Ga naar inhoud

DATA terghalen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,Terug van langdurig weggeweest heb ik meteen het volgende probleem:Ik heb mij een nieuwe desktop aangeschaft ZONDER en OS. De oude compt had eenn ATA harde schijf waarop twee partities met resp XP.Pro en Windows 7, beide OSn werkten prima.Nu was mijn plan de harde schijf uit de oude PC te copieren naar de nieuwe PC en dan op de nieuwe PC verder te gaanDaartoe maakte ik op de nieuwe PC ook twee partities en op de eerste partitie heb ik Windowa 7 gezet, De harde schijf uit de oude PC heb ik in een adapter geplaatst en ik dacht van daaruit de bestanden te kunnen overzetten. EN dat lukt niet! In mijn computer zie ik wel de adapter met de twee partities maar als ik zo n partitie wil openen ,krijg ik de volgende melding E:/niet toegankelijk .Schijfstructuur beschadigd.!!! Wie wweet hoe ik dit op moet lossen? Ik hen file recovery geprobeerd maar dat gaf mij geen resulttat WIE o WIE?? Groet JOST
Link naar reactie
De meeste IDE adapters eisen dat de hd die eraan hangt op Master staat. Maar dat zal wel, anders zie je de hd helemaal niet\n\nBegin met het proberen van een harde schijfcontrole op beide partities. Wie weet slaagt windows erin om de (beschadigde) schijf te herstellen. (al dan niet tijdelijk).\nStoot de schijf niet als hij aan de adapter hangt. Draaiend kunnen ze daar heel slecht tegen.\n\nOverigens mag je niet het complete besturings systeem overzetten, naar de nieuwe pc, want dan loopt tie zeker vast, omdat je met geheel verkeerde drivers die oude windows hebt geinstalleerd.\n\nNiek
Link naar reactie
[url=http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk][U]Testdisk[/U][/url]\n[url=http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step][U]Uitleg Testdisk[/U][/url]\n\nUitleg van het programma wel goed lezen, want het kan soms wat taai zijn.\nHet kan gebruikt worden voor data recovery, maar ook om te controleren of de bootsector nog OK is, ofwel gelijk is aan de backup bootsector op disk. Al zal dat bij jouw disk denk ik wel OK zijn, wil je dat toch eens checken en [I]eerst[/I] hier vertellen ?\n\nBekijk of de bootsector en de backup bootsector nog identiek zijn[B]:[/B]\n1.Start Tesdisk en [I]enter[/I].\n2.Kies de goede schijf en [I]enter[/I] 2 keer.\n3.Kies Advanced en enter.\n4.Zorg dat \"Boot\" geselecteerd staat en [I]enter[/I].\n\nZoek naar \'[I]Identical[/I]\' of \'[I]not identical[/I]\'.
Link naar reactie
Aan IEK, Weer een obstakel;Als ik schijcontrole kies ,krijg ik dee mededeling dat de schijf eerst geformateerd moet worden.Daarom eerst een BUp gemaakt via hetzelfde tabblad [duurde lang maar is gelukt]en nu getracht te formateren.Maar... nu krijg ik de mededeling dat het formateren NIET voltooid kan worden? Weet je nog een oplossing. Groet JOST
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...