Ga naar inhoud

Promblemen met laptop


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste computer idee forum lezers,\r\n\r\nIk heb een probleem met een laptop van een vriendin van me.\r\n\r\nZe bracht hem hier omdat de computer helemaal niks meer deed. Nou even gekeken en er achter gekomen dat de harde schijf bijna dood was.\r\nDeze vervangen en alles opnieuw geïnstalleerd. Tot op de dag van vandaag ( 2 weken later ) deed de laptop het goed en waren er totaal geen problemen.\r\n\r\nHet opstarten van de computer gaat perfect, laden van windows ook, en het opstarten van msn ook.\r\n\r\nTotdat ik ook maar iets wil openen wat te maken heeft met internet explorer.\r\nDe computer blijft aangeven verbinding maken en hij freest zo goed als. Zo goed als want het grafische gedeelte blijft het wel gewoon doen.\r\n\r\nEven wat hardware uitgezet als interne wifi kaart, 3 driver loze apparaten en een cardreader.\r\nMaar nog steeds blijft hij hier moeilijk over doen.\r\nEchter als de website dan uiteindelijk is geladen dan doet hij ineens alles weer goed totdat je iets met explorer of internet explorer doet.\r\n\r\nOp de laptop staat windows 7 geïnstalleerd.\r\n\r\nIemand een idee?
Link naar reactie
Ik zou eerst bij de fabrikant even alle drivers ophalen en die installeren. Een eerste vereiste is een chipset driver en de grafische driver. \nJe bent er niet met alleen Windows 7 erop laten lopen.\nDoe verder eens een schijfcontrole. Het zou niet de eerste nieuwe harde schijf zijn, die stuk is bij aflevering.\nOok het nalopen van het logboek op foutmeldingen kan zaken aan het licht brengen.\n\nNiek
Link naar reactie
Ik heb IE er maar vanaf gehaald en firefox geïnstalleerd. Nu draait hij al een stuk beter en komt netjes in t configuratie scherm.\r\n\r\nDe drivers zijn up 2 date en er draait een virus scanner van microsoft op.\r\n\r\nSoms doet de computer lastig maar ik denk dat het een fout in de chipset is.\r\nDe schijf doet echter niet moeilijk want ik kan zonder problemen schrijven en lezen.\r\n\r\nIk laat het hierbij voor haar en ze moet het er maar zo mee doen omdat er mogelijk iets in het moederbord stuk is ( laptop ) dus niet te doen. Ze zit er al aan te denken om een nieuwe te kopen als deze moeilijk blijft doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...