Ga naar inhoud

Oh nee, Pinnacle Studio 10


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mensen help me A.U.B.,\r\n\r\nIk wil van een bestaand project delen gebruiken voor een intro film voor een website. Dus heb het een en ander aangepast in een bestaande project maar ineens knalde pinnacle eruit. Opnieuw opgestart en dan vraagt pinnacle altijd; WILT U VERDER GAAN MET HET BESTAANDE PROJECT maar dat deed \'ie niet. Dus nog een keer opgestart maar nu gewoon is het bestaande project geopent maar nu zegt pinnacle het volgende:\r\n\r\n[I][B]Incompatible projecttype.\r\n\\Het project dat u wilt openen, is van een \r\nlatere versie van Pinnacle Studio[/B][/I]\r\n\r\n....en ik heb geen latere versie van Pinnacle....!\r\n\r\nIk kan nu dus het originele project (een film van dik één uur :mad:) ook niet meer openen en dit heb ik toch echt nodig. \r\n\r\n[B]Wel heb ik na dit akkefietje ineens twee extra mappen in de map waarin het project staat. Dit is een .(1) en een .(2) mapje [/B]\r\n\r\nKan iemand mij helpen?\r\nAlvast bedankt voor de tientallen reacties....;)
Link naar reactie
[QUOTE=Deem-xl;507659]Had ik ook gelijk gedaan! Maar had hier toch ook wel wat reacties verwacht.....[/QUOTE]\r\n\r\nOK, een reaktie, maar één waar je waarschijnlijk niet vrolijk van wordt. Ik gebruikte Pinnacle (eerst 9, toen 11) maar ben ervan afgestapt vanwege de bugs en instabiliteit die gewoonweg niet verholpen werden. Pinnacle 9 was een stabiele versie, over 10 en 11 vind je op de forums veel geklaag over de vele bugs. Hoe versie 12 presteert weet ik niet, ik volg het niet meer.\r\n\r\nIk gebruik nu Adobe Premiere Elements, naar (bijna) volle tevredenheid.
Link naar reactie
Hey congusto,\r\nJe vindt inderdaad veel geklaag en gezaag op de forums van pinnacle die over \"bugs\" gaan.\r\nMaar de \"experts\" die met pinnacle werken, vinden er wel altijd een oplossing voor!\r\nVb, ik had eens het probleem dat, als ik mijn video vastlegde, er een groene flikkering op mijn scherm tevoorschijn kwam door de video!\r\nEen mogelijke oplossing die ze mij gaven was, verwijder eens je hulpbestanden.. en dit werkte dan ook;)\r\nIk vond dat dit ook een \"bug\" was, maar dat was het eigenlijk niet!\r\nEr zijn inderdaad nog bugs in pinnacle, en werk ook met adobe premiere omdat deze meer mogelijkheden biedt =)! Maar ben van beide programma´s tevreden:D.\r\n\r\nGrtz Line
Link naar reactie
[QUOTE=linecrest;508302]Hey congusto,\r\nJe vindt inderdaad veel geklaag en gezaag op de forums van pinnacle die over \"bugs\" gaan.\r\nMaar de \"experts\" die met pinnacle werken, vinden er wel altijd een oplossing voor!\r\n[/QUOTE]\r\nVoor mij was de druppel dat juist een van de experts op het Pinnacle-forum aangaf de moed op te geven dat het ooit nog goed zou komen met Pinnacle en overschakelde naar Adobe. \r\nEn het feit dat je een tip om hulpbestanden weg te halen nodig hebt om iets als een flikker te verwijderen.... dat zegt wel iets. De beloofde mogelijkheden in Pinnacle zijn fantastisch, het feit dat basiszaken niet goed geregeld zijn.... da\'s alleen maar frustrerend.\r\nMaar goed... de oorspronkelijke vraag is daarmee niet beantwoord, of misschien toch? DeemXL, haal de hulpbestanden eens weg een kijk wat er gebeurt!
Link naar reactie
[QUOTE=congusto;508356]Voor mij was de druppel dat juist een van de experts op het Pinnacle-forum aangaf de moed op te geven dat het ooit nog goed zou komen met Pinnacle en overschakelde naar Adobe. \r\nEn het feit dat je een tip om hulpbestanden weg te halen nodig hebt om iets als een flikker te verwijderen.... dat zegt wel iets. De beloofde mogelijkheden in Pinnacle zijn fantastisch, het feit dat basiszaken niet goed geregeld zijn.... da\'s alleen maar frustrerend.\r\n\r\nMaar goed... de oorspronkelijke vraag is daarmee niet beantwoord, of misschien toch? DeemXL, haal de hulpbestanden eens weg een kijk wat er gebeurt![/QUOTE]\r\nDag congusto,\r\nals ik hetgeen van jou hoor kan ik je inderdaad begrijpen! Weet je nog om welke fout het ging?\r\nHet foutje van dat storende groene flikkering heb ik ook maar gehad achter een reeks video montages. Maar dit zou toch geen fout mogen geweest zijn in het programma!\r\n\r\nVoor DeemXL zal het helaas niets uitmaken, omdat hij zijn bestanden niet kan importeren!\r\nHeb je al een antwoord gekregen van het pinnacle forum?\r\n\r\nGrtz Line
Link naar reactie
[QUOTE=linecrest;508459]Dag congusto,\r\nals ik hetgeen van jou hoor kan ik je inderdaad begrijpen! Weet je nog om welke fout het ging?\r\nGrtz Line[/QUOTE]\r\n\r\nIk had een DVD-gemaakt in Studio 11 van een theatervoorstelling, waarbij ik de DV-bandjes niet in DV- maar in MPG (=DVD) formaat inlas, om de bestanden klein te houden. In studio 9 bleek dat te grote bestanden konden leiden tot vastlopers, en zo kon ik ook harde-schijfruimte besparen. Inlezen in MPG formaat heeft in studio 9 altijd goed gewerkt.\r\nAlles leek goed, totdat ik reakties kreeg van kopers van de DVD dat het beeld af en toe schokkerig was. Na veel zoeken en testen bleek dat het schokkerige beeld werd veroorzaakt bij het inlezen als MPG. Ik was daar erg boos over, iets wat in een vorige versie altijd goed ging, gaat in een nieuwe versie fout? Ik heb nooit goed antwoord gekregen via Pinnacle of het forum. Bovendien stonden op het forum nog diverse andere op te lossen, banale problemen, waardoor mijn vertrouwen in Pinnacle tot onder het vriespunt zakte.\r\nAdobe biedt geen mogelijkheid om DV bandjes als MPG in te lezen (dat was altijd een reden om het niet te proberen), maar hanteert de DV-bestanden zonder problemen, en inmiddels is mijn harde schijf groot genoeg om me over ruimte geen zorgen te maken.\r\nThat\'s it.
Link naar reactie
[QUOTE=Deem-xl;507357]\r\n[I][B]Incompatible projecttype.\r\n\\Het project dat u wilt openen, is van een \r\nlatere versie van Pinnacle Studio[/B][/I]\r\n\r\n....en ik heb geen latere versie van Pinnacle....!\r\n[B]Wel heb ik na dit akkefietje ineens twee extra mappen in de map waarin het project staat. Dit is een .(1) en een .(2) mapje [/B]\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nDeemXL, kijk hier eens: [url]http://avid.custkb.com/avid/app/selfservice/search.jsp?DocId=218953[/url]\r\nHoewel de hier behandelde foutmelding niet exact hetzelfde is (\"projectformat\" ipv \"projecttype\") zou dit toch de oplossing kunnen zijn voor je probleem.\r\n\r\nIk ben benieuwd. Laat ff wat van je horen!
Link naar reactie
[QUOTE=congusto;508802]Na veel zoeken en testen bleek dat het schokkerige beeld werd veroorzaakt bij het inlezen als MPG. Ik was daar erg boos over, iets wat in een vorige versie altijd goed ging, gaat in een nieuwe versie fout?[/QUOTE]\r\nDat is inderdaad iets dat niet zou mogen voorkomen!\r\nMaar stond het ook niet bekend dat versie 11 helemaal op niets trok? Maarja, maakt niets meer uit he nu:D. Ik hoop dat je goed gesteld bent met Adobe;), ben er zelf ook tevreden van:D!\r\n\r\n@Deem-XL\r\nZou je eens je \"ervaring\" met de mogelijke oplossing willen melden aub:D?\r\nGrtz Line
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=linecrest;508910]Ik hoop dat je goed gesteld bent met Adobe;), ben er zelf ook tevreden van:D!\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nIk ben net overgeschakeld naar Premiere Elements 8, en die blijkt niet goed overweg te kunnen met nVidia videokaarten, dus in eerste instantie allemaal vastlopers. In de diverse forums ook heel veel geklaag hierover.\r\nNu met de net uitgekomen laatste driver van nVidia gaat het beter, maar nog niet 100% betrouwbaar. Ik sla dus tijdens het werken heel vaak het project op.\r\nAdobe heeft zijn zaakjes dus ook niet altijd voor elkaar, ik vind dat behoorlijk teleurstellend. \r\nHet is dus goed om eerst de recenties op Internet over een pakket te lezen voor je het aanschaft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...