Ga naar inhoud

Skype major update heeft microfoon verknald.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Vandaag kreeg ik een automatische update van Skype.... \n\nGisteren nog met Skype gebeld, net als meerdere malen de afgelopen week, geen klachten gekregen over geluid.\n\nNa de update belde ik voor de zekerheid het Skype testgesprek, maar ik kreeg geen gehoor, de beltoon ging ook niet over.\nDus dan maar even mijn moeder bellen waarvoor ik Skype oorspronkelijk opstartte. Helaas, kreeg veel \'[I]Hallo Hallo\'s[/I]\' te horen en dat ik helemaal niet te verstaan was, met een harde brom en veel geknetter.\n\nGeluidsrecorder geprobeerd, en inderdaad, microfoon is gebrom en geknetter. De microfoonversterking (altijd aan) was na die update uitgeschakeld.\n\n\nHerstelpunt teruggeplaatst van eergisteren, maar... geen verbetering. Microfoon-geluid is onbruikbaar geworden.\nSkype is de enige manier waarmee ik betaalbaar kan telefoneren, vooral met mijn moeder.\nGisteren nog OK, één niet te voorkomen automatische update van Skype, en het is troep.\n\n(Off topic, maar net zo raak: Ik zag gisteren dat beide door mij gebruikte buslijnen naar waar mijn moeder woont m.i.v. 2011 opgeheven zijn...)\n\n\nIneens herinner ik mij het volgende:\nNa elf jaar een mobiel (prepayd) nummer in gebruik te hebben, kreeg ik drie dagen geleden voor de [I]allereerste[/I] keer een verkooppraatje door een verkoper van UPC, het [I]allereerste[/I] bedrijf wat mijn mobiele nummer voor colportage gebruikt heeft. Onderwerp: of ik bij hun telefonie wilde afnemen.....\n\"[I]Nee[/I]\" zei ik, \"[I]ik heb een mobieltje voor nood, en gebruik voor gesprekken alleen Skype op de PC[/I]\".\n(Hij zou mij doorverbinden met het \'[I]Bel me niet[/I]\' register, en deed dat, maar ik hoorde daar alleen een krakende brommende stem die niet te verstaan was, en ik heb pissig opgehangen, wetend dat ze nu dus weer zullen bellen, en ze zo dus onder hun verplichte \'[I]Bel me niet[/I]\' aanmelding uit komen.\nIk zal zelf maar het \'Bel me niet\' register via Internet zien op te dragen niet meer te bellen.)\n\n\nIk zie alles maar weer als toevallig. Voor de vorm dan. Maar in mij kookt het toch lichtelijk.\n\nVraag: Zijn er nog meer mensen die vandaag een major Skype update kregen en problemen hebben ?\n\nNa systeemherstel zie ik versie [B]4.2.0.187[/B] staan, dus dat is de oude die gisteren geen probleem gaf. Ik heb overigens XP SP3 op een Asus P5B moederbord met een Soundmax geluidsadapter.\n\nEdit:\nIk heb systeemherstel [I]ongedaan[/I] gemaakt, dus ben weer naar de \'nieuwe\' situatie gegaan, en ik zie Skype versie [B]5.0.0.156[/B].
Link naar reactie
Ondanks alle toeval....\r\n\r\nIk heb de oorzaak/oplossing gevonden.\r\n\r\nOnder mijn voeten ligt een elektrisch matje van 30x50 cm wat een 40 watt verwarming bevat, en welke ik soms een half uur gebruik om warm te worden. Deze schijnt bij inschakeling een veld te creëren wat zeer sterk door mijn microfoon (aan de hoofdtelefoon) opgepikt wordt, zo sterk dus dat spreken niet meer mogelijk is.\r\n\r\nBelachelijk simpel, maar belachelijk storend :s
Link naar reactie
De situatie bestaat zo al een tijdje, maar alleen heeft dat ding dus blijkbaar niet aangestaan terwijl ik Skype gebruikte, en ik had naar mijn idee dus nooit iets hardwarematig veranderd.\r\nIk sta er ook een beetje van te kijken hoe storend dat ding is, en hoe lang het duurde voor ik dat zelf doorhad.\r\n\r\nParanoia vult vanzelf de leegte (proud), samen met gebrom en geknetter.\r\n\r\n\r\nNou ja, heb ik in ieder geval nog kunnen melden dat de Skype update wel (bij mij) de microfoonversterking uitschakelt, dus die moet je even terugzetten om gehoord te worden.
Link naar reactie
Oke Erik.... Nou wil ik graag weten welke busmaatschappij er bij jou rijdt..... Dan ga ik bellen. :-) \nNope.\nSommige dingen kan je niet oplossen. Dus geen energie aan besteden. \nDus energie stoppen in mogelijke oplossingen:\nKan je moeder geen taxi vergoeding krijgen, om dan naar jou te komen?\nIs er met een omweg nog wel een bus verbinding? \nIs het (straks) met de fiets te doen?\nBij ons rijdt er een \"plusbus\" bemand met vrijwillige chauffeurs, die oudere mensen heen en weer naar verjaardagen en andere bezoekjes brengt voor ik dacht 2 euro en 50 cent. Is er zoiets bij jou in de buurt.\nBel eens met de gemeente om een oplossing?\n\nKom op..... Er zijn geen boze krachten aan het werk.\nSoms zie alleen wat tegen zit en niet wat er mee zit en elke dag weer goed gaat.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;553941]\nSommige dingen kan je niet oplossen. Dus geen energie aan besteden. \n[/QUOTE]\nDat zal het worden, de busverbindingen wijzigen zo vaak dat ik niet meer aan contact met de (een) busmaatschappij denk. Tweede reden om daar niet over te beginnen is dat één van die verbinding (je gelooft het niet) door[I] twee[/I] maatschappijen gerund wordt (soms de ene, soms de andere, ik dacht zelfs dat het de enige lijn in het land is die gedeeld is tussen maatschappijen.). En je moet elke rit die naam onthouden, want als later blijkt dat je chipkaart een fout heeft gemaakt moet je onthouden hebben welke maatschappij net toen reed, anders kan je niet declareren.\nZelfs de chauffeurs wisten aan het eind niet meer hoe het nou zat, want één rit verandert halverwege ook nog van busnummer :D\nNee, hoe complex wil je een buslijn hebben.\n\nLief aangeboden om daar tijd in te stoppen (\'[I]nope[/I]\'), maar ik erger mij al voor twee aan dit beleid, doe jij dit maar niet :D en ik weet ook het fijne nog niet van die veranderingen. Ik weet sinds dinsdag alleen dat er op de bushaltes van beide lijnen met een handgeschreven krabbel te zien is dat beide lijnen opgeheven zijn- en worden.\nAlternatief wordt een andere buslijn, stopt een flinke wijk verderop, en rijdt een euro of twee om. Niet te doen in veel gevallen. \n(En mijn moeder komt niet meer naar mij, dat is voor haar niet meer mogelijk.)\n\nTot nu toe ga ik in de meeste gevallen lopen, al kost dat een paar uur, maar in wat moeilijkere situaties is een bus noodzakelijk.\n\nMaar laten we niet te ver off topic gaan, dat was al mijn foutje in reactie #1.\nIk vind wel een oplossing. \nMijn microfoongeluid is terug, dus oplossingen bieden zich nog aan :)\nThanks.\n\n[QUOTE=Niekie30;553941]\nKom op..... Er zijn geen boze krachten aan het werk.[/QUOTE]\nDie discussie wint alleen een boze kracht.... :twisted:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...