Ga naar inhoud

Backup maken van de volledige C schijf


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[FONT="]Nu graag advies van iemand die hier ervaring mee heeft!![/FONT]\n \n [FONT="]-Laptop Windows 7, opgeschoond, ge-defragmenteerd en gecontroleerd op infecties met AVG en MBAM en de verbinding met internet verbroken. [/FONT]\n [FONT="] (Op de -$uninstall…… Windows up-dates na, want dant heb ik ooit eens voor een Norton gedaan en toen kon ik nog alles van scrap af gaan installeren!!)[/FONT]\n \n [FONT="]-Desktop XP-SP3 ondergaat dezelfde behandeling zodra ik de adviezen binnen heb.[/FONT]\n \n [FONT="]Ik heb een externe Western Digital My Book harddisk van 500GB ter beschikking om:[/FONT]\n [FONT="]- Van beiden een exacte kopie van de C: schijf te maken.[/FONT]\n [LEFT][LEFT][FONT="]- Van beiden de benodigdigde hardware drijvers, additionele extra benodigde software (MBAM en andere hulp programma’s) op te zetten.[/FONT][/LEFT]\n[/LEFT]\n [LEFT][LEFT][FONT="]De WD is FAT16 gefornateerd en komt bij de kringloopwinkel vandaan (á 15,00 euro, diegene die hem bij de kringloopwinkel heeft gebracht heeft er niets afgehaald). Ik denk dat de vorige eigenaar iets verkeerd gedaan heeft, want ik kan elk bestand openen, maar delete gaat niet! Als ik er een bestand op wil opslaan krijg ik de melding “Schijf vol”, terwijl Eigenschappen van de schijf 247.048 Mb vrij aangeft. [/FONT][/LEFT]\n[/LEFT]\n [LEFT][LEFT][FONT="]Ik wil hem splitsen in 4 stukken:[/FONT][/LEFT]\n[/LEFT]\n [LEFT][LEFT][FONT="]1. CHKDSK.EXE gedraaid, geen fouten op de externe WD schijf.[/FONT][/LEFT]\n[/LEFT]\n [LEFT][LEFT][FONT="]2. Laptop hardware drijvers, additionele extra benodigde software (MBAM en andere hulp programma’s.[/FONT][/LEFT]\n[/LEFT]\n [LEFT][LEFT][FONT="]3. Desktop hardware drijvers, additionele extra benodigde software (MBAM en andere hulp programma’s.[/FONT][/LEFT]\n[/LEFT]\n [LEFT][LEFT][FONT="]4. [/FONT][FONT="]Een exacte kopie van de Laptop schijf C: (bestanden, foto’s e.d staan ook apart als back-up op een ander externe HD).[/FONT][/LEFT]\n[/LEFT]\n [LEFT][LEFT][FONT="]5. [/FONT][FONT="]Een exacte kopie van de Desktop schijf C: (bestanden, foto’s e.d staan ook apart als back-up op een ander externe HD)[/FONT][/LEFT]\n[/LEFT]\n [LEFT][LEFT][FONT="]6. [/FONT][FONT="]Partitie 1: 5 GB Laptop (drivers etc).[/FONT][/LEFT]\n[/LEFT]\n [LEFT][LEFT][FONT="]7. [/FONT][FONT="]Partitie 2: 5 GB Desktop (drivers etc).[/FONT][/LEFT]\n[/LEFT]\n [LEFT][LEFT][FONT="]8. [/FONT][FONT="]Partitie 3. 290 GB Laptop bak-up (mirror) HD C.[/FONT][/LEFT]\n[/LEFT]\n [LEFT][LEFT][FONT="]9. [/FONT][FONT="]Partitie 3. 200 GB Desktop bak-up (mirror) HD C.[/FONT][/LEFT]\n[/LEFT]\n [LEFT][LEFT][FONT="]De locale computerzaak gaat ermee stoppen en daar lag Paragon Backup & Recovery Professional Edition Versie 10 van 49,95 voor 12,95 euro. [/FONT][/LEFT]\n[/LEFT]\n [LEFT][LEFT][FONT="]Partities aamaken: Hoe doe ik dat (Nog Nooit gedaan)?[/FONT][/LEFT]\n[/LEFT]\n [LEFT][LEFT][FONT="]Formateren:[/FONT][/LEFT]\n[/LEFT]\n [LEFT][LEFT][FONT="]Fat16, Fat 32 of NTFS ?[/FONT][/LEFT]\n[/LEFT]\n [LEFT][LEFT][FONT="]Des te kleiner de clusters, des te minder “verspilde” lege ruimte op de Schijf.[/FONT][/LEFT]\n[/LEFT]\n [LEFT][LEFT][FONT="]Kun je 2 verschillende SYSTEMEN OP 1 EXTERNE HARDE SCHIJF zetten,?[/FONT][/LEFT]\n[/LEFT]\n [LEFT][LEFT][FONT="]M. vr.gr.[/FONT][/LEFT]\n[/LEFT]\n [LEFT][LEFT][FONT="]T. Reuzen.[/FONT][/LEFT]\n[/LEFT]
Link naar reactie
Ik zou voor de externe harddisk zeker voor NTFS gaan, daarmee omzeil je de beperking qua bestandsgrootte van 4GB. Verder zou ik de drive niet opdelen in meerdere partities om te voorkomen dat je op de ene partitie ruimte te kort komt terwijl je op de andere over hebt. Sla de verschillende images op in duidelijk toegewezen mappen om niet in de war te komen. Zorg ook dat de naam van het image iets zegt over het systeem waar hij bij hoort. \r\nOm de schijf gebruiksklaar te maken sluit je hem aan op je pc. Ga dan naar \'Schijfbeheer\' en verwijder de FAT16-partitie, maak een nieuwe partitie aan en formatteer deze als NTFS.\r\nAls je images op deze schijf opslaat speelt het probleem van de clustergrootte nagenoeg niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...