Ga naar inhoud

artist impressie van een huis


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nIk weet niet of ik in de juiste forum zit maar ik weet ook niet waar ik het moet vragen. Misschien kan iemand mij een advies geven.\r\nWe gaan dus een huis bouwen in Limburg. Het ontwerp van onze architect is al bijna klaar. Maar voor dat we gaan bouwen, wil ik een soor sfeerimpressie maken. Ik zie soms mooie bouwborden met een soort artist impressie daarop: zo een fotorealistisch beeld van toekomstig huis, bijna echte foto.\r\nWe gaan geen commertieel gebruik maken van deze beelden want we hoeven het huis niet te verkopen (niet in nabije toekomst in iedere geval).\r\nIk vraag me af hoe dit soort impressies gemaakt worden en of het in photoshop gedaan is. Een vriend van mij werkt namelijk met photoshop en kan behoorlijk professioneel fotos bewerken. Maar die is net op vacantie gegaan voor drie maanden. Dus ik moet ergens anders zoeken.\r\nHeeft iemand hier verstand van? Ik zou het graag zelf willen proberen te tekenen en niet uitbesteden.
Link naar reactie
Photoshop is het zeker niet. Photoshop is geen 3d programma (hoewel het ook gedeeltijlijk gebruikt wordt).\r\nAls je goed kan tekenen, doe het dan maar gewoon met hand. Ik heb ook vaker van die bouwborden met dat soort artist impressies gezien en er zitten ook veel handgemaakte impressies. En die vind ik persoonlijk niet minder mooi dan 3d impressie. Maar dat is misschien een questie van smaak.\r\nIk denk dat het te lang gaat duren voor dat je die tekenprogramma\'s zal onder de knie krijgen. Een tijdje geleden heb ik zelf een poging gedaan met AutoCad en Scetchup maar na een weekje heb ik opgegeven. AutoCad bleek snel hiervoor niet geschikt te zijn. In scetchup kun je op zich in een paar dagen al wat tekenen maar het kost je toch veel tijd om het echt goed te leren.\r\nIk heb het uiteindelijk bij een professionele 3d visualisatie studio laten maken: [URL=\"http://www.artist-impressie.nl\"]artist impressie[/URL] en dat was in een weekje klaar. Goedkoop is het niet maar ik heb toen mijn huis snel verkocht.\r\nDus ik denk dat je of zelf met hand moet tekenen of gewoon uitbesteden.
Link naar reactie
Bedankt voor snelle antwoorden! :)\r\n...ik denk dat het nog beter zou zijn om zo een 3d animatie filmpje te maken en niet alleen de artist impressie. Bijvoorbeeld over het huis heen vliegen zoals in spelletjes en een rondje buiten.\r\nDat kan ik zeker niet zelf voor elkaar krijgen. Dus het wordt toch een professionele 3d studio. Ik heb al een mailtje gestuurd naar dat bureau en kreeg gelijk een antwoord. Ze kunnen alleen geen prijsindicatie geven en willen eerst de bouwtekeningen zien. Nou, ik ben erg benieuwd wat het wordt!
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
[url]www.pcon-planner.nl[/url]\n[B]GRATIS[/B] tekenprogramma, DWG gebasseerd\n\nmet o.a. de volgende functies\n- 3D Warehouse\n- licht plaatsen\n- animaties maken\n- gebouw module, muren,ramen,deuren\n- pCon.catalog (online bibliotheek van verschillende fabrikanten) [url]www.pCon-catalog.com[/url]\n- vele talen beschikbaar\n- ondersteunt AutoCad 2010\n- importeren van 3DS, Sketchup bestanden enz..\n\nEcht super goed programma!!!! \nmakkelijk te Downloaden.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Hoi ottber,\r\n\r\nWaarschijnlijk is de verbouwing bij jou thuis al lang weer achter de rug. Ik kan het echter niet laten om te vermelden dat Sketchup een goed software pakket voor 3d impressie is. Ik gebruik het zelf ook. Na het 3d modelleren zet ik het nog wel in een render programma om het echt mooi te maken.\r\nAls je wilt zien wat ik heb gemaakt kun je kijken op mijn website [URL=\"http://www.3deeidee.nl\"]www.3deeidee.nl[/URL]\r\n\r\nRuud
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...