Ga naar inhoud

DVD met virus


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleempje. Ik heb een dvd van iemand gekregen met een programma erop. Als ik de dvd in de dvd speler van de computer doe gaan meteen alle bellen rinkelen en krijg ik constant de melding dat er een virus in zit. Het programma werkt dus niet vanaf de dvd.\r\n\r\nKan ik die dvd kopiëren of heb ik dan ook te maken met datzelfde virus? Wie heeft voor mij het antwoord voordat ik een virus op mijn pc toelaat?
Link naar reactie
[QUOTE=tcooteman;553768]Kan ik die dvd kopiëren of heb ik dan ook te maken met datzelfde virus? [/QUOTE]\r\n\r\nAls je de dvd kopieert, kopieer je inderdaad/uiteraard ook het virus.\r\n\r\nIs het een legale/originele dvd?\r\nAls het om 1 bestand gaat, waar je virusscanner over struikelt, zou je dat bestand kunnen controleren op bv [url]http://www.virustotal.com/[/url]\r\n\r\nWelke virusscanner gebruik je?
Link naar reactie
Het is misschien het beste om die dvd maar gauw terug te geven. Het kan uiteraard een \"false-positive\" zijn, maar voor hetzelfde geld is het echt een virus.\nEn dan meteen je kennis daar ook van op de hoogte stellen.\n\nHoe heet dat programma? Misschien is er op internet meer over te vinden waarom je een virusmelding krijgt en of die melding daadwerkelijk terecht is.\n\nUPC Smart Guard wordt trouwens gemaakt door F-Secure.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...