Ga naar inhoud

Camcorder


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een Digital Camcorder. Gebruik een 16 GB kaartje en heb een aantal opnames gemaakt en nu wil ik deze opnames overbrengen naar de computer in de map Mijn afbeeldingen. Als ik het kaartje in de CD-Rom (hoop dat dit zo heet) doe dan gebeurt er niets op de computerscherm waar je dan kan zien wat of je moet doen. Als ik het met het bijgeleverde kabeltje probeer, dan kan ik het wel aangeven wat er gebeuren moet, want dan kan je aangeven dat je het naar een map wil copiëren. Dan komt de eerste serie beelden in beeld om naar de map Mijn afbeeldingen te copiëren. Maar als ik de volgende serie wil copiëren, dat lukt dan niet want dan krijg ik weer de voorgaande serie te zien die al in de map zit. Nu ben ik hier echt een leek in, vandaar dan ook deze vraag. Hoop dat de vraag niet al te lang is en toch duidelijk overkomt. Wie kan mij hier mee helpen.\r\n\r\nGroetjes, Anneke
Link naar reactie
[I]Cardreader[/I]\r\nHet kaartje, een SD-Card waarschijnlijk, kan in de kaartlezer van de PC geplaatst worden.\r\n(Niet de CD-ROM dus, die is voor CD\'s en DVD\'s.)\r\nNa plaatsing behoort er een scherm te verschijnen ([URL=\"http://picasaweb.google.nl/lh/photo/H_AYl2AEQsxfWevjPYA4nA?feat=directlink\"]zie foto 1[/URL]) met daarin enkele keuzes\r\nhoe de bestanden op de card verwerkt kunnen worden.\r\nDit is afhankelijk van de PC. Als het een oude PC is, is het misschien niet goed ingesteld.\r\n\r\n[I]Oude PC[/I]\r\nHet kan ook zijn, dat de PC, omdat die (te) oud is, de card niet kan verwerken.\r\nDit is op te lossen door een speciale USB card reader. \r\nIk weet niet zeker of dat zo heet, het is een soort kleine cardreader die zo in \r\neen USB poort geplaatst kan worden. Bij sommige cards wordt die bijgeleverd.\r\nOf, een speciale card reader. Bijv. van Hama. Voor ruim €10 te koop.\r\n\r\n[I]Openen via \"Deze computer\"[/I]\r\nAls er ook dan nog geen venster verschijnt kan het item \"Deze computer\" geopend worden ([URL=\"http://picasaweb.google.nl/lh/photo/lS8M97DtiymMzJA96iYlDw?feat=directlink\"]zie foto 2[/URL]). Daarin verschijnt dan een overzicht met o.a. de harde schijf (C ) en misschien enkele partities (bijv. D), het bureablad, en meer. En, items met verwisselbare schijven. Eén van deze is de card. In mijn geval, een Canon Legria HF 200 met 16 GB SD-card, verschijnt er dan links, in de verwisselbare schijf M, de inhoud\r\nvan de card. Deze bevat o.a. de map Private, daarin AVCHD, daarin BDMV en daarin staat een map stream ([URL=\"http://picasaweb.google.nl/rfkroes/Computer#5418213426601578002\"]zie foto 3[/URL]). In deze laatste map staan de opnames. Op de foto de items .MTS rechts.\r\n\r\n[I]Details[/I]\r\nVoor verdere hulp graag aangeven:\r\n- merk, type en jaar PC\r\n- besturingssysteem\r\n- merk en type camcorder\r\n\r\n[size=1][color=#777777] PS klik op plusje (rechtsboven) voor vergrote weergave van de foto\'s.[/color][/size]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...