Ga naar inhoud

Windows 7 en verspringende beeldresolutie


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Vreemd, ben bezig met een nieuwe setup voor Windows 7 de beeldresolutie staat normaal op 1200 zoveel.\nZet ik computer volgende keer weer aan, dus vanuit UIT stand, dan staat de resolutie weer op zijn hoogst en heb ik een loep nodig om het te kunnen lezen.\nDe pictogramman staan dan ook weer strak langs de kant in een andere volgorde dan ik had gebruikt.\nVernieuwen helpt niet en auto Uitlijnen en Schikken staan uit.\nBij de dual boot met XP blijft hij wel staan.\n\nVerder valt het mij op dat de tekst wat je schrijft en ziet, zwart of donker is met een randje wit er achter, waardoor het niet scherp over komt.\nIs dus ook bij bestaande teksten zoals op deze site.\n\nClear type aanpassen helpt niet\n\nIk gebruik ATI kaart 5770 met recente drivers.\n\nIemand weer een tip?\nWant het moet uiteraard wel goed in de backup komen.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;557357]Dus ???[/QUOTE]\r\nEen monitor kopen met een lagere resolutie? En dan bedoel ik resolutie in de officiele betekenis: pixels per inch.\r\n\r\nEen andere hoeveelheid pixels instellen dan waar de monitor voor bedoeld is gaat er bij TFT schermen per definitie lelijk uit zien.\r\n\r\nWat je eens moet proberen is om de hele weergave van Windows te vergroten. Windows 7 is eigenlijk de eerste versie waarbij dat een beetje fatsoenlijk kan, want niet alleen tekst, maar ook taakbalk en pictogrammen schalen mee.\r\nTe vinden: rechtsklik op bureaublad en kies Schermresolutie. Dan onderaan \"Tekst en andere items groter of kleiner maken\".
Link naar reactie
[quote=dutch-online;557357]Windows 7 zet eigenlijk altijd de juiste resolutie in beeld.\n\nDus ???[/quote]\n\nBen ik mooi niet met je eens :p\nDe andere Win7 met zelfde monitor/tv - 2 Acers 2356 - er aan blijft ook staan op de instelling die ik eerder had gedaan, die staat nog iets lager.:p\nDaar gaat hij ook niet steeds naar 1900\n\nOp de Mirai trouwens ook niet.\nHeb al Win7 erop gehad vanaf het begin, en dat ging altijd goed, anders had ik het uiteraard ook laten weten. :mrgreen: zo ben ik ;)
Link naar reactie
De-installeer de driver van de videokaart en start opnieuw op. Windows 7 pakt dan vanzelf de goede driver. \nBij mij gebeurde het wel, dat na de installatie van de driver van de fabrikant van de videokaart, Windows zelf bij een update ook weer een andere driver wilde installeren. \nJe hebt kans, als je windows gewoon zelf laat kiezen, dat het helemaal goed komt.\n\nNiek
Link naar reactie
[quote=Niekie30;557465]De-installeer de driver van de videokaart en start opnieuw op. Windows 7 pakt dan vanzelf de goede driver. \nBij mij gebeurde het wel, dat na de installatie van de driver van de fabrikant van de videokaart, Windows zelf bij een update ook weer een andere driver wilde installeren. \nJe hebt kans, als je windows gewoon zelf laat kiezen, dat het helemaal goed komt.\n\nNiek[/quote]\nBedankt voor de tip Niek,\nOm een of andere vage reden is het nu goed terwijl ik er niets aan gedaan heb !!!!!\nDus ook geen drivers eraf gemikt.\nVan eerder weet ik overigens dat Windows niet de juiste driver vond, althans er stond dan bij apparaatbeheer geen 5770, met de ATI driver wel. Maar dat Catalyst instellingen gebeuren gebruik ik zelden, doe geen moeilijke spellen.\n\nBen wel tegen wat anders aangelopen met die installatie, maar doen wij in een andere topic.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...