Ga naar inhoud

Probleem met moviemaker


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nTijdje geleden wilde ik mijn filmpjes van mijn filmcamera importeren in moviemaker om er een leuk filmpje van te maken. Ik kreeg eerst de melding: \"C:\\Documents and Settings\\****\\Mijn documenten\\VID00033.AVI kan niet worden geïmporteerd. De vereiste codec is niet automatisch gedownload omdat het selectievakje Codecs automatisch downloaden niet is geselecteerd in het dialoogvenster Opties.\". Ik deed wat er in de melding stond, en kreeg dan deze melding te lezen: \"Het bestand C:\\Documents and Settings\\j******\\Mijn documenten\\VID00036.AVI kan niet worden geïmporteerd omdat de codec die is vereist voor het afspelen van het bestand niet op de computer is geïnstalleerd. Als u al hebt geprobeerd om de codec te downloaden en te installeren, sluit u Windows Movie Maker, start u het programma opnieuw en probeert u vervolgens het bestand nogmaals te importeren.\" Ik heb het programma al terug heropgestart en opnieuw geprobeerd, maar hellaas. Weet iemand a.u.b. een oplossing voor mijn probleem zodat ik mijn filmpjes kan importeren in moviemaker?
Link naar reactie
AVI is een z.g. container waarin een videostroom en een audiostroom zijn gecombineerd. Beide stromen zijn op een bepaalde manier gecodeerd met een ...jawel..codec.\nKijk eerst eens naar deze tip van de FAQman [url]http://computeridee.nl/faqman_antwoord.jsp?faqid=202867[/url]\nJe kan ook een heel codecpack installeren maar voor XP, Vista en W7 zijn er verschillende codecpacks dus opletten.
Link naar reactie
bij mij draaide K-lite op vista perfect, ook op het huidige win7 gaat het prima\r\nen ook op andere pc waar ik het gezet heb geen problemen.\r\nik denk dat ms wat over bezorgt is, of ze hebben liever dat iedereen steeds meer ms spul gaat gebruiken\r\nzodat ze steeds meer vingers in de pap hebben. :(\r\n\r\nhoud wel in de gaten dat codecs zeker kunnen botsen, dus niet zomaar van alles instaleren.\r\nook omdat er veel codec\'s zijn met gratis virus erbij\r\nneem één keer een goed pakket, evt aanvullen met real- en quicktime alternative\r\nen alles zou moeten spelen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...