Ga naar inhoud

Geen optische zoeker meer op camcorders?


Aanbevolen berichten

Ik ben online aan het rondkijken voor een nieuwe camcorder, omdat mijn huidige Canon MV600 (Mini DV) mankementen begint te vertonen. Ik heb hem al jaren en tussentijds ook al een keer laten repareren. Dus tijd voor wat nieuws dacht ik. Maar ik heb ook al die jaren de digitale camcorder markt niet gevolgd. :confused:\r\n\r\nAangezien ik niet heel erg veel meer film (vooral de kinderen en de vakantie) zoek ik iets van maximaal 300 euro. En ik heb wel interesse in een camera met SD kaart opslag. Directe DVD opslag is wat mij betreft geen optie, want ik zet mijn film over op de PC, knip wat en zet er wat overgangen tussen en daarna brand ik het op DVD.\r\n\r\nMaar nu komt het probleem... Ik zie geen camera\'s meer met een optische zoeker! Worden die niet meer gemaakt? Een feit is dat ik met mijn MV600 zeker 80% via de optische zoeker film. Al helemaal buiten.\r\n\r\nMijn vraag is eigenlijk: is mijn zoektocht naar een betaalbare camcorder met SD kaart opslag EN optische zoeker tevergeefs? Zo ja: wat zijn de ervaringen met het filmen via de LCD schermen (met name buiten).\r\n\r\nAlvast bedankt voor jullie reakties
Link naar reactie
Ik was blij dat ik onlangs in de uitverkoop nog een dik overjarige Canon HG-10 met zoeker heb kunnen kopen, want al dat nieuwe spul heeft inderdaad geen zoeker meer, net zo min als fotocamera\'s trouwens.\r\nIk film ook alleen bij uitzondering met het scherm, want daarvoor moet ik mijn leesbril opzetten en het spiegelt altijd.\r\nIk vrees dus dat het afzien wordt, tenzij je voor veel geld een (semi-)professionale camera wilt kopen.
Link naar reactie
De reden dat er geen optische zoekers meer zijn in het goedkopere marktsegment is de vooruitgang waarbij de [I]optische zoom[/I] zo sterk is geworden. Als jij een 12x optische zoom camcorder hebt, heb je in de optische zoeker ook een ingewikkelde 12x optische zoom nodig. Dat is apart gekoppeld met het zoommechanisme in de opname-lens. En dat kost wat. \nVandaar dat het in de duurdere camera\'s nog wel te vinden is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...