Ga naar inhoud

iso bestand branden


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal\r\nWie kan mij helpen ???\r\nIk heb een ISO bestand gedownload (een spel) en dat wil ik branden op een DVD\r\nhet bestand is 4.697.846 KB\r\nMijn DVD is 4,7 GB dus dat zou precies moeten passen, echter mijn brander geeft aan dat de DVD maar 4.37 GB is.\r\nEr staat op de DVD echter aangegeven dat hij 4.7 GB is\r\nIk krijg dus de melding dat er te weinig schijfruimte beschikbaar is.\r\nKan ik op een of andere manier bestanden aanpassen ??? zodat hij wel op de DVD past\r\n\r\nWie o wie helpt mij !!!!!\r\nAlvast bedankt Ap
Link naar reactie
De ruimte op de DVD is inderdaad in werkelijkheid 4,3 Gb (heeft te maken met de verschillende aanduidingen van wat een Gig nu is... 1028 MB of 1000MB - andere kunnen wel precies uitleggen hoe dat zit).\nWat je kunt doen is een dual layer DVD branden als je brander dat ondersteund, of de ISO mounten, d.w.z. laden in een virtuele speler (bijv. Daemontools) en van daaruit installeren.
Link naar reactie
[QUOTE=aptovenaar;500080]Dat heb ik gedaan maar dan vraagt het spel om de originele cd en die kan ik juistniet branden[/QUOTE]\r\nDat zal je dan ook gebeuren met een zelfgebrande dvd. Immers, een originele dvd kun je niet branden ;)\r\nProbleem is dat de kopieerbeveiliging ontbreekt die op de originele dvd wel aanwezig is. Bepaalde virtuele dvd stations hebben daar bepaalde opties voor om die kopieerbeveiliging te imiteren waardoor het soms wel werkt.\r\nDaarnaast worden er als je een spel illegaal download altijd instructies meegeleverd hoe het spelend te krijgen zonder de originele dvd; kwestie van een bepaald bestand openen met een bepaald programma en lezen ;)
Link naar reactie
Dit probleem heb ik ook wel eens gehad. Het kan zijn dat je ISO een paar kilobytes te groot is.\r\n4483 of 4484 is net iets te groot voor een DVD+R. Het glijft en het lijkt 4,37 Gb, maar een paar kilobytes is ie te groot.\r\n\r\nNou als het goed is kun je het op DVD-R branden die kan tot 4488 MB branden.\r\n\r\nEen DVD+R kan tot 4482 MB.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...