Ga naar inhoud

hoeveel vragen voor dit systeem?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,\r\nIk ben van plan mijn computer te verkopen, en wil daar uiteraard zo veel mogelijk voor vangen, des te meer extra heb ik voor een nieuw systeem.\r\nDus,\r\n1. Hoeveel kan ik hiervoor vragen?\r\n2. Moet ik het hele systeem verkopen, of losse onderdelen?\r\n3. Waar kan ik het het beste verkopen?\r\n\r\nMijn systeem (Packard Bell ISTART F9130 EU AIO) is als volgt:\r\n-Microsoft Windows Vista Home Premium build 6002, OEM, Service Pack 2\r\n-Intel Pentium D 915 processor, 2,8 GHz\r\n-Packard Bell RC415 moederbord, met 3x PCI, 1x AGP, BIOS van American Megatrends\r\n-moederbord geïntegreerde ATI Radeon Xpress 200 (X1100)\r\n-single-channel 1GB Ram, DDR2-SDRAM, van Power Quotient International\r\n-1 DVD brander, ATAPI \r\n-ATI SB600 HD Audio controller (moederbord)\r\n-Card reader\r\n-6 USB 2.0 poorten\r\n-nieuwere voeding, met wat hoger wattage, van Cooler Master\r\n\r\nAlvast bedankt.
Link naar reactie
Dat stelt niet echt iets voor. \'k denk dat je er een euro of 75 voor kunt krijgen (dus 100 moet vragen). Vista is niet echt een gewild besturingssysteem en als de koper oplet ziet \'ie dat er te weinig ram in zit. Verder slechts een single-core processor maakt dat je er niet veel voor zult krijgen.\nEDIT: is wel dual-core, dus ik ga in de verkoopprijs mee met dutch-online: 125 euro, meer is \'t niet.\n\nVerkoop het liever als geheel als je er snel in één keer vanaf wilt zijn. Per onderdeel verkopen levert waarschijnlijk meer op, maar het zal ook veel langer duren voordat je alles kwijt bent. Dit zijn namelijk niet bepaald onderdelen waar een markt voor is. Bij losse verkoop zul je moederbord, Windows, dvd-brander en cardreader waarschijnlijk niet eens kwijt worden. Moederbord zou toevallig iemand nodig moeten hebben, Windows kun je niet verkopen als je de computer uit elkaar draait (want: OEM), brander en cardreader zijn nieuw veel te goedkoop. En dan blijft er toch niet zo heel veel meer over.\n\nWaar verkopen? Lokale advertentie en eventueel marktplaats.\n\nEDIT: botsing met dutch-online.\nTja, 125 euro kun je altijd proberen. Het is wat de gek er voor geeft uiteindelijk.\nJe kunt ook eens op marktplaats kijken wat er voor vergelijkbare systemen wordt gevraagd in jouw regio.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;562599]...........\r\n\r\nIntel Pentium D 915 processor, 2,8 GHz\r\n\r\nPentium D dat valt nog mee , maar de rest :rolleyes:\r\n\r\nIs wel een voorloper van Dual Core.[/QUOTE]\r\n\r\nOh, die is inderdaad wel dual core. Heb ik me vergist.\r\nIn dat geval ga ik met het door jou voorgestelde bedrag mee. Rest van m\'n conclusies blijven uiteraard wel staan.\r\n\r\nIn het kader van bewaren:\r\nhet is een leuk systeem om aan de tv te hangen. Mediacenter-software erop (bijvoorbeeld XBMC), 1 GB ram erbij, een grote harde schijf en een afstandbediening.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;562622]het is een leuk systeem om aan de tv te hangen. Mediacenter-software erop (bijvoorbeeld XBMC), 1 GB ram erbij, een grote harde schijf en een afstandbediening.[/QUOTE]\r\n\r\nDan zou ik wel een hele sterke afstandsbediening en een lange kabel nodig hebben...\r\nZo heel erg stil is die namelijk niet. \r\nOok, kwa uitgangen is die ook niet zo rijk bedeeld, en om nou tv te kijken via zo\'n blauwe stekker? Liever hdmi, wat hier nou weer net niet opzit.\r\n\r\nToch, in ieder geval bedankt voor de reacties.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...