Ga naar inhoud

Easeus Partition Manager probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb EPM gebruikt om mijn D-schijf te verkleinen en de C-schijf te vergroten.\r\nAls mijn laptop opnieuw opstart wordt het e.e.a. gecontroleerd maar dan krijg ik een foutmelding dat er beschadigde bestanden op de schijf zijn gevonden en dat deze eerst gerepareerd moeten worden.\r\nIk heb chdsk en ccleaner al laten draaien en er worden geen fouten gevonden. De D-schijf is wel verkleint.\r\nIk heb als vrije ruimte op de C-schijf nog 1.8G over. Kan daar het probleem inzitten?
Link naar reactie
Ik heb eenzelfde (soort van) probleem gehad toen mijn systeem vastliep tijdens een resize. Gevolg: De schijf was niet gewijzigd, maar de FAT was naar de kl*te.\r\n\r\nCHKDSK bemerkte wel fouten, maar kon deze niet herstellen. Ik heb toen via de schijfeigenschappen en het tabblad \"[I][B]Extra[/B][/I]\" een schijfcontrole uitgevoerd met een vinkje bij \"[I][B]Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren[/B][/I]\"\r\n\r\nHiermee had ik al mijn gegevens weer terug. Waarschijnlijk was dit meer geluk dan wat anders. Maar het werkte wel.\r\n\r\nIk ga hier niet beweren dat dit DE oplossing is, en er is natuurlijk een kans dat dit bij jou helemaal niet werkt, maar het is het proberen waard...
Link naar reactie
Op een systeemschijf moet minimaal 15 % vrij blijven om Windows normaal te kunnen laten functioneren, dus dat zou best kunnen tegenwerken. \nDe methode die Mr-Nutty omschrijft kan ik volledig beamen, alleen met maar 1.8 Gb vrij, weet ik niet of Windows daaraan wil beginnen, maar als dat lukt, zal je waarschijnlijk je gegevens wel terug hebben.\nDan even een backup van je belangrijke data maken en eventueel opnieuw proberen de C: schijf te vergroten.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...