Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Enige tijd verdiep ik mij in 3D (foto\'s en film)\r\nWat een ratjetoe aan standaards en technieken zijn dat zeg...\r\nAnaglymp (kleuren brilletjes), Colorcode, SBS, Half-SBS enz. om moedeloos van te worden.\r\nNu ben ik veel met foto\'s bezig en die zijn vrijwel allemaal in Anaglymp (rood-cyaan) en een enkele in Colorcode.\r\n\r\n[B]vraag: welk formaat kun je bekijken op een 3D tv ? of kun moet je dit instellen.[/B]\r\n\r\nDus zet ik op een usb-stick een berg foto\'s in anaglymp (rood-cyaan) gaat een tv dit omzetten\r\nzodat je het via de shutter bril kan zien ?\r\n\r\nZelf wil ik een joekel van een 3D tv kopen en een 3D fototoestel (fuji) maar eerst eens wat dingen op een rijtje\r\nzetten wat wel en niet kan.\r\nVoor alleen 3D films hoef je absoluut GEEN 3D tv te kopen want er is maar 1 goede 3D film (avatar) en\r\ndie ken je op een gegeven moment wel.\r\nVoor de rest is het 3d effect triest, incl de onwijs gave TRON film met supper geluid was het 3d effect zeer matig.\r\n\r\nMisschien ook een idee om eens een artikel in het blad te maken over deze materie.
Link naar reactie
Drie dimensies krijg je pas echt te zien als het beeld van onder naar boven word opgebouwd of van boven naar onder en je dus om het object of objecten kunt heen lopen.\nZet een vaas op tafel en loop eromheen, op die manier zou je dus een film moeten kunnen projecteren om werkelijk drie dimensies te kunnen zien.\n\nAlle z.g.n. 3D films hoe mooi het ook lijkt zijn niet drie dimensionaal maar ballonachtige uitstulpingen vanuit een plat vlak of bewegende personen/figuren achter een plat vlak.\n\nEchte drie dimensies krijg je dus pas als om een ding/persoon heen kunt kijken waarbij je dus een hand kunt geven aan de projectie zonder deze te voelen of je hand rondom een object kunt bewegen waarbij je hand als deze achter het object gaat niet meer is te zien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...