Ga naar inhoud

Mijn pc werkt niet optimaal, hoe kom ik erachter wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen?


Luka030

Aanbevolen berichten

Hi, Ik heb al een tijdje een gamepc (ongeveer 4-5 jaar), deze heb ik afgelopen maanden weer eens geupgrade. Ik heb, volgens mij, prima onderdelen en deze onderdelen moet ik zeker mee kunnen gamen. Het probleem is alleen dat ik helemaal niets optimaal speel. GTA V speel ik op de laagste settings 15-20 fps. Normaal, voordat ik iets upgrade in m'n pc speelde ik dit zeker 60+ fps. Het is al een tijdje geleden dat ik die upgrades heb gedaan, maar het ergert mij nu toch echt heel erg, veel geld in gestoken maar het werkt gewoon niet goed. Mijn specs zijn: windows 10 pro 64 bit Intel core i7-4770 CPU @ 3.40 GHz 8.0 Ram NVIDIA Geforce gtx 1060 6GB moederbord is van Fatal1ty Wat kan ik doen :(?
Link naar reactie
Bedankt voor je vraag. Ik kan me voorstellen dat het teleurstellend is als je je pc niet optimaal kunt gebruiken. Het is lastig om precies na te gaan waar de performance-problemen vandaan komen. Als je een game speelt, zou je kunnen kijken in Windows Taakbeheer wat de processorbelasting precies is. Loopt deze naar tegen de 100 procent? Dan is dat duidelijk niet goed en kan het zijn dat de grafische processor niet volledig wordt aangesproken. Belangrijk is ook dat je alle meest recente stuurprogramma's gebruikt: niet alleen de oorspronkelijke driver van NVidia (niet de in Windows ingebouwde driver), maar ook alle officiële drivers voor de chipsets op je moederbord. Ook voor de audiokaart kun je het best de officiële en meest recente drivers installeren. Zorg dat je eerst weet welke specifieke hardware je hebt. Daar is een handige tool voor: Speccy: https://www.piriform.com/speccy Zorg ook dat je - als je nieuwe drivers installeert - ook de oudere versies via het Configuratiescherm van Windows verwijdert. Het over een ouder stuurprogramma installeren van een nieuwe kan namelijk ook al snel voor prestatieproblemen zorgen.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...