Ga naar inhoud

een Doc. en een Docx. bestand


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Dat zijn Microsoft Office 2007 Word-bestanden/documenten doc is 97-2003 en docx is volledig MS Ofiice 2007-document. MS Office 2007 Word is een tekstverwerker.\r\n\r\ndoc is een Word 97-2003-document\r\ndocx is een Word-document (2007)\r\nWaarbij je de laatste ook kunt opslaan dat de compatibiliteit met Word 97-2003 behouden blijft.\r\n\r\nDat laatste kun je beter gebruiken als je documenten per e-mail verstuurt, anders kunnen mensen deze vaak niet lezen.\r\n\r\nMicrosoft Office 2007 is een betaald programma. Je kunt de documenten wel openen met OpenOffice.org, dit is freeware (gratis).\r\n\r\n[B]Microsoft Office Home and Student 2007 (415,00MB) =[/B]\r\n (nl) Microsoft Office 2007 voor Thuisgebruik en Studenten (415,00MB) \r\n- Microsoft Office Word 2007\r\n- Microsoft Office Excel 2007\r\n- Microsoft Office PowerPoint 2007\r\n- Microsoft Office OneNote 2007\r\n\r\nOffice 2007 voor Thuisgebruik en Studenten is met een gebruiksrechtovereenkomst voor 3 personal computers: niet voor gebruik ten behoeve van commerciële, non-profit of winstgevende bedrijfsactiviteiten, of voor gebruik door overheidsorganisaties. \r\n\r\nLet wel: het pakket is overal te koop voor 79, - euro.
Link naar reactie
Een tip: koop geen Office 2007. Office 2010 is al een tijdje uit nu dus het zou stom zijn om het inmiddels verouderde office 2007 te kopen.\n\nOffice 2010 werkt dus ook met docx bestanden (kan ook nog steeds met doc overweg trouwens). Het voordeel van docx is de veel kleinere bestandsgrootte ten opzichte van doc en verder kun je sommige opties van Word 2007/2010 simpelweg niet gebruiken in doc.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;540849]Mocht TS office 2003 nog gebruiken?\r\nDaar: [url]http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?familyid=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=en[/url] is een patch te downloaden, zodat je in 2003 gewoon 2007 docx documenten kan openen en bewerken.\r\nWel even de taal wijzigen in Dutch.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nBesef daarbij wel dat het mogelijk is dat je bepaalde functionaliteit bij de conversie kan verliezen. Sommige opties uit Word 2007/2010 werken nu eenmaal niet in Word 2003, daar verandert geen patch iets aan.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
hallo allemaal, ik ben een digibeet en heb hulp nodig. Ik zit in een schrijfgroep die ook via de mail bestanden uitwisselt. Zelf gebruik ik Office 2003 maar sommigen gebruiken Office 2007. Daar kwam ik achter toen ik vandaag docx bestanden ontving die ik niet kon openen. Vervolgens heb ik gegoogled en kwam er achter dat ik een patch moet installeren. Helaas lukt niet. Ik kan daar meer details over geven als dat nodig is.\r\nWie o wie kan mij helpen? Ik wil graag alle bestanden kunnen ontvangen. \r\nVeel dank en vriendelijke groeten van Pioen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...