Ga naar inhoud

Hoe krijg je een spel passend op scherm?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Wij gebruiken van die ZYLOM spellen.\n\nMaar het komt nogal eens voor dat het beeld te groot is, belangrijke dingen vallen net buiten monitor lijst en daar kun je dan net niet bij.\n\nDe resolutie veranderen van de monitor maakt niets uit.\nHet beeld van het spel is een vaste maat, sommige staan standaard op \"beeldvullend\", maar daar kun je zo toch niets aan veranderen.\nDus een probleempje. :confused:\nMonitor is 23\" en verschillende resoluties geprobeerd.
Link naar reactie
[quote=stroke33;553295]In Grace\'s Quest - To catch an art thief staat na het scherm waar je de naam kunt ingeven rechtsonder 4 mogelijkheden één daarvan heet opties als je daar op klikt dan staat er bij beeldvullend een Vinkje haal deze weg en je speelt in een venster.\n\nnog prettige kerst zover en een goed en speelzaam 2011.[/quote]\n\nPrettige kerst retour, ook voor de anderen natuurlijk.\n\nUiteraard bij die opties begonnen met kijken, maar bij mij gaat dat vinkje niet weg.:confused:\nVandaar hier de vraag neergezet.:D
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;553313]Nee hoor, als volledige :D versie. (gedownload)[/QUOTE]\n\n\nOk! Als je nu handmatig met de knopjes van de monitor die op zijn hoogste resolutie zet en je videokaart op de zelfde zelfde resolutie insteld dan zou ook beeldvullen moeten werken.\n\nEr valt bij mij namelijk niets buiten het scherm als ik een vergelijk maak met in een venster spelen of volledig scherm.\n\nWat denk je trouwens dat er buiten het scherm valt, als de knoppen in het instel scherm rechtsonder zitten helemaal in beeld, dan valt er niets buiten het scherm:confused:
Link naar reactie
[quote=dutch-online;553329]Of druk eens op auto instelling van de monitor .??:rolleyes:;)[/quote]\nMonitor staat op auto instelling.\nDaar wilde ik overigens niet in gaan rommelen, heeft winkel goed gezet, eerst hadden wij daar dat het beeld tijdens het booten tot het Windows ww. scherm, dat het beeld 12 cm naar links stond.\nHebben ze aangepast en ik weet niet precies wat, dus daar ga ik even niets veranderen als het niet nodig is.
Link naar reactie
[quote=stroke33;553326]Ok! Als je nu handmatig met de knopjes van de monitor die op zijn hoogste resolutie zet en je videokaart op de zelfde zelfde resolutie insteld dan zou ook beeldvullen moeten werken.\n\nEr valt bij mij namelijk niets buiten het scherm als ik een vergelijk maak met in een venster spelen of volledig scherm.\n\nWat denk je trouwens dat er buiten het scherm valt, als de knoppen in het instel scherm rechtsonder zitten helemaal in beeld, dan valt er niets buiten het scherm:confused:[/quote]\nWij kunnen met de muispijl links en boven niet verder dan de rand van het scherm.\nJe ziet dus de volledige pijl.\nMaar rechts en onderkant zie je de hele pijl niet meer.\nIk gebruik de resolutie in Windows scherm (XP) bij instellingen.\nAls ik daar hoger ga dan 1700 krijg ik rare kleuren.\nStaat normaal op 1200 bij nog wat.\nOf ik gebruik Catalyst.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;553402]Monitor staat op auto instelling.\r\nDaar wilde ik overigens niet in gaan rommelen, heeft winkel goed gezet, eerst hadden wij daar dat het beeld tijdens het booten tot het Windows ww. scherm, dat het beeld 12 cm naar links stond.\r\nHebben ze aangepast en ik weet niet precies wat, dus daar ga ik even niets veranderen als het niet nodig is.[/QUOTE]\r\n\r\nIk krijg toch de indruk dat de resolutie van de monitor op 600X800 staat en het spel draait op 1024x768 of nog hoger (mijn scherm draait op 1920X1200 en geeft in full screen een perfect vol beeld) dat is namelijk de enige mogelijkheid dat het beeld buiten het scherm valt (ik heb dit zelf ervaren met Linux een tiental jaren terug) maar dat je het vinkje niet kunt weg halen bij full screen in het spel begrijp ik ook niet, maak eens een nieuwe speler aan misschien gaat het dan wel.
Link naar reactie
[quote=stroke33;553407]Ik krijg toch de indruk dat de resolutie van de monitor op 600X800 staat en het spel draait op 1024x768 of nog hoger (mijn scherm draait op 1920X1200 en geeft in full screen een perfect vol beeld) dat is namelijk de enige mogelijkheid dat het beeld buiten het scherm valt (ik heb dit zelf ervaren met Linux een tiental jaren terug) maar dat je het vinkje niet kunt weg halen bij full screen in het spel begrijp ik ook niet, maak eens een nieuwe speler aan misschien gaat het dan wel.[/quote]\nDan heb je echt een verkeerde indruk. :p:p\nIk weet echt wel het verschil tussen 600x800 en hoger.\n1900 is mij te klein.\nZelf heb ik 1200 x 768.\nMonitor kan tot 2048x1536 kleuren zijn dan niet goed.(videokaart ATI 5770)\nMaar het maakt niets uit hier waar hij op staat, het spel zoekt naar zijn eigen resolutie.\nEn ook al meld je een ander aan, het vinkje kan niet weg, wel vreemd.\nInmiddels uitgespeeld.\nDus nu is er even geen probleem meer.:D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...