Ga naar inhoud

MS Word waarom kort en lang streepje?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Kun je het streepje - in Word zo instellen dat het altijd dezelfde lengte heeft?\nNu komt het nogal eens voor dat het dubbel zo lang is en iets verder weer enkel.\nHeb er wel wat over gelezen, maar is het niet mogelijk dat dit streepje (naast de 0) altijd even kort blijft?\nNu moet je steeds terug om het streepje te verwijderen en dan een nieuwe typen, deze blijft dan wel vaak kort.\nDus zeg maar 2 streepjes voor de prijs van 1 ;)
Link naar reactie
Welke versie?\nOp de toets naast de 0 staan bij mij 2 streepjes. De een iets langer dan de ander.\nZolang ik niets verander aan toetsenbordinstelling, wordt normaal gesproken dezelfde lengte weergegeven. Wat echter af en toe gebeurt is dat Word gaat \'denken\' en zelf lijkt te kiezen voor een langer/korter streepje. De oorzaak daarvan kan ik niet achterhalen, maar zal vermoedelijk samenhangen met tekst/inhoud/opmaak van het document.
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;565723]Welke versie?\nOp de toets naast de 0 staan bij mij 2 streepjes. De een iets langer dan de ander.\nZolang ik niets verander aan toetsenbordinstelling, wordt normaal gesproken dezelfde lengte weergegeven. Wat echter af en toe gebeurt is dat Word gaat \'denken\' en zelf lijkt te kiezen voor een langer/korter streepje. De oorzaak daarvan kan ik niet achterhalen, maar zal vermoedelijk samenhangen met tekst/inhoud/opmaak van het document.[/QUOTE]\n2007 en 2010. Dat langere streepje gebruik ik zelden, met de Shift knop, het gaat om die onderste.\nAls een regel wordt afgebroken krijg je ook die langere.\nIk vind het knap lastig dat je dit achteraf moet nalopen en veranderen.\nMoet toch wel aan te passen zijn, áltijd een kort streepje?;)
Link naar reactie
[QUOTE=De Hulk;565728]Ik heb ook gezocht en kan het niet weervinden, het heeft te maken met de autocorrectie ergens onder de Officeknop > Wordopties.\n\nJa, gevonden. > Office Knop > Opties voor Word > Controle > Auto-Correctie-opties.\nMoet je zelf even kijken welke optie daar betrekking op heeft.[/QUOTE]\nIk zie daar : Afkort streepjes -- vervangen voor afkort streepje -.\nDie maar eens proberen, al zou ik die link zelf niet leggen, bij Afkortstreepjes, omdat het gewoon midden in de tekst is.
Link naar reactie
Na de paar korte streepjes 1 (één) spatie en dan Enter, lijkt me jou probleem op te lossen.\n\nMocht je de streepjes exact in het midden hebben onder de tekst, geef dan voor de streepjes ook een spatie.\n\nWaar je uit kunt zetten? Ik vermoed in de buurt van \"Autoprofiel\" of Auto Opmaak\" Of één die andere prachtige dingen die Bill ons door de strot duwt met dat Word.:-)\nEchter deze simpele oplossing werkt, dus ik heb niet verder gezocht.\n\nNiek
Link naar reactie
Na de paar korte streepjes 1 (één) spatie en dan Enter, lijkt me jou probleem op te lossen.\r\n\r\nMocht je de streepjes exact in het midden hebben onder de tekst, geef dan voor de streepjes ook een spatie.\r\n\r\nWaar je uit kunt zetten? Ik vermoed in de buurt van \"Autoprofiel\" of Auto Opmaak\" Of één die andere prachtige dingen die Bill ons door de strot duwt met dat Word.:-)\r\nEchter deze simpele oplossing werkt, dus ik heb niet verder gezocht.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;566252]Na de paar korte streepjes 1 (één) spatie en dan Enter, lijkt me jou probleem op te lossen.\n\nMocht je de streepjes exact in het midden hebben onder de tekst, geef dan voor de streepjes ook een spatie.\n\nWaar je uit kunt zetten? Ik vermoed in de buurt van \"Autoprofiel\" of Auto Opmaak\" Of één die andere prachtige dingen die Bill ons door de strot duwt met dat Word.:-)\nEchter deze simpele oplossing werkt, dus ik heb niet verder gezocht.\n\nNiek[/QUOTE]\n\nIk wil som teksten scheiden door een of twee streepjes, een kortje dus, zo:\n--\nen dan weer verder met het volgende.\n\n--\ndan krijg ik één lange streep, die je niet meer weg krijgt, het heeft met Auto correcties te maken, althans dat teken staat er bij.\n______________________________________________________
Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...