Ga naar inhoud

documenten/pdf afdrukken


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Soms heb je documenten of pdf bestanden met een opmaak met donkere en lichte balken (in kleur) waarin de tekst staat. Bij het printen (geen kleuren printer!) worden deze balken in grijs (donker of licht) ook afgedrukt. Dit is verspilling van toner en aangezien een dergelijke cartridge 100 tot 200 euro kost, jaagt je dit op hoge kosten.\r\n\r\nHoe kan ik alleen de tekst afdrukken zonder de balken e.d.
Link naar reactie
Eén van de principes van pdf is dat deze uit de printer komt zoals je \'m op het scherm ziet. Aangezien het bewerken van een pdf niet heel gemakkelijk is, kun je denk ik het beste overwegen om de tekst te kopieren naar een leeg (Word) document en dat zonder opmaak af te drukken. Of vraag de afzender om een printvriendelijke versie.\n\nBij Worddocumenten en dergelijke die makkelijker te wijzigen zijn bewerk je zelf eerst de opmaak alvorens het document af ter drukken.\n\nKomt er dus op neer dat je alles wat je niet zint zelf moet aanpassen. Er is geen optie om \"onnodige grafische elementen\" weg te laten. Als dat al kon, dan moet dat door de maker van het document worden aangegeven, want de computer kan uit zichzelf niet bepalen wat onnodig is en wat niet. En de maker van het document zal zelf niks onnodig vinden, anders had \'ie het er in de eerste plaats niet in gezet...
Link naar reactie
Oké, bedankt. Is erg jammer. Het ging om \'bankafschriften\' of formulieren die je uit kunt printen om de mutaties te tonen. Heb hier nog weinig ervaring mee. Ik vind het ook vreemd dat banken voor 12 mutaties 2 pagina\'s nodig hebben en dan heb je van de tweede A4 driekwart pagina leeg. Daar wordt dus niet over nagedacht!
Link naar reactie
Oké, bedankt, ik zal er eens naar kijken. Ik dacht met internet bankieren lekker snel te kunnen werken en nu blijkt dat je mutaties langer dan zestien maand geleden niet in een overzicht kunt krijgen (SNS Regio Bank). Belachelijk toch! Kun je geen overzicht van 2009 maken! Dat is raar!\r\n\r\nIk heb dat omzetten naar Word geprobeerd en bij beide opties (rechts uitvinken) is het document helemaal leeg en beide aanvinken krijg je alleen het SNS RB-logo te zien de rest van de tekst is verdwenen. Schiet niet op zo.
Link naar reactie
Heb in het (recente) verleden diverse freeware/demo programma\'s geprobeerd om pdf-teksten om te zetten naar Word. Ging om tekst met hier en daar afbeelding. Geen 1 slaagde er in om het zo te doen dat ik er ook wat mee kon.\nSchijnt ook nog te maken te hebben hoe het pdf-bestand is opgebouwd/aangemaakt. \nGescande documenten (ook via OCR) en opgeslagen als pdf-file bleken eigenlijk een afbeelding te zijn. Hoe het zit met het aanmaken van pdf-files online, durf ik niet te zeggen.
Link naar reactie
Hadden....... Omdat ik het werkzame deel van mijn leven, sinds een week of 3, achter me heb gelaten. Ik hobby nu een beetje op deze site en repareer dus nog meer pc\'s en laptops. (ook hobby dus). En nee, dat vonden ze niet goed meenemen. Trouwens voor dat ding had je wel een vrachtauto nodig, tenzij er een kubieke meter printer in je personenauto past.:-)\n\nNiek
Link naar reactie
Een PDF gratis naar Word laten omzetten kan hier: [URL=\"http://www.pdfonline.com/pdf2word/index.asp\"]PDF 2 Word[/URL].\nMisschien dat je daar iets aan hebt.\n\nOp die pagina kun je ook een programma downloaden waarmee je de conversie direct op je PC kunt doen, dit is echter niet gratis.\nHoewel er manieren zijn om dit programma \"niet commercieel\" te gebruiken ;-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...