Ga naar inhoud

DVD branden en Hoofdstukken bewerken


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb een film opgenomen op de DVD recorder, op een DVD+RW schijf.\r\nNu wil ik die film opnieuw op een DVD branden via de computer, maar wil daarvan dan de delen wegknippen die overbodig zijn zoals het begin wat te vroeg is opgenomen en het eind wat te lang is doorgelopen.\r\nIn Windows Media Player zie je dat de film in allerlei hoofdstukken verdeeld is als je hem afspeelt. Hoofdstuk 1 is bijv. een te vroeg opgenomen stuk en wil ik verwijderen, maar hoe kan dat ?\r\n\r\nBen met Nero Vision Express 3 aan het klooien geweest, maar kom er niet uit.\r\nWat ik doe: Ik ga naar \'DVD maken..\' en klik op \'DVD-Video\', dan klik ik op \'Videobestanden toevoegen...\' en voeg de inhoud van de opgenomen schijf in.\r\nVervolgens maak ik \'Hoofdstukken aan\', dat gaat prima. Dan heb ik 3 hoofdstukken aangemaakt (d.m.v. de \'Hoofdstuk toevoegen\' knop) waarvan hoofdstuk 2 de eigenlijke film is.\r\n\r\nDaarna kom ik er echt niet meer uit, want als ik dan op volgende klik zie ik weer maar 1 deel staan .. in plaats van de 3 aangemaakte hoodstukken. Kan iemand uitleggen of ik het goed doe ?
Link naar reactie
Op de dvd recorder zelf dus, dat wist ik niet, ik zal eens in de handleiding kijken dan.\r\nStel dat ik niks vind, kan ik het dan toch bewerken met Nero Vision, of kan het alleen met DVD-Shrink ?\r\n\r\nEDIT:\r\n\r\nNa wat geprutst te hebben met de dvd recorder is het me gelukt ! ;)\r\nDe film was normaal 1 track, waaronder zo\'n 25 hoofdstukken. Ik heb extra hoofdstuk markeringen kunnen aanbrengen aan het begin en einde van bepaalde stukken die weg konden. Toen heb ik de complete film opgesplitst in 9 tracks en vervolgens de overbodige tracks (reclames enz.) gedelete.\r\n\r\nMijn bedoeling was eigenlijk om het 1 track te houden en dan bepaalde hoofdstukken te verwijderen, maar hoe dat moet zie ik nergens in de handleiding staan.
Link naar reactie
Heb in de handleiding vd DVDR70 gezien dat bij opname elke 6 min een hoofdstuk wordt aangemaakt. Die hoofdstukken aanmaak kun je ook ergens in de settings uitzetten.\r\nJe kunt dan bij afspelen wel markeringen invoegen (als je later wilt verder kijken) zodat je later altijd naar deze markering kunt springen om het vervolg vd film te bekijken.\r\nJe kunt ook alle aangemaakte markeringen (hoofdstukken) binnen een opname tegelijk wissen. Dan kun je zelf markeringen invoegen bij die gedeelten die je niet wilt zien.\r\nDeze gedeelten kun je blijkbaar niet wissen, maar wel verbergen en worden dan niet afgespeeld.\r\nHet lijkt me beter om alle hoofdstukmarkeringen te wissen zodat je een opname krijgt zonder hoofdstukken en die opname dan met Nero Vision te bewerken (gedeelten te wissen)
Link naar reactie
Ja dat van die gedeelten die je kunt verbergen heb ik ook gedaan, maar helaas als ik de dvd dan opnieuw brand op een dvd+r zijn de verborgen gedeeltes weer zichtbaar geworden. Ik wil de opname namelijk van die dvd rw af hebben zodat ik die weer kan gebruiken voor andere opnames.\r\n\r\nIk ga toch nog eens proberen wat je zegt, alle hoofdstukmarkeringen wissen en dan de film bewerken met Nero Vision. Als het gelukt is laat ik het wel horen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...