Ga naar inhoud

vcl mediaplayer


Aanbevolen berichten

Geacht Forum\r\n\r\nZojuist de vlc mediaplayer geinstalleerd, en via \"standaardprogramma\'s\" ingesteld als standaard mp. Als ik een los nummer selecteer in de map waar ik mijn muziek bewaar en klik met mn linker muisknop komt onder het kopje \"afspelen\" mijn vlc keurig te voorschijn. Ook staat de optie \"openen met\" vermeld kan ik doorklikkend kiezen uit al mijn mp\'s Ook kan ik dan, klikkend op \"afspelen\" in mijn windowsbalk kiezen uit meerder mps, waaronder vlc. Tot zo ver gaat alles goed, maar.... als ik er meerdere nummers selecteer, linksklik wordt soms automatisch windows mp gekozen. Mijn andere mp\'s komen niet meer in het lijstje voor en de optie \"openen met\" verschijnt niet meer. In de windowsbalk staat dan alleen \"afspelen met window mp\" en daar kan ik niets aan veranderen. Maar dat automatische kiezen voor windows mp bij selectie van meerdere nummerst gebeurt niet altijd, want maak ik een andere selectie dan kan ik soms weer wel kiezen voor vlc. Geen idee hoe dat komt:confused::confused: Wie kan enige duidelijkheid verschaffen? Hoe krijg ik vlc echt altijd standaard?
Link naar reactie
voor de leesbaar heid aub volgende keer een paar keer op enter drukken.\r\n\r\nje probleem kan zijn dat het meerdere bestands formaten zijn en dat er dus een formaat tussen zit dat standaard niet met vlc geopend wordt .\r\n\r\nvoor windows is de extensie het belangrijkst (meestal 3 letters/cijfers achte de punt)\r\nbv: \r\nfilm.avi\r\nfilm.wmv\r\nfilm.mpg [B][I]OF[/I][/B]\r\nfoto.jpg\r\nfoto.png [I][B]OF[/B][/I]\r\nmuziek.mp3\r\nmuziek.wma\r\nmuziek.ogg\r\n\r\nen zo kan ik er nog wel 100 opnoemen, windows opent al deze files met andere programma\'s.\r\n\r\nje zal dus uit moeten zoeken welke bestanden er niet met vlc geopend worden en het dan veranderen.\r\nre muisklik op het bestand >> openen met... >> standaard programma selecteren\r\nkies hier voor vlc >> klik OK
Link naar reactie
Dank alvast voor je reactie, zal mijn leven beteren vwb de enters:D\r\n\r\nHeb geprobeerd wat je adviseerde; bij 4 losse nummers eerst de standaard per nummer op vcl gezet. En aangevinkt dat hij eea moest onthouden voor dit bestandtype. (overigens zijn het allemaal mp3\'s)\r\n\r\nDaarna die zelfde vier bestanden in een keer geselecteerd en helaas staat alleen de windows mp weer genoemd en is \"openen met \"weer verdwenen.:(
Link naar reactie
ja klopt dat het \'openen met...\' verdwijnt , heb ik ook.\r\nmaar of ik nou 1 , 4 of 11 mp3\'s selecteer en dan open, ze gaan altijd naar mijn muziek speler (niet wmp).\r\n\r\nweet je zeker dat het allemaal mp3 zijn en niet bv een m3u erbij??\r\nopen een map >> menu extra >> map opties *** vista / 7 = organiseren >> map- en zoek opties.\r\ntabblad weergave >> [U]extensies voor bekende bestandstypen verbergen[/U]\r\nhier moet het vinkje weg >> klik OK\r\nals je nu kiest voor weergave [I]details[/I] zie ja achter al je bestanden de extensie staan\r\n\r\nik lees net nog een keer wat je schrijft\r\nwat gebeurt er als je die 4 nummers selecteert en dan re muisklik >> openen (eerste optie)\r\nof klik enter
Link naar reactie
Oeps, er zit ook af en toe een m4a bestand bij.\r\n\r\nHet rare is wel dat als ik een los m4a bestand afspeel er wel automatisch gekozen wordt voor vls (het bestand heet danook: vlc media file (.m4a) ) Bij re muisklikken kan ik kiezen voor vlc. De optie \"afspelen met Windows mp\" komt niet voor in mijn keuzemogelijkheden. Ook niet bij \"standaardprogramma selecteren\"\r\n\r\nEchter zodra ik meerdere bestanden selecteer en er zit 1 m4a bij, dan wordt automatisch gekozen voor windows mp, maar vervolgens wordt het m4a bestand niet afgespeeld, de in de selectie voorkomende mp3\'s wel.\r\n\r\nAls ik re muisklik op een selectie waarbij een m4a bestand zit dan is de optie \"openen\" verdwenen. Als ik enter gaat automatisch de windows wp aan de slag. Maar... hij speelt dan dus alleen de mp3 bestanden af en niet het m4a bestand. \r\n\r\nAls je bij diezelfde selectie kiest voor de optie \"aan lijst met windows mp toevoegen\" worden de mp3 bestanden toegevoegd, maar het m4a bestand niet.
Link naar reactie
oké dan, het is nu tijd dat je moet gaan kiezen wat je wil.\r\nm4a (ik moest ff zoeken) is dus schijnbaar een mpeg4 formaat, vaak gemaakt met itunes\r\n--verbeter me maar als ik fout zit--\r\n\r\ntja een bestand en/of een programma voor het ene os, gebruiken op een ander os.\r\nmaar goed terug naar de keuze\r\n1 de muziek zo laten en kijken of je het (makkelijker) afspeelbaar krijg\r\n2 de muziek omzetten naar mp3 \r\n\r\nspeelt één m4a bestand wel af in vlc?? \r\nen wat als je een paar bestanden in de playlist van vlc sleept??\r\nik neem aan dat als je 4 mp3\'s selecteerd dat het wel gewoon goed gaat?? \r\nwelk os heb jij?? (xp/vista/7 , anders)
Link naar reactie
Ik heb vista. \r\n\r\nIk kan een los m4a bestand wel toevoegen aan mijn vlc. Ook meerdere van dat soort bestandenafspelen met vlc is geen probleem.. Alleen als er mp3 en m4a samen worden geselecteer lukt dat niet en wordt automatisch gekozen voor windows mp. Dat zal de oplossing dan wel worden; de verschillende bestanden apart toevoegen aan vlc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...