Ga naar inhoud

Excel


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goede middag allemaal,\r\n\r\nIk ben bezig om een kerst e-mail te maken, die is nu af.\r\nMaar nu moet ik de e-mail adressen toevoegen. Ik heb van mijn baas een lijst met e-mail adressen gekregen maar dat staat daar gewoon als text.\r\n\r\nvoorbeeld:\r\n\'123.voorbeeld@lolzor.com\'; \'321.watte@watt.com\';\r\n\r\nDeze moet ik verwerken naar een csv bestand, dus wilde ik dit via excel doen. Het probleem is dat copy/paste natuurlijk niet werkt.\r\n\r\nDus ik vraag me af hoe ik dit het beste kan oplossen.\r\nHet moet er dus als volgt in staan:\r\n\r\n[email]123.voorbeel@lolzor.com[/email]\r\n[email]321.watte@watt.com[/email]\r\n\r\n(elk adres moet in een apart vakje zitten onder elkaar)\r\n\r\nAlvast bedankt!\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\n\r\nWilliam
Link naar reactie
William\n\nHierbij een mogelijke werkwijze.\n\nOpen Excel en zorg er voor dat er twee Werbladen zichtbaar zijn.\nKlik op open bestand, kies voor \"Alle bestanden\" en zoek je tekst bestand\nKlik op Openen\nEr opent zich nu een wizzard\nVink aan \"Gescheiden\"dan Volgende>\nVink aan : Puntkomma\nKlik op Volgende> en daarna Voltooien\n\nSelecteer rij 1 met mailadressen en daarna Ctrl + C\nGa naar andere werblad en selecteer cel A1\nRechter muis en kies dan Plakken Speciaal\nVink aan Transpoteren\nKlik op OK\nSla bestand op als CSV bestand.\n\nSuc6\n\nHendrik Kuiper
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...