Ga naar inhoud

WMV verkleinen naar WMV


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoe krijg ik een WMV bestand nu kleiner, van zeg 140 MB naar 5 mb?\n\nZelf krijg ik vaak filmpjes toegemaild die niet zo lang duren, een minuut of 5 of zo.\nDie zijn maar 5 á 6 mb, anders kon je ze niet mee mailen, niet dan, niet ingepakt.\nGewoon volledig scherm en goed te bekijken.\n\nZelf heb ik ook wat filmpjes met de camera gemaakt, die duren ook 5 minuten of zo, maar zijn 1.3 gb.\nDit zijn MVI bestanden.\nDeze omgezet naar WMV en zijn dan 139 MB.\nMaar nog lang geen 5 mb. :confused:\n\nHoe doen wij dit, zonder al te veel verlies en het moet geen priegelplaatje worden?
Link naar reactie
Zelfs met Xvid moet je nog steeds rekenen op zo\'n 8 MB per minuut als je een beetje fatsoenlijk kwaliteit over wilt houden.\n\nWat je ook kunt doen is eens kijken hoe die filmpjes van 5 minuten van 5 MB die je toegestuurd krijgt gecodeerd zijn. Als je dat dan jouw filmpjes op dezelfde manier codeert, heb je iets dat kwalitatief vergelijkbaar is met wat ze jou sturen.\nHoe een filmpje gecodeerd is kun je nakijken met behulp van bijvoorbeeld gspot: [url]http://www.headbands.com/gspot/[/url]\nKom je er dan niet uit, plaats dan eens een printscreen van gspot, dan kunnen we hier wel kijken wat je allemaal nodig hebt.
Link naar reactie
Ik heb die filmjes nog eens bekeken, maar ze duren korter en op grootbeeld toch eigenlijk wel slechter dan ik dacht.\nDus ik stuur het origineel wat ik wilde mailen maar via een uploadsite, ben ik van dat probleem af, heb mij suf zitten lezen maar kom er verder niet uit, ik vind het verder wel goed.\nKwam wel het programma Super tegen ( [URL]http://www.erightsoft.biz/GetFile.php?SUPERsetup.exe[/URL] ) die zou het ook kleiner moeten kunnen maken, maar ik snap er allemaal niets van.\n\nNet zoals hier, jullie zetten allemaal mooie plaatjes neer, maar bij mij gaat het meestal fout of ze zijn slecht te lezen.\nDie 19 kb plaatjes kan ik niets mee.\nEn alleen jpg mag groter.\nNou, al wat ik wil opslaan wordt toch echt jpeg.\nMisschien wel met een ander programma opslaan?\nIk gebruik meestal paint.
Link naar reactie
Super is wat mij betreft echt niet zo super... Een eenvoudig te gebruiken alternatief ben ik echter ook nog niet tegen gekomen, dus ik hou het maar bij virtualdub, al is dat wel voor de vergevorderden.\n\nEen plaatje op het forum uploaden werkt eigenlijk alleen lekker als je een jpg plaatje upload. png\'s en bmp\'s worden door de forumsoftware vernaggeld tot een of ander klein formaat. Alleen van jpg\'s blijft het oorspronkelijk formaat behouden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...