Ga naar inhoud

Erger, erger, erger


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, \r\n\r\nEven een totaal random onderwerp. Zijn er meer mensen die zich (heel erg) ergeren aan de rijen vergelijkingssite in de google resultaten? Met name als je zoekt naar een niet zo veel voorkomend apparaat. Probeer eens een apparaatnaam met daarachter \"Review\". Rijen en rijen achter elkaar \"lees [naam] reviews op [crapy site]\'. Waar dan vervolgens geen review op te vinden is. Of een probleem met een apparaat. \"Philips DSR2221 remote not working\" Wel 1 link naar een probleem, de rest crap. Goed, m\'n ongenoegen weer gespuid.\r\n\r\nGroeten, \r\n\r\nLéon
Link naar reactie
Komt mij ook heel bekend voor, en is inderdaad een grote ergernis. Het is soms vrijwel onmogelijk enigzins onafhankelijke en relevante informatie te vinden over bepaalde producten. Meestal inderdaad geen reviews op die sites. En als ze er al wel staan, hoe onhafhankelijk zijn die dan, nietwaar. Heb ook al eens naar google gemaild, maar er is volgens hen weinig aan te doen.
Link naar reactie
[quote=Lg102;532771]Dat is zeker waar, maar het is meer als voorbeeld. Google merkt deze pagina\'s wel aan als relevant genoeg om ze mij als eerst te laten zien, terwijl de pagina\'s zelf verder geen informatie bevatten die ik zoek.[/quote]\n\nBekende truc om Google\'s bots voor de gek te houden. Google\'s Pagerank systeem was daar ooit erg sterk in - hoe meer sites naar jouw site linken, hoe \"populairder\" jouw site wordt en dus neemt de bot dan aan dat het een goede site is - anders zouden er niet zoveel sites naartoe linken, toch?\n\nDus zet iedere handige harry die zijn geld verdient met reclame - en dus pageviews - een paar dozijn sites op, die allemaal volop naar elkaar linken. Ze staan vol reclame maar bevatten eigenlijk nauwelijks relevante info.\n\nNeemt niet weg dat het wel eens bloedirritant kan wezen, maar vaak zie je aan de URL of aan de korte omschrijving al wel dat het bogus is - de URL is vaak vrijwel identiek, op het domein na, en de omschrijving is ook telkens hetzelfde. Die links kun je dus gevoegelijk negeren.
Link naar reactie
Ja, inderdaad. Probleem is alleen dat deze meuk de goede relevante links steeds verder verdringt, omdat er steeds meer pagina\'s troep boven komen drijven die met z\'n allen de pageviews van de relevante pagina\'s omlaag helpt. Vicieuze cirkel, minder hits lager op de lijst, het verdwijnt. Dag daag goede informatie.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;532824]\n\nAls ik eerst het onderdeel intik en daarna het woord driver gaat het een stuk beter.\n\n[/QUOTE]\n\nKlopt, zinsopbouw is best wel belangrijke informatie voor Google, het probleem is alleen dat als je query geen zin is, de woordvolgorde minder relevant is, maar dat het wel doorwerkt in je resultaten.\n\nIk google vrijwel alles verder altijd in het Engels (want het grootste deel van de informatie op internet is in het Engels), maar dat levert een ander probleem op; de fabrikanten geven hun producten in andere landen andere namen/typenummers. Ik zou niet weten waarom, maar ze doen het toch.
Link naar reactie
Natuurlijk bestaat er ook bijv. de GoogleGuide , met tips als :\n\"To search for a phrase, a proper name, or a set of words in a specific order, put them in double quotes\".\n\n[url]http://www.googleguide.com/category/query-input/[/url]\n\nOok voor gericht zoeken de Google Gids :\n[url]http://www.google.nl/dirhp[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...