Ga naar inhoud

Film via usb stick op tv zonder subs.


Aanbevolen berichten

Ik heb een film met nero op mijn usb stick gezet ik krijg dan een AVCHD bestand op, om deze op mijn tv af te spelen.\r\nDe film speelt ook af op de tv maar ik krijg geen ondertiteling terwijl deze wel op de gewone cd te zien is.\r\nKan iemand mij hierbij helpen om deze ondertiteling wel bij deze film op de usb stick te krijgen? :-(
Link naar reactie
Vraag 1: Is de ondertiteling mee gekopieerd naar het avchd bestand? (Zo ja, dan zou je deze bij afspelen op de computer moeten kunnen zien, neem wel een fatsoenlijke videospeler zoals Media Player Classic of VLC, want Windows Media Player kan uberhaupt geen ondertiteling weergeven).\r\n\r\nVraag 2: Kan je tv overweg met ondertiteling in avchd bestanden dan wel in losse srt bestanden?
Link naar reactie
Ik dacht dat ik het toch duidelijk heb aangegeven, maar volgens mij doe ik iets niet goed :(\r\nIk zeg dat ik een film door middel van een USB stick op mijn tv wil afspelen, dat is mogelijk volgens de gebruiksaanwijzing van mijn tv. \r\nMaar mijn tv kan alleen maar avchd en mpeg bestanden afspelen.\r\nDus ik heb volgens mij geen media player nodig, ik speel de bestanden die ik op mijn usb stick heb gezet als AVCHD bestanden door middel van Nero gewoon op mijn tv af.\r\nALLEEN ik heb geen ondertiteling erbij. \r\nSpeel ik deze bestanden door middel van mijn usb stick op pc af, dan heb ik en de film en ook ondertiteling erbij.\r\n\r\nIk heb dus wel de ondertitel bestanden op de usb staan, anders kan ik ze toch niet zien tijdens het afspelen op mjn pc!!\r\n\r\nIk weet welke bestanden mijn tv afspeelt zoals ik al heb aangegeven en die heb ik ook zo geconverteerd, maar ik krijg alleen geen ondertiteling erbij en die ik wel zie op de pc.\r\n\r\nHopenlijk kan iemand mij toch helpen hiermee ;)
Link naar reactie
Hoi allemaal,\r\n\r\nBedankt voor jullie reacties.\r\nIk heb een grote typefout gemaakt door te zeggen dat ik de ondertiteling wel op mijn pc zie, dat is niet waar ik was effe in de bonen. Ik heb wel ondertiteling in het originele video ts bestand dus die zie ik wel ondertiteling in de film als ik deze afspeel op pc en dmv de gebrande schijf op de tv.:-# \r\nIk heb de film met Nero9 geconverteerd en ook nog met andere programma`s maar ik blijf maar hetzelfde zien dus geen ondertiteling in het geconverteerde bestand.\r\n\r\nDus misschien is het nu wat duidelijker :lol:
Link naar reactie
Als ik het goed heb:\n- Als je de film vanaf dvd afspeelt heb je wel ondertiteling.\n- Het geconverteerde bestand heeft op de computer en op de tv geen ondertiteling.\n\nAls het klopt wat ik daar zeg, dan moet je weten dat bij zo\'n conversieslag de ondertiteling niet wordt meegenomen. Deze zul je dan alsnog apart moeten rippen. Of in de vorm van een srt bestandje van internet downloaden.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[QUOTE=gerrit77;519425]Hoi FooBar,\r\nDank je voor de info.:D\r\nIk dacht ook al zoiets, maar ik ben ook aan het zoeken naar een programma dat deze files compleet met subs erbij kan converteren.\r\nMaar ja als het niet anders kan dan zal ik naar de .srt file gaan zoeken en deze erbij proberen te zetten.:rolleyes:[/QUOTE]\r\n\r\nHoi Gerrit,\r\nHetzelfde probleem heb ik ook met mijn TV. \r\nIk kan er een usb-stick insteken maar de tv herkent alleen op de stick de extention \"vob\". Om de film inclusief ondertitel af te spelen heb je een hulpprogramma met de extention \"ifo\" nodig, echter dat hulpprogramma wordt niet door de tv herkent en dus ook niet opgestart. \r\nDe TV speelt ook films met de extention \"avi\" af.... \r\nMen kan films inclusief ondertitels in \" avi-formaat \" wegschrijven.\r\nHoe men (zonder kwaliteitsverlies) films met de extentions \"ifo - bub en sub\" om kan zetten in een avi-formaat weet ik niet.\r\nHet zou mooi zijn als iemand dat hier kan neerschrijven omdat het dan zelfs mogelijk is \"blu-ray\" kwalitiet via de stick op de tv kijken.
Link naar reactie
ja het is heel leuk om video direct op de tv af te spelen (de tv is dan dus ook de speler)\r\nmaar je loopt toch al snel tegen een hoop problemen aan.\r\nwel leuk om te lezen dat het steeds verder gaat en dat er zelfs al tv\'s zijn die avchd afspelen -mag ik vragen welke dat is gerrit77-\r\n\r\ndat de tv een video bestand afspeelt hoeft nog niet te beteken dat ie ook een ondertitel afspeelt\r\nof dat ondertitel bestand nou in de video zit of er los bij (srt)\r\nde enige garantie die je hebt is wanneer je de ondertitel in de video brandt\r\ndan wordt de ondertitel dus een deel van de video en kan er niet meer uit.\r\n\r\n-----\r\n\r\n@ koppiekrauw\r\n\r\neen dvd bestaat uit IFO, BUP en VOB bestanden (geen SUB)\r\nde IFO is de besturing, \r\nde VOB bevat de video de talen (geluid) en de ondertitels\r\n\r\neen dvd kan je omzetten naar avi (divx of xvid) met autoGK\r\n[url]www.autogk.me.uk/[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=koppiekrauw;522842]\r\nDe TV speelt ook films met de extention \"avi\" af.... \r\nMen kan films inclusief ondertitels in \" avi-formaat \" wegschrijven.\r\nHoe men (zonder kwaliteitsverlies) films met de extentions \"ifo - bub en sub\" om kan zetten in een avi-formaat weet ik niet.\r\nHet zou mooi zijn als iemand dat hier kan neerschrijven omdat het dan zelfs mogelijk is \"blu-ray\" kwalitiet via de stick op de tv kijken.[/QUOTE]\r\n\r\nGebruik een converter programma zoals Handbrake [gratis]. Dat zet DVDs [de .vob/.ifo bestanden vormen samen een DVD] desnoods met ondertitel, om in een .avi.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...