Ga naar inhoud

Kantlijn in Word


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Als ik een tekst plak in Word (bestaand) dan is de kantlijn (links) soms 1,5 cm verder dan het begin. Vreemd is dat bij selectie de marges wel hetzelfde zijn en verklein inspringen is ook niet de oplossing. Je kunt wel plakken zonder opmaak en dan is het wel goed maar dan ben je alle opmaak kwijt. Regel voor regel backspace is onbegonnen werk, laat staan dat dit altijd werkt.\r\n\r\ndus\r\ntekst\r\ntekst\r\n------nieuwe tekst\r\n------nieuwe tekst\r\nkantlijn klopt niet, hoe krijg ik dat snel op één lijn met behoud van opmaak
Link naar reactie
Inderdaad dat zou je denken, helaas dat is het ook niet. Wat mij opvalt is dat de ingestelde marge niet overeenkomt met de marges op een afgedrukte pagina. Erg vreemd en onlogisch. Dan zie je knoppen voor inspringen links en rechtbovenaan. Wijzigen van marges heeft geen effect en schept meer chaos. \r\n\r\nDan maar selecteren en schuiven met de knoppen.
Link naar reactie
Nee, dat is het niet. Het komt omdat de oorsprong van het document WP5.1 is. Dan moet je aanpassingen doen van lettertype en grootte e.d. (courier). Zit daar ergens een inspringing in (honderden pagina\'s) dan pakt die natuurlijk alles. Zet je een nieuwe tekst erin dan gaat die wel naar de ingestelde marges. Dus je werkt in principe omgekeerd. \r\n\r\nBedankt voor het meedenken, zoek maar niet verder, ik ga het oplossen zoals ik heb aangegeven. Schuiven met in(uit)springen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...