Ga naar inhoud

Beveiligde videoband op DVD


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb nog een aantal oude speelfilms op video. Nu wil ik die banden overzetten op DVD.\r\nIk gebruik daarvoor PowerProducer van Cyberlink.\r\nBij een aantal banden wordt aangegeven dat de band copieerbeveiligd is. Het overzetten is dan niet mogelijk.\r\n\r\nAangezien het mijn band is vind ik dat gek. Videobanden worden volgens mij niet meer uitgebracht dus het omzeilen van die beveiliging is niet meer illegaal.\r\n\r\nIs er een manier om deze beveiliging te omzeilen?\r\n\r\n Alvast bedankt.\r\n Wim.
Link naar reactie
[QUOTE=aptovenaar;538970]Ik vermoed dat er op de videoband een poortje is uitgebroken waardoor de band beveiligd is tegen wissen en opnemen.\r\nJe kunt dat poortje weer afplakken met een stukje stevige tape en dan kun je de band weer afspelen.\r\nSucses ermee[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor je antwoord, maar dat had ik ook al gedaan. Ik heb zelfs de eerste minuut van de band geveegd En toch zegt PowerProducer dat deze band niet gecopieerd kan worden.
Link naar reactie
[quote=FooBar;539020]Ik weet niet hoe het zaakje allemaal is aangesloten, maar als je een videoband op de tv kunt afspelen, dan kun je dit signaal ook met de computer opvangen en vastleggen. IEDERE videoband is naar een computer over te zetten.[/quote]\n \nEn toch is dat niet zo.\nDe band bevat een stoorsignaal waar je met normaal afspelen geen last van hebt. (macrovision beveiliging ,of zoiets)\nHet beeld is dan donkerder of de kleur valt geregeld weg.\nEr waren destijds kastjes in de handel die het stoorsignaal er uit konden filteren. Misschien hebben ze die nog wel bij Conrad.\nOok sommige externe analoog-digitaal converters kunnen dit ,,maar die zijn wel erg duur (de advc-100 van canopus)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...