Ga naar inhoud

Hij viel in 1x uit


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb een klein probleempje met mijn laptop...\r\nIk was er mee beig, muziekjes luisteren etc.\r\nDe deurbel ging en ik zette de laptop even op de grond\r\nToen ik terug kwam en de laptop weer op pakte, viel hij in 1 keer helemaal uit :o\r\nIk wou hem op nieuw aan zetten, maar hij doet helemaal niets meer!\r\nNu heb ik een half uurtje gewacht en heb hem opnieuw proberen aan te zetten\r\nNog steeds helemaal niets :(\r\nWeet iemand misschien wat hier aan de hand zou kunnen zijn?\r\nEn hoe kan ik mijn gegevens van de schijf af halen?\r\nEr staan namelijk veel foto\'s op die ik niet kwijt wil!\r\n\r\nIk hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen!\r\nAlvast heel erg bedankt voor de reacties\r\n\r\nGroetjes!
Link naar reactie
Hoe oud is de laptop?\nHij doet helemaal niets meer? Ook geen geluid (piepen of wat anders) bij het opstarten?\n\nBegrijp dat je geen backup hebt gemaakt?\nBij laptops is het lastig(er), maar mogelijk kun je de harde schijf er uit krijgen en die plaatsen in /koppelen via usb aan je pc. Als je hdd niet kapot is...
Link naar reactie
de laptop is volgens mij van 2004, maar is niet zo\'n oud lomp ding\r\nHet is een compaq presario v4000\r\nEr is inderdaad geen back-up zulk soort dingen vergeet ik altijd en dan kom je er achter dat dat heel dom is als er zoiets gebeurd...\r\nIk kan de schijf er makkelijk uit halen, het klapje zit er niet over heen namelijk (die was kapot, nu zit de schijf met tape vastgeplakt op zijn plek)\r\nKan ik de schijf dan aan zo\'n kabel aan sluiten en op een andere laptop/computer aan sluiten aan de usb?\r\nIk hoop zo dat er niets aan de hand is met de harde schijf... :(
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;530636]6 jaar vergeten?! ;-)\r\n\r\nHet is toch geen probleem met de stroomvoorziening?[/QUOTE]\r\n\r\nNou ja ik vergaat dat altijd ja :p\r\nEn ik heb hem zelf nog niet zo heel erg lang, dus nog geen 6 jaar vergeten ;)\r\nIk heb alle stekkertjes van de accu even uitgeblazen en opnieuw aangesloten en op een ander stopcontact\r\nDit had allemaal ook geen zin\r\nDe adapter word wel warm geloof ik\r\nAls ik wel zo\'n usb kabel aan ga schaffen (zo\'n ide / sata kabel is dat geloof ik)\r\nWat kost dat ongeveer in de winkel?\r\nIk baal hier echt flink van!
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;530643]Als hij gevallen is en de harddisc zit vast met plakband ?? dan kan er van alles stuk zijn:rolleyes:[/QUOTE]\r\n\r\nDe harde schijf zit gewoon op zijn plek en kan ook niet bewegen ofzo\r\nDe laptop is niet gevallen\r\nHij stond gewoon op de grond en toen ik hem op pakte viel hij uit\r\n\r\nIk heb hem net een poos aan de lader gehad\r\nDeze werd niet echt warm\r\nBij een andere laptop word dezelfde lader wel warm\r\nKan het zijn dat het aan het begin stukje ligt waar de stekker de laptop in gaat?\r\nOf ligt het dan ergens anders aan?\r\n\r\nIk word hiet echt gaar van :p\r\nIn ieder geval alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Link naar reactie
Zoiets was het toch ?\n[url]http://www.conceptronic.net/site/desktopdefault.aspx?tabindex=1&tabid=212&cid=10&gid=1070&pid=CSATAI23U[/url]\n\nHeb je later misschien ook nog wat aan, want er kunnen alle normale typen harde schijf aan, IDE ( = PATA), SATA, 2,5 en 3,5 inch, zelfs een DVD of CD station.\n\nBij mij werkt het in ieder geval, al is het wel een zooitje draden en adapter op je bureau als je er mee bezig moet zijn. [I]Echt niet[/I] voor permanent gebruik dus.\n\n\nZat de adapter aangesloten toen de laptop uitviel ?
Link naar reactie
Zoiets was het toch ?\n[url]http://www.conceptronic.net/site/desktopdefault.aspx?tabindex=1&tabid=212&cid=10&gid=1070&pid=CSATAI23U[/url]\n\nHeb je later misschien ook nog wat aan, want er kunnen alle normale typen harde schijf aan, IDE ( = PATA), SATA, 2,5 en 3,5 inch, zelfs een DVD of CD drive.\n\nBij mij werkt het in ieder geval, al is het wel een zooitje draden en adapter op je bureau als je er mee bezig moet zijn. [I]Echt niet[/I] voor permanent gebruik dus.\n\n\nZat de adapter aangesloten toen de laptop uitviel ?
Link naar reactie
hey iedereen\r\n\r\nHeel erg bedankt voor al jullie hulpzame reacties\r\nEchter heb ik drie uur gewacht en niets gedaan met de laptop\r\nDe lader deed niets, ook geen lichtjes en als ik hem op de laptop aan sloot kreeg ik daarop ook geen enkel brandend lichtje te zien\r\nNa de drie uur te hebben gewacht heb ik nogmaals geprobeerd om de laptop aan te zetten\r\nEn dat gekke ding deed het zomaar in een keer weer! :o\r\nEr is nu eigenlijk niets meer mee aan de hand\r\n\r\nIs het misschien mogelijk dat hij te warm is geworden en daarom uitviel en in een soort van slot is gevallen om alles te beschermen?\r\nEen soort slot dat je hem pas weer aan kan zetten als hij helemaal afgekoeld is?\r\n\r\nNou ja ik heb al mijn belangrijke bestanden en afbeeldingen maar snel op een cd-tje gezet en op een externe harde schijf, dan kan ik dat in ieder geval niet meer kwijt raken! \r\n\r\nMaar goed, hij doet het in ieder geval weer, daar ben ik maar al te blij mee! :D
Link naar reactie
doe eens een biosreset, ik had dit probleem ook met mijn pc maar na een biosreset was alles weer in orde.\r\n\r\neen bios reset is bij een laptop wel erg lastig. het is de bedoeling dat je de kleine knoopvormige batterij van het moederbord er een paar minuten uit haalt (net als andere stroom zoals adapter en accu)\r\n\r\nmeestal kun je de biosbatterij onder het toetsenbord vinden ;)\r\n\r\nen nog even over een paar posts terug, als het een 2,5\" sata hdd betreft. hier hoef je geen speciaal stekkertje voor te kopen. deze kun je zo op je 3.5\" sata aansluitingen in je desktop plaatsen.\r\n\r\nsucces!
Link naar reactie
[QUOTE=Dokoba;530720]Is het misschien mogelijk dat hij te warm is geworden en daarom uitviel en in een soort van slot is gevallen om alles te beschermen?\r\nEen soort slot dat je hem pas weer aan kan zetten als hij helemaal afgekoeld is?[/QUOTE]\r\nDat kan ja, zo\'n beveiliging zit er op, en misschien zelfs op meerdere onderdelen, en dat zou getriggerd kunnen worden op het moment dat je er mee gaat slepen, want dan verstoor je de tot rust gekomen airflow nogal, en kan er een tijdelijke stilstand van de luchtstroom zijn waardoor het [I]net[/I] te heet wordt.\r\n\r\nCheck wel of de ventilator-openingen niet dicht met stof zitten, want anders kan je het in de toekomst vaker verwachten.
Link naar reactie
[QUOTE=ricky1;531361]\"want dan verstoor je de tot rust gekomen airflow nogal, en kan er een tijdelijke stilstand van de luchtstroom zijn waardoor het net te heet wordt\".\r\n\r\n?? :o[/QUOTE]\r\nSimpel toch ? De luchtstroom van warme lucht is naar boven, en naar een kant van de laptop (de uitgang naar achteren b.v.).\r\nGa je met zo\'n ding lopen, of scheefhouden, dan kan je die luchtstroom net helemaal tot stilstand brengen, en als dat een paar seconden duurt terwijl dat ding toch al heet was, dan kunnen delen \'te\' heet worden.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;531366]Simpel toch ? De luchtstroom van warme lucht is naar boven, en naar een kant van de laptop (de uitgang naar achteren b.v.).\r\nGa je met zo\'n ding lopen, of scheefhouden, dan kan je die luchtstroom net helemaal tot stilstand brengen, en als dat een paar seconden duurt terwijl dat ding toch al heet was, dan kunnen delen \'te\' heet worden.[/QUOTE]\r\n\r\nMijn kennis schiet hier tekort.\r\n\r\nWel weet ik , door problemen in mijn omgeving , dat het onverstandig is om een draaiende laptop te verplaatsen - vergelijk het met een ouderwetse platenspeler.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...