Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hi,\r\n\r\n[B]DE [/B]vraag m.b.t. de aanschaf van een E-book is natuurlijk:\r\nWhy?\r\nWat wil ik ermee?\r\n\r\nIk raad niets af of aan, maar durf wel te stellen dat het geen alternatief is voor een gezellig of spannend leesboek.\r\nTekst is hetzelfde, maar een boek dat je interesse heeft gewekt bekijk je, blader je door, je bekijkt de synopsis op de achterkant, leest iets over de auteur m/v en dan koop je of niet.\r\nHet is fysiek aanwezig, het ruikt naar \'boek\', je hebt iets om in te duiken, weg in een andere wereld.\r\n\r\nDat heeft een e-book allemaal niet.\r\nDus: voor [B]handleidingen[/B], [B]naslagwerken[/B], [B]gebruiksaanwijzingen [/B]... prima.\r\nVoorop staat daarbij de [I]info [/I]en de [I]hyperlink [/I]is de sleutel.\r\n\r\nWil je [B]Dickens[/B], [B]Harry Potter[/B], [B]Bomans[/B], [B]De scheepsjongens van Bontekoe[/B] of [B]Mulisch [/B]nog een keer compleet (bladzij voor bladzij) tot je nemen, dan spreekt het bovenstaande boekdelen.\r\nDacht ik.\r\n\r\nBen een ouwe onderwijzer.\r\nZal het zelf maar toegeven, vóór iemand anders confronterend wordt.\r\n\r\nJeep;)
Link naar reactie
Nou ik ben reuze blij met mijn bebook, ik woon in het buitenland en nl boeken aanslepen is te kostbaar, dat was waarom ik hem kocht. Maar ik weet nu heel zeker dat als ik nog in NL zou wonen ook een ereader zou willen, wat een gemak, wat leest het fijn, vooral in bed :) lekker licht geen geklungel met dikke boeken. Op reis is het ideaal, maar ook gewoon op de bank of in je luie stoel, buiten in de zon, ga ik naar zee, sleep ik geen dikke pil maar mijn super lichte bebookie. En dat er mensen zijn die zeggen, ja maar geen geblader etc, tja je kan niet alles hebben. Maar ik wil niet meer anders.
Link naar reactie
@Flater:\r\n\r\nWel, daar kan ik moeilijk kritiek op hebben en dat was ook zeker niet m\'n bedoeling.\r\nElke \'happy reader\' is er één, ongeacht hoe zij/hij leest of met behulp waarvan.\r\nLezen is nog steeds dé manier om info op te doen (hersens te spijkeren, intellectueel, romantisch, humoristisch, fantasievol).\r\n\r\nDus ik blijf ook bij m\'n eerste opmerking: ik raad niets af of aan.\r\n\r\nJeep;)\r\n[B][SIZE=\"1\"]P.S. \'(bij) spijkeren\' komt uit het Duits (Speichern) en betekent \'opslaan\'.[/SIZE][/B]
Link naar reactie
of je kijkt eens of je er één kan huren lenen.\r\nbij mij in de plaatselijke bibliotheek kan je zo\'n ding gewoon lenen voor en week.\r\n\r\nik heb \'m even een uurtje getest\r\n- kleine bladzijde (minder woorden per bladzijde) dus vaak omslaan\r\n- best wel zwaar, alhoewel een dikke ludlum meer weegt\r\n- uitzetten was heel ingewikkeld en met het uitknopje ging ie in slaapstand en loopt dus langzaam leeg\r\n- boeken aanbod in nederlands is heel beperkt\r\n- veel verschillende formaten van de bestanden en soms niet uitwisselbaar
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nHet is uiteraard off topic, want het sluit nog maar zijdelings aan bij de vraag van de TS, maar ik geef even deze site door:\r\n\r\nLink: [url]http://code.google.com/p/sigil/[/url]\r\n\r\nIs \'n gratis [B]Wysiwyg-E-Book-editor [/B](donate).\r\nGeen idee of het wat voorstelt.\r\n\r\nAls het wat voorstelt, dan stel het aan ons allen voor, zou ik zeggen.\r\n\r\nJeep;)
Link naar reactie
Helemaal gelijk, Jeep. Het was wel wat off topic. Toch bedankt voor de reacties. Ricky, wat betreft de ecomics: dat is nu precies wat ik ermee wil lezen want daar heb ik er heel veel van. Kan prima op de pc maar liever op de bank met een licht iets. Ik heb nog geen ebook gevonden die cbr bestanden ondersteunt en vroeg me dat dus af. Ik denk dat ik inderdaad maar wacht op de Ipad en dan eens verder kijk.\r\n\r\nWat de eerste vraag betreft, hè hè, terug on topic.\r\nIk heb een collega die zeer tevreden is met haar ebook. Ik zal haar eens vragen waar zij haar boeken vandaan haalt. Wel even geduld tot na de Pinksteren hebben. Ik start woensdag weer en kom er op terug.
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nDan nog maar ff [I]off topic [/I]. [B][SIZE=\"1\"]Heb ik weer (verplaatsen?)[/SIZE][/B]\r\n\r\n[B]CBR [/B]staat voor [B]Calibre[/B].\r\nTe vergelijken met de [I]Windows MediaPlayer[/I], maar dan voor [I]E-books[/I].\r\n\r\nAls [I]Windows-plugin [/I]hier te bekomen:\r\n\r\nLink: [url]http://calibre-ebook.com/download_windows[/url]\r\n\r\nLos ook gratis te verkrijgen:\r\n\r\nLink: [url]http://download.cnet.com/Calibre/3000-2125_4-10910277.html[/url]\r\n\r\nKunt ermee en via archiveren, lezen en [I]converteren[/I].\r\n(Ook naar [B]LRF[/B])\r\n\r\nWaarschijnlijk allang bij eenieder bekend, dus in dat geval: zet er maar een streep door.\r\n\r\nJeep;)
Link naar reactie
Ik heb het nog even nagavraagd bij mijn collega.\r\nZij haalt haar e-books uit de nieuwsgroepen en dan zijn het de epub bestanden schijnt het. Zonder nu de discussie over nieuwsgroepen op te starten kan ik wel zeggen dat ze er al meer dan 1000 boeken op heeft staan. Veelal de wat bekendere (semi) literatuur. Je zou eens kunnen kijken.\r\n\r\nIk hoop dat je er iets mee kunt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...