Ga naar inhoud

Laptop aansluiten op oude tv


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Wie helpt mij op weg.\r\n\r\nIk heb een laptop (HP Compaq 6715s Notebook Vista ) van 2jaar oud.\r\nNu wil ik graag films kijken op mijn tv, maar hoe sluit ik dit aan het gaat nl om een oude tv met alleen een scart aansluiting. \r\nIk heb in diverse winkels gevraagd maar krijg verschillende antwoorden.\r\nHopelijk via forum het goede advies.\r\ncorb
Link naar reactie
Kijk aan, die s-video aansluiting moet je hebben.\n\nWat je in ieder geval nodig hebt is het volgende: een s-video kabel, een audiokabel met aan een kant een koptelefoonstekker en aan de andere kant twee tulpstekkers, en een scart-verloopblokje met aan een kant uiteraard een scart-verbinding en aan de andere kant ingangen om die s-video kabel en de twee tulpstekkers in te steken.\n\nAfhankelijk van je tv kan het voorkomen dat je alleen zwart-wit beeld hebt. In een beetje recente tv is dit via de instellingen goed te zetten (kies voor y/c in plaats van composite). Bij oudere tv\'s is het noodzakelijk om het s-video signaal om te zetten naar composiet middels een extra verloopstekker. Dit soort verloopjes zijn eenvoudig zelf in elkaar te solderen, maar ze zijn ook in de handel te koop. Merk op dat zo\'n verloopje wel extra ruis oplevert die alleen te voorkomen is met een dure omvormer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...