Ga naar inhoud

Chicony 2.0 Webcam probleem


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb sinds dat ik een upgrade naar Windows 7 heb uitgevoerd problemen met de drivers van mijn webcam en microfoon die geïntegreerd zijn in mijn notebook van Toshiba. Het gaat om de A300-204. Ik heb alles al geprobeerd en ben heel Google al afgegaan tot de juiste oplossing, maar het probleem is nog steeds niet verholpen! Bij apparaatbeheer staan er twee apparaten die vermeld staan als base-system apparaten. Die heb ik al meerdere malen opnieuw opgestart en de drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar niks helpt. Schijnbaar is het een bekend probleem bij de Toshiba notebooks die van een Chicony webcam zijn voorzien. Hopelijk heeft iemand een oplossing, want het zou wel handig zijn als de webcam het weer deed!
Link naar reactie
[QUOTE=HenkAjax;517803]Je zou kunnen proberen het programma Driver Agent of een soortgelijk progje te draaien en dan kijken of de webcam herkent wordt.Ik neem aan dat je alle Tempro-meldingen van Toshiba bekeken hebt?[/QUOTE]\r\n\r\nJa, ik heb tempro goed in de gaten gehouden en er zijn geen meldingen gekomen die over de webcam en microfoon gaan. Ik ga eens kijken of het met Driver Agent wel lukt.
Link naar reactie
Vertel eens de hardware ID\'s van die twee apparaten ? (onder \'[I]Eigenschappen[/I]\').\nWaarschijnlijk zijn het de cardreader en een touch-pad of zo, maar via dat ID kan je misschien met Google wat zekerheid krijgen.\n\nHeb je ook gekeken met (onder \'[I]Beeld[/I]\') in apparaatbeheer aangevinkt dat je verborgen apparaten wilt zien ?\n\nJe webcam zou onder \'[I]Beeldapparaten[/I]\' kunnen staan, maar bij mij (losse USB webcam) staat dezelfde ook nog onder \'[I]Besturing voor geluid, video en spelletjes[/I]\'.\nIk las dat er zelfs zijn (W 7, Toshiba, Chicony webcam) bij wie de webcam ook nergens te vinden is in apparaatbeheer maar het ding werkt prima. Dus hoe dan ook proberen die apparaten beter te bekijken, want de hardware ID is belangrijk voor het vinden van de driver. En niet vergeten dat een webcam intern gewoon een USB apparaat is. \nIn ieder geval proberen een driver te installeren, al zie je het ding eventueel niet.\n\nHier is denk ik wel wat te vinden: \n[url]http://nl.computers.toshiba-europe.com/innovation/download_drivers_bios.jsp?service=NL[/url]\n([I]Niets[/I] invullen bij \'[I]Trefwoord[/I]\', want daarmee raakte bij mij de zoekfunctie steeds lam...)\n\nEn [I]eerst[/I] de juiste chipset-driver installeren is misschien ook geen overbodige luxe.\n\n(Wat betreft de microfoon, ik denk dat je daarvoor de juiste driver voor de geluids-adapter moet installeren. Die heeft eigenlijk niets met de webcam te maken.)
Link naar reactie
Ik heb de driver van de toshiba website al meerdere malen geprobeerd, maar krijg daarbij de webcam open fail foutmelding wat een veel voorkomend probleem is heb ik gelezen. Verder kan ik de Hardware ID\'s niet vinden aangezien hij de webcam niet aangeeft bij apparaatbeheer, ook als je de verborgen apparaten laat verschijnen. Verder stonden er ook een aantal apparaten vermeld als base-system apparaten zoals ik al eerder zei, maar dit was de memory card reader. Ik heb sinds de upgrade ook problemen gehad met de (onboard)geluidskaartdriver maar die heb ik opgelost, dus het microfoon probleem is daarbij ook opgelost. Ik draai momenteel Windows 7 64 bit, maar de driver is ontwikkeld voor Windows Vista 32 bit. Dit zou eventueel ook nog een probleem kunnen zijn denk ik, aangezien 64 bit nog niet alle drivers ondersteund.
Link naar reactie
[url]http://docs.jaspervries.nl/docview.php?docid=dgbv286z_21fsjkv7hf[/url]\nDie methode geeft je wat meer mogelijkheden (verborgen) apparaten te zien, namelijk ook eventueel afgekoppelde.\n\nMocht je iets vinden dan verwijderen.\n\nHeb je bij installatie van de driver het installatie-programma in [I]compatibiliteitsmodus voor Windows Vista[/I] uitgevoerd ? (Rechtsklik en kies \'[I]Eigenschappen[/I]\' - tab \'[I]Compatibiliteit[/I]\').\nTik daar ook aan om het als \'[I]Administrator[/I]\' uit te voeren.\n\n\nVerder zie ik een advies van Toshiba voor de [B]U[/B]300 series om bij die fout het BIOS te updaten. Misschien wel een idee als het ding helemaal niet gezien wordt ?\n[url]http://aps2.toshiba-tro.de/kb0/FAQ9401B50001R01.htm[/url]\n\n\nHeb je de chipsetdriver geïnstalleerd ?
Link naar reactie
@ erikdenhouter\n\nIk heb de manier om de apparaten terug te vinden geprobeerd en het werkte. Als ik nu de webcam deinstalleer en als ik dan opnieuw zoek naar gewijzigde apparaten vind hij niks.Ook als ik de Toshiba driver installeer met de compibliteitsmodus aan doet hij ook niks en krijg ik weer een webcam open fail. De chipset en BIOS drivers heb ik al eerder geïnstalleerd dus daar kan het verder niet aan liggen. Ik had nog eens gekeken naar de details van de webcam en daar bij stond wel dat hij niet verbonden was en er stond een foutcode 45 bij.
Link naar reactie
Heb je ook met die nieuwe methode van het tonen van verborgen apparaten de hardware-ID van de camera kunnen vinden, of is deze nog steeds niet zichtbaar ?\n\nDoen andere USB apparaten het wel ?\n\n\"[I]Error Code 45 \nCurrently, this hardware device is not connected to the computer (Code 45)[/I]\"\n\nAls je zeker ook een BIOS update gedaan hebt dan zie ik niet veel opties meer. De webcam wordt duidelijk niet gevonden, en met de laatste chipset drivers, en BIOS zou je denken dat de webcam zelf kapot is, ware het niet dat het natuurlijk wel werkte voordat Windows 7 er op stond... :confused:\n\nJe kan hoogstens nog de accu even een minuutje verwijderen om de laptop helemaal stroomloos te zetten, en daarna in het BIOS de standaard (default, optimale) settings instellen.
Link naar reactie
  • 9 maanden later...
Zit met bijna hetzelfde probleem,ook W7,thoshiba sattelite pro 300D\nBij apparaatbeheer,staat de webcam er gewoon>eigenschappen>apparaat werkt correct??\nIk heb van de site van Chicony zelf de \"Assistant Software\" gedownload\nVersie UVC 1.7.270.1204L (dit is de latest vlgns mij)\nDie kan ik starten en alles werkt verder ik kan beeld opnemen en geluid met de foto en de camerafunctie maar als het schermpje open gaat, krijg ik geen beeld\nalleen een grijs vlak met de tekst \"preview\" in het midden laat ik de camera wat opnemen en ga het afspelen staat er eveneens in het grijze vak \n\"Graph render fail \" .\nWel is het filmpje opgenomen (staat in de map m\"mijn afbeeldingen\") en kan ik als avi met mediaplayer afspelen.\nRara,in skype werkt de camera+geluid ook gewoon!\nIs dat bij jullie ook?? Of werkt daar ook niet?\n\nMvg Wim
Link naar reactie
Sorry Wim, dit is een heel verschillend probleem, het gaat hier om een webcam die niet eens gevonden wordt door Windows.\r\n\r\nWil je je vraag als nieuwe vraag stellen ?\r\n\r\n(toch een snel antwoord[B]:[/B] ik vond wel iemand die deze oplossing gaf bij jouw ervaring[B]:[/B]\r\nga naar je software scherm, en kies dat \"[I]Assistant Software[/I]\" programma, (kies \'[I]wijzigen[/I]\' ?) en daar schijnt een repair optie te zijn. Gebruik die eens.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=erikdenhouter;556248]Sorry Wim, dit is een heel verschillend probleem, het gaat hier om een webcam die niet eens gevonden wordt door Windows.\r\n\r\nWil je je vraag als nieuwe vraag stellen ?\r\n\r\n(toch een snel antwoord[B]:[/B] ik vond wel iemand die deze oplossing gaf bij jouw ervaring[B]:[/B]\r\nga naar je software scherm, en kies dat \"[I]Assistant Software[/I]\" programma, (kies \'[I]wijzigen[/I]\' ?) en daar schijnt een repair optie te zijn. Gebruik die eens.[/QUOTE]\r\n\r\nDank je wel zal ik doen!!\r\nJa jouw optie had ik al geprobeerd geen resultaat!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...