Ga naar inhoud

laptop start niet op?


lobke

Aanbevolen berichten

Laptop start op en geeft een fout aan. Ik kom daarna in de aptio setup utility, als ik hier uit ga (esc) dan staat er: no media present. Als ik via F10 eruit ga (save & exit) dan start hij opnieuw op en kom ik weer bij hetzelfde . Ik neem aan dat ik dus iets moet veranderen, maar wat?
Link naar reactie
Het lijkt erop dat je pc niet start vanaf de harde schijf. Nadat je de BIOS-post voorbij bent, druk dan meteen op de F10-toets. Hiermee wordt een bootmenu geopend, en kun je kiezen vanaf welk medium (usb-stick, dvd- of cd-station, harde schijf of netwerk) je wilt opstarten. Kies dan voor harde schijf, om na te gaan te gaan of dit het probleem oplost. Als dat zo is, dan moet je in de BIOS aangeven dat de computer altijd moet opstarten vanaf de harde schijf. Die vind je in het BIOS doorgaans onder de optie genaamd 'Boot sequence' of 'Boot order'. Mocht dit nou niet de oplossing bieden, dan kan het zijn dat de harde schijf defect is. In dat geval zou die vervangen moeten worden. Kies dan altijd voor een ssd, want dat maakt je laptop ook weer een stuk sneller.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...