Ga naar inhoud

Filmen Voor Beginners.


Aanbevolen berichten

Beste,\r\n\r\nIk ben sinds een jaar in het bezit van een Sony Dcr Hc 53 E. \r\n\r\nNu, Ik ben me er van bewust dat dit geen \'top\' camera is ,maar ik wil liever niet te veel geld uitgeven als ik niet zeker ben dat ik er iets mee wli doen .\r\n\r\nNu vraag ik mij af of jullie een aantal ideetjes heb om wat te leren werken met een videocamera.\r\n\r\nIk bewerk graag en wil hier dus zeker mijn tijd in steken maar ik heb simpelweg geen materiaal.\r\n\r\nTips welkom.\r\n\r\nmvg,\r\nstan
Link naar reactie
Was volgens kieskeurig een erg goede kamera !\nMaar als je nu ,net na de feestdagen ,nog steeds niet weet wat je moet filmen ,dan kun je dat ding beter weer opruimen.\n \nWinter ,sneeuw(kinderen) ,ijs ,sinterklaas ,kerst(markt ,stal,kerk) ,oud en nieuw ,,,allemaal dingen die je had kunnen filmen,,,,kinderboerderij ,dierentuin enz enz.
Link naar reactie
Oké,\r\nuhm .. Ik ben niet erg geinteresseerd in van die familie uitstapjes ofzo, daar vind ik foto\'s pak beter en daar gaan andere mensen over.\r\n\r\nSketches ook niet, maar idd sportwedstrijden, of tricks ( ik speel basketball ) dus daar kan ik wel aardag wat mee doen in mijn tuin ( die toch wel groot is voor in de stad ) kan ik wel wat doen . Maar ik weet niet goed hoe ik daar aan moet beginnen .\r\n\r\nAls jullie vinden dat ik hem beter opberg, die commentaar heb ik dus niet echt nodig . Dan zoek ik het wel uit .\r\n\r\nmvg,\r\nstan
Link naar reactie
Tja, wat je leuk vindt om te filmen kun je alleen zelf bepalen. Neem \'t ding overal waar je naar toe gaat mee, en zie dan maar of je \'m gaat gebruiken of niet.\n\nDe meeste amateur-filmers beginnen met familie-filmpjes, op verjaardagen, vakantie etc. Als je daar niks aan vindt moet je iets anders zien te vinden, vandaar het idee om de camera altijd mee te nemen: ooit zul je iets tegen komen wat je graag wil filmen.\n\nKijk anders op youtube wat anderen zoal filmen en doe ideeen op.
Link naar reactie
[quote=Huyg;555786]Een ding wat ik bij mezelf gemerkt heb is dat ik de camera te snel beweeg. Als je iets filmt is het beter om de camera langzamer te bewegen en iets meer tijd te nemen voor een beter resultaat. Overtollig materiaal kan altijd nog verwijderd worden.[/quote]\n \n \nHet onderwerp moet bewegen ,,de kamera dien je gewoon stil te houden !\n \nEen boekje over filmen lezen wil ook wel eens helpen.
Link naar reactie
[quote=katoenke;555769]\n \n . Maar ik weet niet goed hoe ik daar aan moet beginnen .\n \nstan[/quote]\n \nDe kamera regelmatig vastpakken ,en dan de opname toets indrukken ,,zo moeilijk kan dat toch niet zijn.\n \nIk neem aan dat toen je het ding kocht toch wel een idee had wat je er mee wilde doen.\nEn een \"echte \" film maken doen maar weinig mensen.\nVoor de meeste is het gewoon zorgen voor blijvende herineringen van allerlei gebeurtenissen ,en dat hoeven dan zelfs helemaal geen speciale gebeurtenissen te zijn.\nOok gewone familie aangelegenheden ,,maar die opname\'s ga je pas over 20 jaar echt waarderen.
Link naar reactie
Hmm Monteren. Knap vind ik altijd om suggesties te wekken in zelf gemonteerde films.\r\nVoorbeeld: Je filmt een winkelend iemand en laat die steeds schichtig om zich heen kijken, als hij iets moois beetpakt. Even later zie je hem bij de kassa niet afrekenen. Buiten zie je hem het \"iets moois\" uit z\'n jaszak halen en bekijken. Inderdeen denkt: Die heeft dat ding gejat. Thuis zie je hem het inpakpapier uit z\'n andere jaszak halen en het bonnetje. De gang langs de kassa was een tweede gang omdat hij zijjn pinpas bij de kassa vergeten was. Ook dat kan je weer op een aparte manier in beeld brengen.\r\nZo kan je 100 suggestive onderwerpen filmen door het gedrag van mensen te filmen en daar stukjes uit te halen of te verplaatsen, waarbij je zal zien dat de kijker heel snel conclusies trekt aan de hand van juist die dingen die hij NIET heeft gezien.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...