminder\\logo.ico[/CODE]\r\n\r\nVerander ook de naam van het autorun bestand van AUTORUN.inf naar autorun.inf\r\nKleine letters dus. Ik weet zo niet of dat belangrijk is maar zo heb ik het zelf gedaan.[/QUOTE]\r\n\r\nOok dit werkt niet, kan de oorzaak ook zijn dat ik met Vista Basic werk, ook kan ik nergens die AutoPlay vinden van mijn 2e bijlage.
Link naar reactie
Krijg je wel het venster waarin Vista vraagt wat je wil doen zodra je de USB-stick inplugt? Je kent het wel, dat venster waar je kunt kiezen om foto\'s te bekijken, video\'s af te spelen, als map openen, etc.\n\nAls je dat venster krijgt, werkt je AutoPlay. En dan moet je weten dat Vista NOOIT zelfstandig een AutoRun-programma gaat starten, maar de mogelijkheid daartoe opneemt in het hierboven genoemde venster. Dat kon wel nog in XP, maar is uit veiligheidsoverwegingen in Vista niet meer toegestaan. Dus helemaal zelfstandig starten is er sowieso niet bij.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;569207]Krijg je wel het venster waarin Vista vraagt wat je wil doen zodra je de USB-stick inplugt? Je kent het wel, dat venster waar je kunt kiezen om foto\'s te bekijken, video\'s af te spelen, als map openen, etc.\r\n\r\nAls je dat venster krijgt, werkt je AutoPlay. En dan moet je weten dat Vista NOOIT zelfstandig een AutoRun-programma gaat starten, maar de mogelijkheid daartoe opneemt in het hierboven genoemde venster. Dat kon wel nog in XP, maar is uit veiligheidsoverwegingen in Vista niet meer toegestaan. Dus helemaal zelfstandig starten is er sowieso niet bij.[/QUOTE]\r\n\r\nIk krijg alleen de Windows verkenner na het inpluggen in beeld. Dan zal dat de oorzaak zijn.
Link naar reactie
Er is (volgens [url=http://www.samlogic.net/articles/autorun-usb-flash-drive.htm][U]deze pagina[/U][/url]) een tussenweg voor XP en Vista:\n\n[AutoRun]\nOPEN=MYAPP.EXE\nICON=MYAPP.EXE\n[B]ACTION=Start my application[/B]\n\nMet de opdracht ACTION er bij zal je een default keuze krijgen die je als gebruiker alleen hoeft goed te keuren. \"[I]Start my application[/I]\" is niet meer als een tekst waarmee de actie verbonden is.\n\nIn W7 werkt ook dit niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...