Ga naar inhoud

Dazzle DVC 100 problemen


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nprobeer vhs video banden dmv Dazzle DVC 100 op DVD te branden. Maar al wat ik krijg is een zwart scherm.\r\nDit apparaattje komt met Pinnacle software en is gemakkelijk aan te sluiten: de witte + rode + gele plug in de video recorder en wordt met usb aansluiting gehangen aan mijn laptop (Vista). Kan gewoonniet missen.\r\nDe Pinnacle software (\'wizard\') is ook duidelijk. Maar het schermpje in deze software blijft zwart en toont niet het beeld dat ik op de tv krijg. \r\nHet gaat hier om niet-beveiligde vhs banden die ik zelf heb opgenomen, ooit. Dus geen beveiligde commerciele speelfilms.\r\nIk heb geprobeerd direct te schrijven naar DVD (DVD+RW, nadat ik een paar recordables de prullenbak in kon smijten) en naar een file op de laptop. De laptop speelt de ..-TS bestanden niet, maar dat ligt waarschijnlijk aan ontbreken van juiste software.\r\nDe bestanden die ik zie zijn dezelfde als wanneer ik dmv HD-recorder iets op een DVD brand. Maar mijn Dazzle DVD geeft met dezelfde recorder bij het afspelen op tv alleen maar en zwart scherm.\r\nEr staan dus wel bestanden op, er is iets opgenomen (dat \'zegt\' de software ook) maar ik krijg alleen maar een zwart scherm.\r\nZag elders meer geschreven over opnemen van video bestanden maar zag mijn probleem er niet bij. Heb geen enkele ervaring met bewerken van videobestanden.\r\nHoop dat iemand mij verder op weg kan helpen.:confused:
Link naar reactie
Zit het apparaatje wel op een UIT-gang van de videorecorder aangesloten.\nAls je de tulpstekkers er zo in kunt pluggen is dat waarschijnlijk een IN-gang.\nGebruik een scart adapter die omschakelbaar is ,of een waar 6 kabels met tulp aan zitten ,dan heb je er altijd ook uitgangen bij zitten.\n \nVideo_ts bestanden kun je nooit afspelen (dat is een map),,wel de bestanden die in die map staan ,en daar staan VOB bestanden in die je wel af kunt spelen ,zelfs gewoon met de mediaplayer.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;504988]Zit het apparaatje wel op een UIT-gang van de videorecorder aangesloten.\r\nAls je de tulpstekkers er zo in kunt pluggen is dat waarschijnlijk een IN-gang.\r\nGebruik een scart adapter die omschakelbaar is ,of een waar 6 kabels met tulp aan zitten ,dan heb je er altijd ook uitgangen bij zitten.\r\n \r\nVideo_ts bestanden kun je nooit afspelen (dat is een map),,wel de bestanden die in die map staan ,en daar staan VOB bestanden in die je wel af kunt spelen ,zelfs gewoon met de mediaplayer.[/QUOTE]\r\n\r\nNooit gerealiseerd dat er een aparte uitgang en ingang zou kunnen zijn...\r\nAchter heb ik \'Audio Output\' maar aleen een rode en witte ingang, geen voor de gele plug\r\nAls ik die 2 aansluit heb ik nog steeds geen beeld in Pinnacle Window maar wel geluid\r\nVoel me nu wel belazerd: wordt in advertentie allemaal makkelijk voorgesteld, dan blijkt die belangrijke kabel )ook niet goedkoop) er niet bij te zitten, koop ik die en nu blijk ik dat dan nog steeds niet kan opnemen !*!:sad:
Link naar reactie
Een scart addapter kost een paar euro ,maar zorg dan dat het een uitgang is ,of een die omschakelbaar is.\n \nIk begrijp uit je verhaal dat je ook een HD recorder hebt die ook dvd kan maken.\nSluit je vhs recorder met een scart kabel aan op die HD recorder ,en je kunt je banden zo overzetten naar dvd.Je hebt dan ook nog eens de beste kwaliteit.\nWil je echter de video bewerken dan moet het toch met de pc.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;505024]Een scart addapter kost een paar euro ,maar zorg dan dat het een uitgang is ,of een die omschakelbaar is.\r\n \r\nIk begrijp uit je verhaal dat je ook een HD recorder hebt die ook dvd kan maken.\r\nSluit je vhs recorder met een scart kabel aan op die HD recorder ,en je kunt je banden zo overzetten naar dvd.Je hebt dan ook nog eens de beste kwaliteit.\r\nWil je echter de video bewerken dan moet het toch met de pc.[/QUOTE]\r\n\r\nDe videorecorder staat op zolder, de HD recorder beneden. Ik werd gek van de kabels en kreeg ze niet goed aangesloten om de videorecorder er ook bij te zetten. Dus dat is een gepasseerd station!
Link naar reactie
Een scart addapter is een scartplug waar aan de achterkant drie tulpstekkers in kunnen.\nMaar dan moet je er wel een hebben die UITgang is en geen INgang.\nEr zijn er ook waar een schakelaartje op zit wat je kunt omschakelen naar in of uitgang. Voor jouw doel moet hij dan op uitgang staan. Deze addapter steek je dan achter in de vhs recorder en op die addapter sluit je dan de tulpstekkers van je dazzel aan.\n \nEr zijn ook scart kabels met aan een kant een scart stekker ,en aan de andere kant 6 snoertjes met tulpstekkers ,3 voor ingang en 3 voor uitgang. Hier gebruik je dan de uitgang van waar je de dazzel op aansluit. Maar deze kabel zal duurder zijn dan een scart addapter.\n \nBij Conrad hebben ze vast deze dingen ,maar ook de plaatselijke electro zaak zal deze dingen hebben.\n[URL]http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTI1Njg3NDQzNjI=?direkt_aufriss_area=SHOP_AREA_34140&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub14&aktiv=14&navi=oben_2[/URL]\n \n[ATTACH]14882[/ATTACH]
Link naar reactie
  • 10 maanden later...
ik ben bezig met mijn videobestanden van de kids met dazzle dvd recorder op een dvd te zetten. Ik heb het eerst geprobeerd om ze op de harde schijf te zetten. Dit lukte, maar na afloop blijft de Instant dvd recorder bezig met het genereren naar de diskmenu. Dit heeft zeker 4 uur geduurd en was hij nog steeds bezig. Ik heb het programma toen afgesloten, omdat ik naar bed wilde. Vandaag opnieuw geprobeerd, maar nu zet ik het rechtsstreeks op \'n dvd. Maar hij is nu al weer anderhalf uur bezig met dat genereren. Is dit normaal? Toen ik de bestanden op de harde schijf had wou ik ze op een dvd branden met nero, maar omdat ik het programma na 4 uur had afgebroken, zei nero dat ik de bestanden niet kon branden. Ik ben de wanhoop nabij. Ben hier al 3 dagen mee bezig. Wie kan mij helpen???
Link naar reactie
Je post nu in de vraag van een ander, en het gaat ook ergens anders over, althans de vraag is echt anders. Het forum is geordend wat dat betreft, elke vraag heeft min of meer een eigen plaats.\r\n\r\nVoor het starten van een nieuwe vraag, klik je links-boven op \"[I]Computer Idee Forum[/I]\"\r\n(Lees ook de forumregels even door)\r\n\r\nDan krijg je een lijst met verschillende sub-onderdelen ([I]hardware, Internet, multimedia, software[/I] etc.) en in ieder van die weer wat sub-mogelijkheden.\r\nKies er één waar van je denkt dat het passend is voor jouw vraag.\r\nNa op zo\'n onderdeel geklikt te hebben, krijg je de mogelijkheid links boven voor \"[I]Nieuwe discussie starten[/I]\" (\'[I]New thread[/I]\').\r\nGebruik een passende titel voor je vraag.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik werk nu 2 jaar met de Dazzle en geen problemen.\r\n\r\nIk heb een svideo kabel in mijn uitgang van de videorecorder naar de Dazzle en een rode en witte tulp in audio uit naar de Dazzle. Ik start Pinnacle 12 en kies voor opnemen. Je krijgt dan een opnamebeeld/figuur. Aan de zijkant zitten links en rechts een icoon. Rechts voor audio en links voor beeld. Als je met svideo werkt kies je in dit menu daar ook voor. De videorecorder zet ik op het punt waar hij moet starten in de pauzestand. Ik start in Pinnacle opname starten en dan opent er weer een menu. Hier kun je de naam aanpassen en kies voor starten. dan druk ik gelijk de pauzeknop van de vcr in. Ik heb op deze manier al 40 uur aan beelden opgenomen en op dvd gebrand.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
ik werk nu al een paar jaar met de Dazzle en zonder problemen.\r\n\r\nIk heb een s-video kabel vanaf mijn vcr uit naar de dazzle en een witte en rode tulp vanaf mijn audio uit (vcr) naar de dazzle.\r\n\r\nIk open bij Pinnacle het tabblad opnemen en in het opneemscherm moet je via het icoontje aan de linkerkant aangeven wat je wil, s-video of composiet. In mijn geval dus S-video.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...