Ga naar inhoud

Welk formaat zou dat zijn?


Aanbevolen berichten

Een kennis van de biljartclub heeft een tijd geleden zijn videobanden afgespeeld en deze op zijn dvd-recorder opgenomen.\r\nDie kon hij volgens eigen zeggen toen ook met zijn aanwezige apparatuur bekijken.\r\n\r\nInmiddels is die Dvd-recorder er niet meer en de dvdspeler is ook nieuw en blijkt de dvd\'s niet af te kunnen spelen.\r\n\r\nNa onderzoek door mij blijkt er volgens windows \"niets\" op de dvd\'s te staan, ze zijn dus inhoudelijk niet zichtbaar gewoon via de verkenner.\r\n\r\nVia schrijfprogramma\'s (niet allemaal) kun je wel inhoud zien als je recorder en disk eigenschappen gaat bekijken en bijv. met Record Now Max kun je een image er uit trekken of een track er uit halen.\r\n\r\nNu heb ik wel een .iso bestand, maar dat is niet door bijv. Isobuster inhoudelijk te bekijken, die doet alsof het leeg is. Van die .iso kun je ook .avi of .ts maken dat maakt niet uit.\r\n\r\nWel is apart dat dit iso bestand wel af te spelen is via VLC op de pc. Maar weet iemand welk formaat dit kan zijn? Want ik wil er graag dvd formaat van maken.\r\nDoch er is geen Video_TS directory in die iso aanwezig, laat staan de benodigde bestanden.\r\nEen programma om .ts bestanden om te zetten (dvr studio) is van mening dat het ook geen .ts bestand is als de extensie om zet naar .ts.\r\n\r\nIk heb een avi2dvd converter geprobeerd, maar die hing zich continue op dus dat zal het ook niet zijn.\r\n\r\nEr is dus een bestand, het is af te spelen met VLC op de pc en er is een dvd waarvan een paar programma\'s wel de tracks kunnen zien en wat opgenomen is door een of andere dvd-recorder een paar jaar terug.
Link naar reactie
Magic DVD ripper zal niet helpen want die kijkt naar de cd drives en windows ziet geen inhoud. Maar toch bedankt voor de tip.\r\n\r\n@Foobar: Het ziet er inderdaad naar uit dat dit het probleem is, echter ik kreeg ze ook niet geclosed met een van de brandprogramma\'s.\r\nRecordnow gaf de close knop wel aan, en als je daar op drukt lijkt ie iets te doen maar komt na nog geen 5-tal seconden met \"finished\" en dat kan ook niet. Het blijkt dan ook niet gesloten te zijn.\r\n\r\nDus tja.... als dat zou lukken met een of ander programma zou het wel erg handig zijn vermoedelijk.
Link naar reactie
Zover ik weet moet dat toch echt gebeuren met de originele recorder, of een gelijksoortige. Met enig geluk alleen het zelfde merk uit die periode.\r\n\r\nElk merk en/of model heeft zelf de slimste manier van dat moment om data op een schijfje te krijgen, en gebruikt daarbij markeringen in een eigen taal. Denk maar aan verschillende mogelijkheden in menu\'s.\r\nPas als de schijf af is (vol, of als besluit van de gebruiker) wordt alle data \"verbonden\" met elkaar in de juiste structuur welke door iedere speler gelezen kan worden. Afluiten dus, ofwel finalizing.\r\n\r\nDus finalizing op een ander systeem kan in de meeste gevallen niet omdat dat andere merk/type helemaal die disk-structuur niet kan lezen om er iets algemeen leesbaars van te maken.\r\n\r\nEn ik kan geen programma vinden dat al die formats weet te kraken :-(\r\n\r\n\r\nSimpel idee, maar zou een data recovery als Recuva niets kunnen vinden ?
Link naar reactie
[quote]Van een iso kun je toch gewoon een DVD branden, met bijna elk brand programma.[/quote]\r\nIk neem aan dat je wel van mij mag verwachten dat ik dat geprobeerd hebt. Dus ligt hier inderdaad een door mij zelf gebrande dvd met hetzelfde euvel.:)\r\n\r\n@Erik: het gaat niet met de originele recorder aangezien die er niet meer is, hij heeft nu een andere en die ziet de hele dvd niet eens meer.\r\nRecuva... ik weet het niet... zou eens kunen proberen maar ik twijfel er aan. Ik heb een media formaat anders kon VLC het op de HD niet afspelen, dus op een of andere wize herkent VLC het. Dan moet er voglens mij toch ook iets mee te doen zijn of moet het al een bepaald videoformaat zijn?
Link naar reactie
[url]http://www.videohelp.com/forum/archive/finalize-dvd-r-is-this-possible-t227604.html[/url]\n\nKijk eens bij de post van jackle74ph posted 2005 Nov 03 10:35\nEn de laatste post.\n\nEen probleem lijkt mij nu wel dat je al een poging met een afsluiting hebt gedaan, en je weet nu niet of er aan het format \'geknabbeld\' is.
Link naar reactie
[quote=Magma;524156]misschien kan magic dvd ripper wel helpe?\ndan eventueel converter van formatoz (format factory)[/quote]\n\n\nVLC-player kan hem lezen zeg je, dan kan Format Factory er misschien ook wel wat mee. Is een gratis converter, die erg veel formaten herkend. Het voordeel bij dat programma is dat je niet hoeft aan te geven welk formaat je om wilt zetten..., je kunt bij het tabblad Video aangeven dat je bestand moet worden geconverteerd naar VOB (bijv.). Probeer dus eens of Format Factory iets met dat bestand kan...
Link naar reactie
@Erik: Zag er veelbelovend uit, maar werkt helaas niet. Nero Recode ziet de dvd niet eens in de dvdspeler en als je de iso importeert wil ie niet verder gaan. Dus de tip van de link is niet van toepassing voor mij jammer genoeg.\r\n\r\n@dutch-online: Normaliter als je een iso trekt en deze weer op een andere dvd brandt, wordt die nieuwe dvd wel afgesloten dus had het toch effekt kunnen hebben. Helaas was dit nu niet zo.\r\n\r\n@Reintje: Ook weer een veelbelovende tip, daar ga ik me eens even mee bezig houden, ik laat nog iets weten.
Link naar reactie
Even terugkomend om een update te geven van de resultaten.\r\n\r\nHet blijkt dat tot nu toe alleen de tip van Reintje werkt. Hier komt een mpg of vob bestand uit. Vooruitspoelen is een probleem dan gaat het hakkelen maar misschien op een cd of dvd niet dat moet ik nog even testen.\r\nWat me wel op valt is dat het programma slechts 1 vob file maakt en verder niets. Normaliter wordt er elke 1024mb (dus 1 Gig) een vob file aangemaakt, dit programma maakt je gerust 1 vob file van 3 gigabyte, geen idee of dit een probleem gaat vormen.\r\n\r\nIk laat het verdere relaas nog weten nadat de rest getest is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...