Ga naar inhoud

BRRip / BDRip


Aanbevolen berichten

Hallo, hier ben ik nog eens.\r\nVooreerst iedereen een gezond en gelukkig nieuwjaar.\r\nNu Mijn vraagje :\r\nAls ik een BDRip omzet met Format Factory naar Avi (DivX) dan kan ik die afspelen op TV met mijn USB-stick.\r\nDoe ik dat met BRRip dan lukt dit niet en kan ik de film niet spelen.\r\nVia mijn USB-stick kan ik alleen DivX spelen dus waarschijnlijk is die BRRip niet omgezet of ... heb ik het fout voor.\r\nJe kan bij Format Factory (onder AVI - Uitvoeringsinstellingen) allerlei instellingen wijzigen maar ... \'k zou bogot niet weten hoe of waar.\r\nIs er iemand die hier meer vanaf weet ?\r\nThanks - Will
Link naar reactie
BRRip en BDRip zijn in principe twee benamingen voor precies hetzelfde ding.\n\nEen gedownloade BD/Rrip is meestal in matroska formaat, met video in h.264 en audio in aac. Je tv kan dat formaat dus niet weergeven.\n\nHopelijk is hiermee je vraag beantwoord. Zo niet, leg dan nog eens uit wat er nu precies niet werkt en wat jij verstaat onder BDRip/BRRip. Eerlijk gezegd kan ik het namelijk niet 100% volgen, vandaar.
Link naar reactie
Wel FooBar \'t zit zo :\r\nMijn DVD speler (die dus ook werkt met USB-stick) speelt enkel DivX af.\r\nAls ik nu een BDRip gedownload heb zet ik daar eerst .srt onder met \"WinAVI All in One Converter\" en dan zet ik dat om met \"Format Factory\" naar AVI - DivX. Het resultaat is kwalitatief minder dan de BDRip maar is afspeelbaar met mijn USB-stick.\r\nDoe ik datzelfde met een BRRip dan krijg ik het signaal dat dit bestand niet afspeelbaar is.\r\nBij al dit komt niet zozeer mijn (erg beperkte) kennis aan bod maar wel het proefondervindelijk uittesten.\r\nIk vermoed dat het er op zal neerkomen dat ik geen BRRip meer mag downloaden maar ... \'k wou toch eens proberen. Alvast bedankt voor jouw moeite.
Link naar reactie
Met die uitleg is in ieder geval duidelijk wat er niet lukt. Maar volgens mij is er toch echt geen verschil tussen BRRip en BDRip. In beide gevallen een geripte bluray.\n\nJe kunt met een programma als Gspot of MediaInfo eens kijken wat de technische inhoud van de verschillende films is. Als je dat eens hier plaatst, kunnen we misschien vaststellen waarom de ene wel lukt en de andere niet.
Link naar reactie
Hé bedankt FooBar. Heb ff geprobeerd want da\'s allemaal nieuw voor mij hoor (I love it).\r\n[url]http://www.mediafire.com/?pd6ho8pghrlt6a8[/url]\r\nZoals je kan zien heb ik het met \"Mediainfo\" gedaan dat was me duidelijker. De 3 eerste films kan ik afspelen via mijn usb-stick, de laatste 4 niet. Voor series als \"True Blood\" en \"The Tudors\" moet ik enkel de ondertitels plaatsen met \"WinAvi All In One Converter\" en klaar is kees. Misschien valt er helemaal geen lijn te trekken en is het ganse zaakje een iets te ingewikkeld voor mij. In dat geval moet je niet verder zoeken en dank ik jou hartelijk voor de moeite. - Will
Link naar reactie
De eerste drie zijn in xvid/divx formaat en dat is iets wat je TV begrijpt.\nHet BRRip, BDRip en BluRay in de titel geeft alleen aan dat de bron een BluRay schijfje is geweest, maar deze drie bestanden zijn helemaal niet meer in HD.\n\nDie andere zijn allemaal wel in HD, en daar ligt denk ik ook het probleem. Waarschijnlijk is het aantal pixels te hoog. Je zou kunnen proberen om deze bestanden om te zetten naar een kleinere resolutie. Maar om zeker te weten wat je tv wel en niet kan moet je toch even in de handleiding kijken. Daar staat vast aangegeven welke soorten bestanden je kunt afspelen.\n\nEr is in ieder geval een verschil tussen de eerste drie en laatste vier bestanden, en dat is de beeldgrootte.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...